Trwa ładowanie...
Informacja prasowa
przemoc
26-02-2015 11:03

Jesteś świadkiem przemocy? Reaguj!

"Możesz to zmienić" to tytuł kampanii społecznej, której celem jest zachęcenie mieszkańców dużych miast do reagowania w sytuacji, gdy są oni świadkami napadu lub gwałtu.

Jesteś świadkiem przemocy? Reaguj!Źródło: mat. prasowy
dd38g4s
dd38g4s

"Możesz to zmienić" to tytuł kampanii społecznej, której celem jest zachęcenie mieszkańców dużych miast do reagowania w sytuacji, gdy są oni świadkami napadu lub gwałtu. Brutalne napaści zdarzają się nie tylko w ciemnych zaułkach, bramach i dzielnicach o nie najlepszej reputacji. Coraz częściej dochodzi do nich w centrum Warszawy, w miejscach dobrze oświetlonych i w obecności przechodniów. Ci mimowolni świadkowie widząc napad, powinni zareagować, pomóc ofierze. Jednak często przechodzą obojętnie. Nie robią nic. Pomimo płaczu, krzyku, czy wyraźnego wołania o pomoc. Tu rodzi się problem, ponieważ powstaje zjawisko przyzwolenia społecznego, które ułatwia napastnikom atakowanie kolejnych ofiar.

- Celem naszej kompanii społecznej jest zmiana sposobu myślenia i postaw ludzi, którzy mogą stać się świadkami napaści. Chcielibyśmy pokazać, że warto i należy reagować w takich sytuacjach. Nie trzeba być wysportowanym, postawnym mężczyzną. Istnieją różne rodzaje pomocy. Można podejść do napastnika i zwrócić mu uwagę. Ale wystarczy nawet stojąc w oddali zadzwonić na policję, straż miejską lub poprosić kogoś innego o pomoc. Jest wiele sposobów. Może pomóc nastolatka, osoba starsza czy silny mężczyzna. Każdy może coś zrobić. Każdy powinien coś zrobić - mówi inicjator akcji, Paweł.

Kilka miesięcy temu - jako jeden z wielu przechodniów - był świadkiem napadu w centrum Warszawy. To było ścisłe centrum miasta. Jednak nikt nie zareagował. Nikt nie pomógł dziewczynie, która była molestowana w miejscu publicznym. Płakała i wołała o pomoc. Prawie wszyscy świadkowie przeszli obojętnie. Paweł zareagował. Napastnik uciekł, a dziewczyna została uratowana.

<

(Na zdj. Paweł z Anią Bielecką i Ewą Mielnicką; fot. mat. prasowy)
Źródło: (Na zdj. Paweł z Anią Bielecką i Ewą Mielnicką; fot. mat. prasowy)

Wydarzenie to poruszyło go na tyle mocno, że postanowił nagłośnić problem obojętności społecznej. Sam jest przykładem, że warto pomagać.

dd38g4s

Spot filmowy został wyreżyserowany przez Filipa Syczyńskiego, który wygrał ostatnią edycję międzynarodowego konkursu twórców reklam The New York 2014 VideoContest. Filmy, przy których pracował były pokazywane m.in. na festiwalach w Cannes i Sundance.
Producentem wykonawczym spotu jest firma Moth Films.

Start kampanii planowany jest na koniec kwietnia. Wtedy też odbędzie się premiera spotu w internecie, na stronie internetowej kampanii * www.mozesztozmienic.pl*, na portalu youtube oraz w social media, a także na monitorach w środkach komunikacji miejskiej w większości miast wojewódzkich w Polsce. Premiera spotu będzie połączona z konferencją prasową, cyklem spotkań oraz promowaniem kampanii w mediach.

(fot. mat. prasowy)
Źródło: (fot. mat. prasowy)
dd38g4s
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dd38g4s