Brzuch bez oponki

Małgorzata Przybyłowicz / 19.07.2010
wp.pl>
 AAA
Brzuch bez oponki
Płaski brzuch jest marzeniem niemal każdej kobiety. Niektóre z nas zostały obdarzone nim przez naturę, większość niestety musi wylewać z siebie siódme poty, aby utrzymać w ryzach oponkę z tłuszczu. Wymodelowanie brzucha, podobnie jak każdej innej partii ciała, wymaga samozaparcia i systematyczności. Poniżej znajdziesz kilka ćwiczeń, które przybliżą cię do upragnionego celu – jędrnego brzuszka.
Jak ćwiczyć? Codziennie wykonujesz kilkadziesiąt brzuszków, a mimo to nie widać efektów twoich starań? Ćwiczenie to najczęściej nie wystarczy, aby pozbyć się oponki z tkanki tłuszczowej. Dlaczego? Należy wiedzieć, że brzuch zbudowany jest z kilku grup mięśni, które są – bądź nie – angażowane podczas wykonywania konkretnego ćwiczenia. Zdecydowanie najczęściej w naszym planie treningowym znajduje się taka gimnastyka, która skupia się wyłącznie na mięśniu prostym, a niemal całkowicie pomija równie istotne mięśnie skośne, położone po bokach.
Należy również pamiętać o innej kwestii. Większość ćwiczeń na brzuch ma na celu wzmocnienie jego mięśni. Natomiast aby zredukować tkankę tłuszczową, niezbędne są ćwiczenia aerobowe (kardio). Jak więc trenować? 2-3 razy w tygodniu wykonuj zaprezentowany poniżej zestaw ćwiczeń, a oprócz tego postaraj się znaleźć czas na regularne bieganie, pływanie, jazdę na rowerze bądź rolkach czy skakanie na skakance.

Ćwiczenie I

Stań w lekkim rozkroku, złączone dłonie unieś nad głowę. Nie przekręcając tułowia, wykonaj skłon w bok. Wyprostuj się i powtórz skłon w drugą stronę. Wykonaj po 10 skłonów na każdą stronę. Pamiętaj, aby przez cały czas mieć napięte mięśnie brzucha.

Ćwiczenie II

Ustaw się tak jak do pompek – oprzyj się dłońmi o podłogę, ciężar powinien spoczywać na stopach, a nogi i tułów muszą tworzyć linię prostą, wciągnij brzuch. Ugnij prawą nogę w kolanie, przyciągnij je w kierunku lewego ramienia (lecz nie musisz go dosięgnąć), wytrzymaj 5 sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie lewą nogą. Wykonaj po 10 powtórzeń na każdą nogę.

Ćwiczenie III

Połóż się na plecach, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Wyprostowane nogi unieś na wysokość około 20 cm i wykonuj poziome nożyce. Licz do 20. Opuść nogi na podłogę i rozluźnij mięśnie. Ponownie unieś nogi, lecz tym razem wykonuj pionowe nożyce. Policz do 20 i opuść nogi.

Marzysz o płaskim i seksownym brzuszku?

Polub kobieta.wp.pl na Facebooku

1 2 z 2 następna
oceń
tak 0 50%
nie 0 50%

Galerie


Opinie (2)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~Mariola 2010-08-21 (10:30) 3 lata 8 miesięcy 2 dni 12 godzin i 1 minutę temu

no i co robić?
mam kłopoty z kolanami od dziesięciu lat. I jak tu ćwiczyć brzuszki? Pozostaje tylko basen....

odpowiedz

0
0
~Wiola 2010-07-22 (19:13) 3 lata 9 miesięcy 1 dzień 3 godziny i 17 minut temu

fajne i skuteczne ćwiczenia-stosuję i polecam,polecam takze
na odchudzanie naturalne,odzywcze,pelne protein wild jerky.

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco