Seler korzeniowy – dlaczego warto go jeść

Włączenie do jadłospisu selera korzeniowego może przynieść nam wiele korzyści. To niepozorne warzywo wpływa pozytywnie zarówno na kondycję skóry jak i funkcjonowanie niektórych organów, mając przy tym niewiele kalorii.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Seler korzeniowy zawiera w swojej strukturze zarówno witaminy, minerały jak i błonnik.
Seler korzeniowy zawiera w swojej strukturze zarówno witaminy, minerały jak i błonnik. (123RF)
WP

Seler korzeniowy – zdrowe nerki

Seler korzeniowy może być przyjmowany w postaci herbaty, która pozytywnie oddziałuje szczególnie na kondycję naszych nerek. Aby przygotować taki napój, powinniśmy przygotować seler korzeniowy w postaci nasion lub wysuszonych liści, które następnie zalewamy zimną wodą i gotujemy. Tak sporządzoną herbatę zaleca się pić dwa razy dziennie, aby uzyskać jak najlepszy efekt przeciwzapalny i moczopędny. Dzięki temu złagodzimy przykre dolegliwości powstałe na skutek złogów w nerkach, dodatkowo chroniąc narządy przed ewentualną kamicą nerkową.

Seler korzeniowy – sprawne stawy

WP

Seler korzeniowy spożywany regularnie wspomaga oczyszczanie organizmu ze szkodliwych toksyn w tym kwasu moczowego, który w nadmiernej ilości może odkładać się w stawach. Małe kryształki mogą wywoływać ból, dlatego, aby zapobiec temu zjawisku zaleca się spożywanie selera korzeniowego codziennie w ilości ok. czterech łodyg.

Seler korzeniowy – przeciw nowotworom

Uważa się, że seler korzeniowy włączony do codziennej diety może zapobiegać powstawaniu nowotworów. Dzieje się tak ze względu na zawartość w jego strukturze znacznych ilości kumaryny, flawonoidów, beta-karotenu oraz witamin C, A i E. Wszystkie wymienione składniki charakteryzują się właściwościami przeciwutleniającymi oraz przeciwbólowymi. Co więcej obecnie w organizmie ułatwiają wypłukiwanie wolnych rodników, które sprzyjają rozwojowi rakowych komórek.

Seler korzeniowy - zdrowa cera

WP

Aby zachować zdrową kondycję skóry na twarzy zaleca się codzienne spożywanie szklanki koktajlu z selera korzeniowego (2 - 3 łodygi), który zmiksujemy z jabłkiem oraz ciepłą wodą. Tak przygotowany napój dla najlepszych efektów zaleca się spożywać na czczo, co przełoży się na mocne włosy, mniejsze obrzęki pod oczami oraz nawilżoną skórę twarzy.

Seler korzeniowy – silne serce

Seler korzeniowy dzięki zawartości potasu, który pozytywnie wpływa na obniżenie ciśnienia, poleca się stosować pacjentom mającym problemy z chorobami układu krążenia i nadciśnieniem. W takich przypadkach najlepszą formą dostarczenia selera korzeniowego do organizmu będą wyciskane soki, które w swojej strukturze posiadają 3-butyloftadid powodujący rozkurczanie się naczyń krwionośnych, co pozytywnie wpływa na obniżenie ciśnienia.

Seler korzeniowy – na lepsze trawienie

WP

Seler korzeniowy spożywany regularnie w formie dodatku do dania głównego może znacznie usprawnić działanie układu trawiennego. Tego typu surówkę przygotujemy, łącząc ze sobą czarną rzepę, seler korzeniowy i jabłko, a całość skraplając sokiem z cytryny. Ponadto taka surówka może być doskonałym dodatkiem do tłustego mięsa, a dzięki zawartości błonnika pobudzi wytwarzanie żółci, regulując układ trawienny. Dodatkowo seler korzeniowy zmniejsza ilość kwasów w żołądku oraz przyspiesza ruchliwość jelit, zapobiegając przykrym zaparciom.

Polub WP Kobieta
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP