Poniżej podpowiadamy, jak przygotować się do takiego remontu, jeszcze przed wejściem ekipy fachowców.
Nastała wiosna. Piękna, słoneczna pogoda daje nam dodatkową energię, którą najlepiej wykorzystać do przeprowadzenia generalnego remontu – dzięki niemu odświeżymy nasz dom lub mieszkanie, przywracając mu czystość, porządek oraz dobrą organizację. Poniżej podpowiadamy, jak przygotować się do takiego remontu, jeszcze przed wejściem ekipy fachowców.
Na samą myśl o remoncie czujesz zawroty głowy i narastający stres? Nic dziwnego, bo mimo że efekty końcowe cieszą przez długi czas, sam okres w którym w naszym domu przebywa ekipa fachowców, nie należy do najłatwiejszych. Każdemu remontowi towarzyszy brud, nieporządek oraz niepokój o zniszczenie posiadanych przedmiotów. Stres można jednak łatwo zniwelować, stosując się do kilku porad, pomocnych przy planowaniu i realizowaniu prac remontowych. Oto te najważniejsze:
- Zrób plan prac, który następnie przedstawisz ekipie remontowej. Jeżeli malujesz mieszkanie, oznacz puszki z farbą oraz pasujące ściany, tak aby nie było ryzyka wystąpienia pomyłki na etapie realizacji prac.
- Zaopatrz się w folię malarską oraz taśmę, dzięki którym zabezpieczysz przedmioty będące w mieszkaniu (np. lampy, szafy w zabudowie, armaturę łazienkową etc.).
- Usuń wszystkie przedmioty i bibeloty, czyszcząc je z kurzu, a następnie chowając do kartonów.
- Wyrzuć wszystkie przedmioty, które nie były używane przez długi czas, bo najwidoczniej nie są Ci one już niepotrzebne.
- Chowane przedmioty posegreguj. Podziel je na rzeczy potrzebne, tj. używane na co dzień oraz przedmioty, których nie potrzebujesz, ale nie chcesz wyrzucać ze względu na wartość sentymentalną lub sezonowy charakter.
- Wszystkie kartony opisz tak, aby wiedzieć co znajduje się w środku.
- Rozkręć meble, opisz elementy oraz zabezpiecz je grubą folią na czas transportu do miejsca przechowania.
- Znajdź bezpieczne miejsce, w których przechowasz swoje przedmioty (zapomnij o piwnicy i garażu, bo panująca w nich wilgoć może uszkodzić majątek).
Gdzie zatem najlepiej zmagazynować przedmioty na czas remontu? W tym celu można skorzystać z uprzejmości znajomych lub z magazynu do wynajęcia (takie obiekty są m.in. w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie czy Wrocławiu). Druga opcja przydaje się szczególnie, gdy musimy przechować nie tylko małe przedmioty, ale także meble lub duży sprzęt RTV/AGD. Magazyn do wynajęcia zapewni im bezpieczne warunki, a nam umożliwi elastyczne dopasowanie terminu najmu i łatwy dostęp do naszych rzeczy – 24 godziny na dobę, w każdym dniu tygodnia. Nie ma więc problemu, jeżeli nagle okaże się, że w jednym ze spakowanych kartonów znajduje się przedmiot, którego pilnie potrzebujemy.
- Niezależnie od sezonu, w magazynach do wynajęcia zwykle panuje zbliżony ruch. Przed zimą ludzie zaczynają składować np. rowery czy opony letnie, zabierając przy okazji sportowy sprzęt zimowy i inne artykuły sezonowe. I odwrotnie – latem w magazynach do wynajęcia trzymają opony zimowe, a także inne przedmioty nie używane w czasie letnich dni. Oczywiście to tylko przykłady, ponieważ wszystko zależy od specyfiki klienta i jego indywidualnych potrzeb; mówi Agata Siporska, koordynator ds. marketingu z Kangu Self Storage. A co z remontami? ; W sezonie letnim i wiosennym rzeczywiście widzimy wzmożone zainteresowanie wynajmem krótkoterminowym na potrzeby remontów. Po zakończeniu takich prac, część osób zamienia posiadany magazyn na mniejszą komórkę i pozostawia tam niektóre przedmioty, żeby nie zagracać nimi świeżo wyremontowanego mieszkania.
Na koniec pamiętajmy – każdy remont to trudny czas dla domowników. Na szczęście dobrą organizacją można złagodzić stres i usprawnić prace. Zaplanowanie wszystkich czynności, krok po kroku, a także korzystanie z dostępnych rozwiązań na pewno ułatwi przetrwać ten czas i przyspieszy etap, w którym będziemy cieszyć się pięknym, czystym i zadbanym domem. Powodzenia!