Blisko ludziAplikacje randkowe rujnują szansę na prawdziwą miłość. Mamy dowody!

Aplikacje randkowe rujnują szansę na prawdziwą miłość. Mamy dowody!

Aplikacje randkowe rujnują szansę na prawdziwą miłość. Mamy dowody!
Źródło zdjęć: © Fotolia
Paulina Brzozowska
10.07.2017 09:48

Aplikacje randkowe znacznie usprawniły nasze poszukiwania idealnego partnera. W kilka chwil możemy umówić się na randkę z kilkunastoma kandydatami. Niestety z morzem zalet łączy się jedna, zasadnicza wada. W aplikacji randkowej nie znajdziemy prawdziwej miłości. Udowodnił to eksperyment przeprowadzony na Uniwersytecie w Kansas. Ale do rzeczy…

Eksperci zebrali grupę 130 ochotników, 65 kobiet i 65 mężczyzn i podzielili je na trzy grupy. Pierwsza z nich otrzymała 10 zdjęć osób, których nigdy wcześniej nie spotkała. Po ocenieniu fotografii miała okazję porozmawiać z osobami, które pojawiły się na oglądanych przez nich portretach. Po spotkaniu ocenili fotografie jeszcze raz.

Obraz
© Shutterstock.com

Druga grupa otrzymała 10 zdjęć do oceny, ale nigdy nie rozmawiała z osobami, które się na nich pojawiły. Ostatnia część ochotników doświadczyła wyłącznie spotkania twarzą w twarz. Co z tego wyniknęło?

Okazuje się, że po rozmowie z kimś nowopoznanym oceniamy go jako znacznie bardziej atrakcyjnego, niż podczas oglądania zdjęć. – Kiedy okazuje się, że ktoś jest zabawny i odpowiada nam jego towarzystwo, automatycznie wydaje nam się bardziej atrakcyjny – tłumaczą twórcy eksperymentu.

Poza tym badacze podkreślają, że szukanie partnera w sieci zmusza nas do podejmowania decyzji bardzo szybko, bez możliwości zastanowienia się, czy ta osoba naprawdę nam odpowiada. Wyrabiamy sobie zdanie na podstawie tylko i wyłącznie wyglądu, później idziemy na randkę i… przeżywamy rozczarowanie.

Dlatego właśnie lepiej powstrzymać swoje niespokojne paluszki od przesuwania potencjalnych obiektów westchnień na Tinderze. Znacznie lepiej iść z książką do kawiarni i zwyczajnie zagadać do tego przystojniaka przy oknie. Powodzenia!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także