Utrzymać wagę po diecie

Marzena Okoń / 21.01.2008
wp.pl>
 AAA
Ostatnie tygodnie przed sylwestrem były okresem wyrzeczeń. Stałe liczenie kalorii, ciągła kontrola przy jedzeniu, rezygnacja ze słodyczy. Dieta to trudny czas zmagania się ze słabościami i trzymania rygorystycznych zasad, których celem jest zrzucenie nadmiernych kilogramów. Kiedy wreszcie udaje się uzyskać wymarzoną wagę, pierwszą reakcją na pewno jest poczucie winy. Potem zostaje tylko obawa o utrzymanie nowego wyglądu.
Pojęcie efektu jo-jo korzysta z nazwy powszechnej zabawki. W kontekście diety oznacza problem powracającej wagi: po utracie kilogramów w niedługim czasie następuje ponowne przybranie masy ciała. Często nadprogramowa waga, którą nabywamy po diecie, jest nawet wyższa od tej, którą udało nam się stracić. Efekt jo-jo stanowi zatem poważny problem, który może być powodem przybierania większej i większej masy tłuszczowej.
Dlaczego waga wraca?

Najczęstszym powodem niewłaściwego przybierania na wadze po odchudzaniu jest nieodpowiednio prowadzona dieta. Stosując diety mające na celu utratę wagi, zbyt często oczekujemy radykalnych efektów. Chcemy diet, które w ciągu siedmiu dni pozwolą nam zrzucić pięć czy osiem kilogramów. Na dietę decydujemy się zazwyczaj zbyt późno, gdy do wielkiego dnia, w którym chciałybyśmy wyglądać pięknie, zostało bardzo mało czasu. Wtedy właśnie szukamy ekspresowych, zbyt ostrych diet.

Nie warto jednak wierzyć w obietnice gazet, które proponują przepisy na radykalną utratę wagi w kilka dni. Hasła „Schudnij w pięć dni” traktujmy z przymrużeniem oka. Warto pamiętać o tym, że zdrowa utrata wagi na stałe jest dłuższym procesem (najrozsądniejsze zalecenie to utrata jednego kilograma na tydzień). Wymaga też wprowadzenia stałych zmian w sposobie jedzenia. Najbezpieczniej więc oddać prowadzenie swojej diety w ręce specjalisty, czyli dietetyka.

Polub kobieta.wp.pl na Facebooku

1 2 z 2 następna
oceń
tak 0 50%
nie 0 50%

Galerie


Opinie (9)

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

0
0
~prawdemówiący 2010-03-24 (09:40) 4 lata 5 miesięcy 24 dni 3 godziny i 51 minut temu

Porada osoby, która schudła 20 kg w ciągu 20 tygodni
Nie chce, żeby moja wypowiedź była traktowana jako przemądrzała czy w jakiś sposób źle odebrana.Chcem dać rade dla osób chcących schudnąć: - proces odchudzania (mówię tu o odchudzaniu skutecznym długotrwałym) wiąże się ze zmianą samego siebie o 180 stopni. - zmiana ta nie powinna być nagła tylko stopniowa, poprzez wprowadzenie do życia codziennego zdrowych nawyków. - jeżeli chodzi ci tylko o poprawę wyglądu na okres zbliżającego się lata to ci NIE POMOGĘ (u takich osób efekt jojo gwarantowany, są to desperaci, którzy sie budzą po okresie zimowym i zasypiają na zimę. - najważniejsze produkty, które musisz w swoim życiu codziennym uzywac to: płatki owsiane, mleko 0,5%, jabłka, chleb razowy, otręby pszenne, twaróg biały chudy,tuńczyk, sardynki, makrela, śledzie, kurczak, kasza gryczana, ryż brązowy, makaron razowy, warzywa, grejfruty. Jeżeli w ciennej diecie będziesz opierać się tylko na tych produktach oraz (koniecznie!!) bedziesz jeżdzić na roweryku przez co najmniej 40 min dziennie, SCHUDNIESZ TAK JAK JA!!! Uwierz mi na słowo i wypróbuje tego, BEZ ŻADNYCH DIET CUD, po których chudniesz i powracasz do dawnej wagi (efekt jojo).

odpowiedz

0
0
~zosia 2009-07-22 (13:05) 5 lat 1 miesiąc 26 dni i 26 minut temu

dieta
Żeby to był takie proste jak piszecie... Moja przyjaciólka zakupila naczynia philipiaka zeby jakos ułatwic sobie tworzenie posiłków podczas diety ;-)

odpowiedz

0
0
~zadowolona 2008-01-23 (13:35) 6 lat 7 miesięcy 24 dni 23 godziny i 56 minut temu

udało się
przez rok schudłam 12 kg, udalo się, nie stosowałam jakiś super diet, ale jedynie odrzuciałam całkowicie chleb, ale na słodycze sobie pozwalałam od czasu do czasu. Efektu jojo nie było i nie ma czuje się swietnie. a co do Diety 1000 kcal to... hmmm chciałam ją zastosować żeby pozbyć się ejszcze 5 ka, ale okazało się, że dziennie nie zjadam więcej niż 900 kcal;] ale polecam wszytskim powolne odchudzanie się. mnie się udało ;]

odpowiedz

0
0
~Perelka 2008-01-22 (10:05) 6 lat 7 miesięcy 26 dni 3 godziny i 26 minut temu

Mam 14 lat i wiem...
...że odchudzanie w tym wieku nie jest dobrym rozwiązaniem. Mam swoje tu i ówdzie i chcę to zrzucić, ale nie za pomocą diet cud. Zaczęłam się racjonalnie odżywiać, ograniczyłam słodycze, tłuste rzeczy, ostatni posiłek jem co najmniej 3 godziny przed pójściem spać, dużo ćwiczę (A6W, 8 min legs, 30 min hula-hop, biegi, rozciąganie; wszystko wykonywane codziennie) i już udało mi się zrzucić prawie 3kg, poziom tłuszczyku znacznie się zmniejszył, wynosi teraz 16%. I wiem, że żaden efekt jo-jo mi nie grozi bo to, cały czas tak będzie.

odpowiedz

0
0
~Adelaide 2008-01-21 (20:11) 6 lat 7 miesięcy 26 dni 17 godzin i 20 minut temu

Coś wiem o efekcie jo-jo.
Schudłam dużo, wystarczył rok i znowu ważę tyle samo, co przed odchudzaniem. Winna oczywiście moja niekonsekwencja bo schudnąć to też problem ale największy problem to utrzymać wagę i wyrobić stałe, zdrowe nawyki żywieniowe. O samopoczuciu nie wspomnę, że schudnąć i przytyć znowu to koszmar! Zastanawiam się, czy jeszcze warto walczyć o swój mniejszy rozmiar.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

0
0
~grubaska 2008-01-21 (18:57) 6 lat 7 miesięcy 26 dni 18 godzin i 34 minuty temu

dieta
jesi chcesz utrzymac wage jedna i sprawdzona rada , jedz zawsze o jednakowej porze ,do posilkow popijaj wode mineralna ,nie dopychaj sie miedzy posilkami ,jedz takze duzo warzyw iowocow, atakze duzo ruchu na powietrzu a efekt szczuplej sylwetki masz jak w banku.

odpowiedz

0
0
~martusiaaa1607 2008-01-21 (18:25) 6 lat 7 miesięcy 26 dni 19 godzin i 6 minut temu

heee no Ameryki nie odkryliście...
najlepiej jest sie zdrowo odzywiać! Żadnych fast foodów, mniej słodyczy i ruchu troszkę!

odpowiedz

Bądź z nami na bieżąco