Trwa ładowanie...
Artykuł sponsorowany

Nie tylko pielęgnacja. Co jeść i pić, aby mieć piękną cerę?

Peelingi, maseczki, kremy nawilżające - na pewno znasz wiele sposobów, które pomagają w codziennej pielęgnacji cery. Czy wiesz, że na wygląd skóry twarzy duży wpływ ma także Twoja dieta? Sprawdź, co warto jeść i pić, aby wyglądać młodo i cieszyć się zdrową, promienną cerą.
Share
Nie tylko pielęgnacja. Co jeść i pić, aby mieć piękną cerę?
Nie tylko pielęgnacja. Co jeść i pić, aby mieć piękną cerę?Źródło: materiały partnera
d3pxsoz

Produkty pełne antyoksydantów

Antyoksydanty (inaczej przeciwutleniacze) to naturalne substancje, które mają bardzo korzystny wpływ na organizm. Przeciwutleniacze powstrzymują proces powstawania wolnych rodników, chronią skórę przed promieniowaniem UV i działają przeciwzapalnie. Wśród najpopularniejszych antyoksydantów wyróżniamy: polifenole, witaminy E i C, karotenoidy oraz koenzym Q10. Bogatym źródłem flawonoidów (z grupy polifenoli) są owoce (jabłka, pomarańcze, grejpfruty i porzeczki), warzywa (kapusta, brokuły, papryka) oraz miód i zielona herbata. Jednym z najsilniejszych antyoksydantów jest resweratrol. Znajdziesz go w skórkach winogron i czerwonym winie. Koenzym Q10 to nie tylko składnik kremów do pielęgnacji twarzy. Naturalnie występuje w oleju rzepakowym, wołowinie i rybach (głównie w tuńczyku i śledziach).

Witaminy i minerały

Witamina C przyczynia się do budowy kolagenu, który jest istotny w utrzymaniu młodego i zdrowego wyglądu. Witaminę C znajdziesz głównie w owocach takich jak truskawki, jeżyny, jagody i czarne porzeczki. Bogatym źródłem tej witaminy jest także natka pietruszki. Witamina E nazywana jest witaminą młodości. Dzienne zapotrzebowanie na ten składnik zaspokoisz, dodając do codziennego jadłospisu garść orzechów. Witamina K wspomaga procesy gojenia i korzystnie wpływa na sprężystość skóry. Znajdziesz ją głównie w zielonych warzywach liściastych (natka pietruszki, koperek, sałata, brukselka).

d3pxsoz

W utrzymaniu zdrowego wyglądu cery równie istotne są makro- i mikroelementy. Cynk jest dobry na trądzik. Wspomaga gojenie ran oraz wzmacnia włosy, skórę i paznokcie. Głównym źródłem cynku jest żywność pochodzenia zwierzęcego (mięso, wątróbka, jaja, ostrygi, ryby). Selen wpływa korzystnie na elastyczność cery, a potas zapobiega jej wysuszeniu.

Nienasycone kwasy tłuszczowe

Zdrowe tłuszcze, czyli nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3, chronią cerę przed szkodliwym promieniowaniem UV i przyspieszają jej regenerację. Poza tym mają silne właściwości przeciwzapalne. Najwięcej kwasów Omega-3 znajdziesz w rybach morskich (łososie, sardynki, śledzie, makrele) oraz w olejach (rzepakowym, sojowym i lnianym). Dobrym źródłem tych kwasów (i jednocześnie zdrową przekąską) są także orzechy włoskie.

Woda, sen, zdrowa dieta

Co jeszcze pomaga w utrzymaniu dobrej kondycji skóry twarzy? Przede wszystkim odpowiednie nawodnienie oraz wypoczynek. Zmęczony organizm jest bardziej narażony na stres i utratę odporności. To wszystko wpływa nie tylko na samopoczucie, ale również na wygląd zewnętrzny. W codziennej diecie warto sięgać po świeże produkty i przyrządzać dania bez sztucznych dodatków. Przyczyną niektórych problemów ze skórą jest cukier - składnik wielu artykułów spożywczych, po które codziennie sięgasz w sklepie. Jeśli chcesz przejść na zdrową dietę bez wysiłku, sprawdź ofertę firm cateringowych takich jak Maczfit - https://www.maczfit.pl/. Teraz przy zamówieniu diety ze strony https://www.maczfit.pl/ na hasło DIET12 otrzymasz 5% zniżki. Kod działa do końca lutego 2021 roku.

d3pxsoz

Podziel się opinią

Share
d3pxsoz
d3pxsoz