Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

6 ćwiczeń oddechowych na stres

Stres ma bardzo negatywny wpływ na nasz organizm. Aby się go pozbyć, warto wypróbować różnorodne ćwiczenia oddechowe.

Share
6 ćwiczeń oddechowych na stres
6 ćwiczeń oddechowych na stresŹródło: materiały partnera
d2pe43j
Jakie ćwiczenia oddechowe wybrać?

1. Oddychanie przeponowe

Oddychanie przeponowe umożliwia większe dotlenienie organizmu, wyrównanie oddechu, a co za tym idzie – także zredukowanie napięcia nerwowego. Aby wykonać ćwiczenie, połóż jedną rękę na klatce piersiowej, a drugą na brzuchu w okolicy przepony.

Zamknij oczy i weź powolny wdech przez nos. Niech będzie on na tyle głęboki, by uniosła się dłoń znajdująca się na Twoim brzuchu. Gdy nabierzesz oddechu, wypuść go powoli przez lekko otwarte usta. Ćwiczenie powtórz ok. 10 razy. Oddychanie przeponowe jest szczególnie polecane osobom zestresowanym.

d2pe43j

2. Oddychanie naprzemienne

Ćwiczenia oddechowe takie jak naprzemienne oddychanie nosem to technika umożliwiająca szybkie pozbycie się napięcia nerwowego. Aby wykonać ćwiczenie, zasłoń kciukiem prawą dziurkę nosa, weź głęboki oddech lewą dziurką, następnie zasłoń ją palcem wskazującym, a oddech wypuść prawą dziurką.

Weź ponowny oddech, tym razem prawą dziurką. Po wzięciu oddechu zasłoń ją kciukiem, a zgromadzone powietrze wypuść lewą dziurką. Ćwiczenie powtórz dowolną ilość razy.

3. Oddychanie kwadratowe

Oddech kwadratowy to technika pozwalająca na przywrócenie właściwej równowagi oddechu. Aby wykonać ćwiczenie, nabierz nieco powietrza i w myślach policz do 4. Zatrzymaj powietrze w płucach, znów licząc do 4, a następnie wykonaj wydech i policz w tym samym tempie do 4. Zrób sobie 4-sekundową przerwę i powtórz swój oddech kwadratowy.

4. Technika oddechowa 4-7-8

Technika ta przypomina nieco oddychanie kwadratowe, jednak różni się długością poszczególnych kroków. To skuteczna technika ułatwiająca zasypianie. Aby ją wykonać, weź głęboki oddech przez 4 sekundy, a następnie trzymaj go w płucach przez 7 sekund. Następnie zrób wydech ustami przez 8 sekund i powtórz cały cykl.

d2pe43j

5. Bastrika

Bastrika to technika oddechowa, której celem jest nie tylko redukcja stresu, ale także dodanie energii i podniesienie ciśnienia. Aby wykonać ćwiczenie, stań w lekkim rozkroku, delikatnie kołysząc nogami. Weź wdech przez nos, jednocześnie podnosząc ręce. Wydychając powietrze, zaciśnij pięści i energicznie ściągnij łokcie do żeber. Z kolejnym wdechem znów podnieś ręce i otwórz dłonie

6. Oddychanie „konsekwentne”

Aby wykonać ćwiczenie, usiądź z wyprostowanymi nogami, a obok siebie połóż zegarek. Staraj się brać pełny wdech i wydech 5 razy w ciągu 1 minuty. Jeśli z początku jest to dla ciebie niemożliwe, możesz brać więcej oddechów.

Wszystkie zaprezentowane wyżej ćwiczenia oddechowe skutecznie pomagają w walce z napięciem nerwowym, wpływają na redukcję poziomu stresu i odprężenie organizmu. Oddechowe techniki relaksacyjne to fantastyczne lekarstwo, z którego możemy korzystać zawsze, gdy czujemy, że emocje zaczynają przejmować kontrolę nad naszym ciałem.

Artykuł sponsorowany
d2pe43j

Podziel się opinią

Share
d2pe43j
d2pe43j