4 ćwiczenia na nogi i pośladki. Wreszcie założysz upragnioną miniówkę

Nieubłaganie zbliża się moment, w którym krótkie spódniczki i spodenki będą jedynym słusznym wyborem podczas nadchodzących, letnich temperatur. Zobacz, jakie ćwiczenia wykonywać, by twoje nogi i pośladki były w jak najlepszej formie. Wszystkie wykonasz w bez problemu w zaciszu swojego domu.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Nie musisz chodzić na siłownię, aby poprawić swoją kondycję
Nie musisz chodzić na siłownię, aby poprawić swoją kondycję (Adobe Stock)
WP

Zaangażuj wszystkie mięśnie
Trening, który ma wpłynąć na kondycję i wygląd naszych dolnych partii ciała powinien zaangażować wszystkie partie mięśni. Mimo panującej opinii że najlepsze efekty uzyskuje się na siłowni, proponowane przez nas ćwiczenia możesz wykonać w domu. Wystarczy trochę miejsca, kilka gadżetów i sportowy strój. Regularne, domowe treningi to gwarancja wyszczuplenia i wyrzeźbienia nóg. Nie trać czasu na dojazdy na siłownię, bo w tym czasie możesz wykonać wiele powtórzeń prostych ćwiczeń. Aby jak najszybciej cieszyć się ich efektami, zadbaj o zdrową dietę i pij dużo wody - oczyszczenie organizmu i pilnowanie jadłospisu przyśpieszy metę w wyścigu o doskonałą figurę. Pamiętaj, by wykonywać ćwiczenia dokładnie i po każdym treningu dokładnie rozciągnąć całe ciało.

WP

Przysiady
Niepozorny przysiad to ćwiczenie, które jednocześnie kochamy i nienawidzimy. To doskonały sposób na wyrzeźbione uda i pośladki jak ze stali. Mimo że jest prosty, należy drobiazgowo dbać o właściwe jego wykonywanie. Najpierw stajemy w lekkim rozkroku i prostujemy plecy. Następnie zginamy plecy, napinamy i wypychamy pośladki oraz wykonujemy przysiad do preferowanego poziomu. Pamiętaj, żeby nie rozluźniać ciała i nie odrywać pięt od podłoża. Zgięte kolano nie może wychodzić poza palce u stóp. Schodząc w dół wykonuj wdechy, a wracając do pozycji wyjściowej wydech. Dopiero po wypracowaniu podstawowego przysiadu możesz dodać do niego ciężar. Aby zwiększyć intensywność ćwiczenia, możesz wziąć do ręki ciężarki. Nogi i pośladki będą musiały wykonać większą pracę, co poczujesz już po pierwszym przysiadzie.

WP
Adobe Stock
Podziel się

Wyprost nogi w klęku
Taśmy do ćwiczeń to pasy o danej rozciągliwości, które doskonale rzeźbią wybraną partię ciała. Dzięki nim możesz skomponować prosty trening całego ciała. Doskonałe działanie taśm możesz wykorzystać chcąc wyszczuplić nogi i pośladki. Najprostszym ćwiczeniem jest wyprost nogi w klęku, dzięki któremu twoje pośladki wzmocnią się, a uda zyskają wysportowany, smukły kształt Klęknij na macie do ćwiczeń i rozstaw kolana na szerokość bioder. Oprzyj ręce na macie i na jeden z nadgarstków załóż taśmę. Drugi koniec zaczep o stopę i wykonaj wyprost nogi tył, naciągając jednocześnie taśmę. Plecy trzymaj wyprostowane i staraj się nie stracić równowagi.

WP

Przyciąganie piłki
Piłka gimnastyczna to kopalnia pomysłów na ćwiczenia, które dadzą efekty. Z jej pomocą możesz trenować całe ciało, rozluźniać mięśnie i pracować nad równowagą. Aby wzmocnić nogi i pośladki, a jednocześnie popracować nad mięśniami brzucha, wykonaj proste ćwiczenie przyciągania piłki. Połóż się na macie i wyprostuj nogi. Pod kostkami i stopami umieść piłkę gimnastyczną. Podnieś biodra i oprzyj cały ciężar ciała na piłce. Postaraj się zachować równowagę spinając brzuch i pośladki. Kiedy opanujesz tą pozycję, spróbuj zgiąć kolana i przyciągnąć piłkę jak najbliżej pośladków, nie kładąc bioder na macie. To ćwiczenie wymaga odrobiny cierpliwości i dużo precyzji ale po kilku powtórzeniach odczujesz jego wpływ na wiele mięśni ciała.

WP

Wykroki z urozmaiceniem
Kolejnym ćwiczeniem, które daje świetne efekty i doskonale rzeźbi nogi są wykroki. Ten bardzo prosty ruch nie wymaga wiele miejsca, więc dasz radę go wykonać posiadając nawet minimalną ilość miejsca w pokoju. Stań prosto i oprzyj ręce na biodrach. Wykonaj krok w przód i zegnij kolano do kąta 90 stopni. Uważaj, by kolano nie wyszło poza palce u stóp. Następnie wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj wykrok drugą nogą. Podstawową wersję ćwiczenia możesz urozmaicić używając poduszki stabilizującej. To płaski, wypełniony powietrzem gadżet, który wymaga od nas większego skupienia. Kiedy na niego staniesz, poczujesz, jak bardzo musisz spiąć mięśnie całego ciała, by utrzymać pozycję. Dodatkowy angaż mięśni zwiększy trudność ćwiczenia. Zamiast stawiać stopę na podłodze przy wykroku, połóż ją na poduszce i staraj się utrzymać równowagę.

WP
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP