Jak naprawdę przebiega poród?

Aleksandra Zumkowska - Pawłowicz / 19.02.2007
wp.pl>
 AAA
Poród ma kilka etapów, które przebiegają inaczej u każdej kobiety i mają swoje specyficzne cechy. W ich trakcie organizm przechodzi zmiany, do których warto się wcześniej przygotować i wiedzieć, co może się stać w czasie każdego z okresów porodu.
JAKI PORÓD PANI SOBIE ŻYCZY?

ŻYCIE INTYMNE PO PORODZIE

PIERWSZE OZNAKI PORODU

I okres porodu

Dzieli się na kilka faz, w trakcie których następuje bardzo dużo zmian. Jest najdłuższym, ale i najmniej bolesnym okresem. W tym okresie szyjka zaczyna się rozwierać i przygotowywać do wydalenia płodu.

Euforia albo złość

W czasie pierwszej fazy, szyjka skraca się i rozwiera do 3 cm. Możesz czuć skurcze, ale niekoniecznie. Czasami są bolesne, ale czasami niezauważalne. Często w czasie tej fazy kobiety czują nieprzyjemne bóle podbrzusza (podobne do bóli miesiączkowych). Możesz także mieć biegunkę, mdłości, zgagę, a z pochwy zacznie wydzielać się ciemnobrązowa wydzielina. Zaczyna zmieniać się także nastawienie psychiczne. Niektóre mamy odczuwają euforię i radość, inne złość, strach, albo zniechęcenie. Pierwsza faza może trwać kilka godzin, ale nawet dni. W tym czasie możesz iść na spacer, obejrzeć komedię czy wziąć ciepłą kąpiel. Jeśli pierwsze skurcze dopadną cię w nocy, spróbuj zasnąć, na pewno nie przegapisz tych, które każą ci jechać do szpitala. To pomoże ci się rozluźnić i przeczekać pierwszą fazę. Jeśli tak umówiłaś się z lekarzem lub położną – powiadom ich o swoim stanie. Dowiesz się, kiedy powinnaś jechać do szpitala.

Polub kobieta.wp.pl na Facebooku

1 2 3 z 3 następna
oceń
tak 1 33.33%
nie 2 66.67%

Galerie


Opinie (25)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~zalamana 2012-05-12 (14:12) 1 rok 11 miesięcy 11 dni 6 godzin i 16 minut temu

jestem w 26 tyg. ciazy. jest to moja pierwsza ciaza i tez dlatego nie wiem jak to bedzie. Z tego co opowiadala mi jedna z kolezanek porod jest wyczerpujacy i strasznie bolesny. Wiadomo ze kazda kobieta porod znosi inaczej. Boje sie ze moge tego nie wytrzymac i zemdlec z braku sil. Przeraza mnie to ze ginekolog bedzie musial wlozyc tam cala reke aby obrucic dziecko. Jestem w takim strachu ze zastanawiam sie nad tym czy nie lepszym wyjsciem bylo by ciecie cesarskie.

odpowiedz

0
0
~Sylwia 2007-04-06 (16:59) 7 lat 17 dni 3 godziny i 29 minut temu

zrozpaczona ;(
mam naprawde wielki problem.. panicznie boje sie igiel.. PANICZNIE! wlasciwie to mi slabo jak widze strzykawke a jak bylam ostatnio na badaniu krwi to potem sie tak trzesłam ze narzeczony nie wiedzial co ma robic. sama sie przestraszylam bo nogi i rece mi lataly jakbym miala padaczke. a na koniec sie rozplakalam. poród to dla mnie cos po prostu niewyobrazalnego...chce miec przynajmniej 2dzieci ale nie widze siebie rodzacej... nie wspominajac o jakichs wenflonach albo czyms takim-surrealistyczne!w ogole to niecierpie szpitali..odpychaja mnie..nikt nie rozumie tego strachu.. kazdy sie tylko nabija ze zachowuje sie jak dziecko;( co ja mam robić??? pomocy!

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

0
0
~ 2008-01-24 (22:16) 6 lat 2 miesiące 29 dni 22 godziny i 12 minut temu

Nie taki diabeł straszny
Ja rodziłam dwa razy i podobnie jak każda kobieta bałam się tych porodów. Sam poród nie jest najgorszy, te bóle przed są bolesne i męczące. Mi pomagało gdy przy skurczach pochylałam się do przodu opierając ręce na kolanach no i dużo chodzić wtedy naprawdę wszystko szybciej się rozgrywa. Zastosowałam się także do rad położnej i moje porody trwały 10 i 5 minut. Przy pierwszym parłam 3 razy a przy drugim 2. Dacie radę kobietki!!!

odpowiedz

0
0
~MAMUSKA 2008-01-18 (13:51) 6 lat 3 miesiące 5 dni 6 godzin i 37 minut temu

bede mamusią :))
jakoś to przeżyje musze pocierpie troche ale bedzie warto pozniej sie dziecko odwdzieczy to bedzie taki mały kochany skarbek:)) :*

odpowiedz

0
0
~prawie podwójna mama 2007-07-24 (15:02) 6 lat 8 miesięcy 30 dni 5 godzin i 26 minut temu

to nie takie straszne
Czytając to wszystko na prawdę można sie przerazić, ale tak na prawdę to nie takie straszne. To oczywiste że każda z nas przeżywa to na swój sposób i każdy poród może być inny, i że nie ma też jednego sprawdzonego sposobu i przepisu ale... to wszystko dzieje się po to aby miała miejsce najcudowniejsza chwila w życiu- zobaczenie tej maleńkiej istotki która bezbronnie przytuli się do ciebie wszystko wynagrodzi i o tym najlepiej pamiętać przez cały poród, a wierzcie mi nastawienie to moim zdaniem 90% sukcesu, a na początku września czeka mnie mój drugi sukces (mam już cudowną córkę, a teraz ...na razie jeszcze niespodzianka) pozdrawiam wszystkie przyszłe i obecne mamy i głowa do góry! życzę Wam abyście miały tak miłe wspomnienia z porodu jak ja (rodziłam normalnie w państwowym szpitalu bez umówionej położnej)

odpowiedz

1
0
~Kamilka 2007-04-25 (17:21) 6 lat 11 miesięcy 29 dni 3 godziny i 7 minut temu

Jeszcze tylko 9 Dni
ja termin porodu mam wyznaczony za 9 dni , bardzo sie boje a jednoczesnie z mezem nie mozemy juz doczekac sie naszego malenstwa , chcielibysmy juz je zobaczyc , przytulic i powitac na swiecie :) Mam nadzieje , ze z porodem bedzie wszystko dobrze i nie bedzie zadnych komplikacji , cala ciaze bardzo dobrze znosilam , ALE TYCH BOLI BARDZO SIE BOJE , codziennie nieustannie juz o tym mysle , tak malo czasu zostalo

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~taka tam 2007-04-26 (17:22) 6 lat 11 miesięcy 28 dni 3 godziny i 6 minut temu

o matko
Nie mam jeszcze dzieci,ale po przeczytaniu jak to jest wrecz mnie przerazilo.. Obym nalezala do tych, ktore reaguja euforia i ktorych to tak bardzo nie boli. Co do nacinania krocza to w zyciu o tym nie slyszalam,ale dobrze wiedziec.

odpowiedz

0
0
~alo 2007-02-19 (19:41) 7 lat 2 miesiące 4 dni i 47 minut temu

"wydalenie płodu"
ale brzydko napisane -"wydalenie płodu". Okropne określenie,ble! A tu chodzi o, na pewno nie najprzyjemniejszy, ale piekny i wzruszajacy akt przyjścia nowego człowieka na świat.Ja wlasnie tak to widzę. Za 11dni mam termin porodu:) Niech autor poprawi to zdanie;)

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~mania 2007-03-17 (22:23) 7 lat 1 miesiąc 5 dni 22 godziny i 5 minut temu

mam jeszcze troche czasu
Ja termin porodu mam dopiero wyznaczony na czerwiec, ale juz dzisiaj boję się jak to będzie. Chyba najgorsza jest mysl właśnie o bólach jakie czekają mnie w czasie porodu. Mam jednak nadzieję że wszystko pójdzie dobrze i maleństwo jakie przyjdzie na świat pozwoli zapomniec o tych wszystkich cierpieniach jakie mnie czekają.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~mandzia 2007-04-07 (14:25) 7 lat 16 dni 6 godzin i 3 minuty temu

nie pamieta się o bólu
urodziłam 2 synów ,za pierwszym razem nie bałam sie gdyż nie wiedziałam czego sie spodziewać,za drugim bałam sie bo wiedziałam czego się spodziewac.dziewczyny niebójcie sie bólu w chwili gdy ujrzycie swoje malenstwo nie pamięta się o niczym ani o bólu ani o niedogodnościach jest sie najszcześliwszym człowiekiem po słońcem i nic tej chwili nie zakłoca i nigdy jej nie zapomnnicie.Pozdro dla wszystkich mam !!

odpowiedz

0
0
~aga 2007-03-25 (19:38) 7 lat 29 dni i 50 minut temu

To byl najwiekszy i najgorszy bol w moim zyciu ... miedzy skurczami wystepujacymi co minute zasypialam z przemeczenia... kazdy skurcz to byl krzyk i lzy ...polozne tez mi zbytnio nie pomogly w tym wszystkim (gdyby przebily pecherz by odeszly mi wreszcie wody dzidzius bylby na swiecie juz o 3 w nocy, a nie 7 rano) one przymykaly drzwi od sali bo glosno krzyczalam zlosliwie komentowaly i nawet nie chcialy mi podac wody ...no i wiadomo nocna zmiana ... ale potem bylo juz tylko lepiej zmienil sie personel szybkie dzialanie i w 40 minut urodzilam coreczke .... a potem sama blogosc i szczescie i maluszek u boku. Dzis moja coreczka ma 1,5 roku ale narazie nie chce kolejnego dzidziusia ... porodu... jesli juz sie na niego zdecyduje to tylko ze znieczuleniem!

odpowiedz

0
0
~punia 2007-02-21 (23:17) 7 lat 2 miesiące 1 dzień 21 godzin i 11 minut temu

Odczucia każdej kobiety sa inne
mój poród byl dla mnie duzym przezyciem, a zarazem bardzo cierpiałam.wiadomo, ze do momentu, w ktorym ujrzalam swoje malenstwo, wszystko było okropne. Połozne były zaspane bo to byla 3 nad ranem. lekarz tak chrapał ze było go słychac na całym oddziele. byli barszo nie mili.ale moja coreczka wszystko mi wynagrodzila tylko jak ja zobaczyłam. Tak naprawde przebiega porod!!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~bis 2007-02-23 (17:50) 7 lat 2 miesiące 2 godziny i 38 minut temu

Niedlugo rodze
Wlasciwie juz jest termin. Pierwsze dziecko syna rodzilam przedwczesnie. W 35 tygodniu ciazy.Teraz minal juz 39 tydzien i dzien po dniu czekam na te bole ktore nie nadchodza. Mimo to nie boje sie porodu pierwszy mialam lekki i nie bylo tego wszyskiego czym mnie straszono krzykiem bolem nie do wytrzymania i wrednymi pielegniarkami. Teraz jedyne o czym marze to to zeby nie bylo gorzej. Nie moge sie juz doczekac, zeby przytulic moje malenstwo. Syn to juz 10 latek, ale tez sie lubi przytulic. Pozdrawiam wszyskie szczesliwe mamy te oczekujace tez. Bole nawet jak sa mniejsze czy wieksze nie trwaja przeciez wiecznie i warto to wytrzymac.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

0
0
~sizik 2007-02-22 (13:13) 7 lat 2 miesiące 1 dzień 7 godzin i 15 minut temu

obawa
boje sie okropnie

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco