Było, minęło? Pani Walewska

Co się stało z kremami i perfumami, które w PRL uchodziły za wyznacznik luksusu? Kosmetyki Pani Walewska ciągle mają się dobrze.

Co się stało z kremami i perfumami, które w PRL uchodziły za wyznacznik luksusu? Kosmetyki Pani Walewska ciągle mają się dobrze.

Kosmetyki Miraculum pamiętacie pewnie jak przez mgłę jako obowiązkowe wyposażenie toaletki mamy lub babci. Legendarna, choć trochę zapomniana polska marka może się pochwalić imponującą historią – założone w 1924 roku w krakowskiej suterenie przedsiębiorstwo w ciągu pięciu lat przerodziło się w fabrykę zatrudniającą 70 osób i produkującą olejki do opalania, lakiery do paznokci i kremy.

W latach 50. i 60. asortyment został poszerzony o kosmetyki kolorowe oraz wody toaletowe i kolońskie, a w 1971 została wprowadzona linia Pani Walewska, której nazwa już na pewno coś wam mówi.

Inspirowane serialem „Napoleon i Marysieńka” ekskluzywne produkty dla kobiet (od kredek do ust, przez krem odżywczo-nawilżający, po perfumy) zachwycały designem opakowań nawiązujących kształtem do kapelusza Napoleona. „Kosmetyki tej luksusowej serii to oręż dany do dyspozycji każdej kobiety, która poprzez umiejętne podkreślanie uroku osobistego, pragnie zawładnąć uczuciami Napoleona swojego życia” – zachęcały do zakupu ulotki w 1976 roku.

I to by było na tyle? Kosmetyki Pani Walewska przepadły wraz z nadejściem korporacyjnych marek z Zachodu? Nic podobnego! Produkty z tej linii po odświeżeniu wizerunku podzielone zostały na trzy serie (Classic, Chic i Gold) i choć możecie mieć problem ze znalezieniem ich w sieciowych drogeriach, warto wypatrywać ich w małych sklepach z kosmetykami. W 2011 roku, z okazji 40. rocznicy wejścia marki na rynek, wypuszczono produkty jubileuszowe i pierwszą w historii Pani Walewskiej kampanię reklamową. Według portalu Biznes.pl produkty z tej linii utrzymują stabilny poziom sprzedaży, głównie dzięki przekazywanemu z pokolenia na pokolenie przywiązaniu do marki i temu, że kremy Pani Walewska są po prostu dobre.

Obraz

Mateusz Farenholc
Redaktor działu urody Fashion Post. Mimo że w temacie kosmetyków stawia na minimalizm i klasykę (jego ulubione marki kosmetyczne to Listerine, Carmex i Biały Jeleń), skrupulatnie googluje nowe tematy i umacnia swoją pozycję urodowego eksperta.

[

Obraz

]( http://fashionpost.pl/ )

Obraz
Obraz
Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Wylej na kostkę, gdy tak wygląda. Po chwili będzie jak nowa
Wylej na kostkę, gdy tak wygląda. Po chwili będzie jak nowa
"Przyjaźń erotyczna" trwa do dziś. Od 16 lat są małżeństwem
"Przyjaźń erotyczna" trwa do dziś. Od 16 lat są małżeństwem
Zerwali kokardę z witryny. Właściciele proszą o jej zwrot
Zerwali kokardę z witryny. Właściciele proszą o jej zwrot
Dodaj do wody i wymocz stopy. Zapomnisz o suchych i popękanych piętach
Dodaj do wody i wymocz stopy. Zapomnisz o suchych i popękanych piętach
Wetrzyj w kran, a kamień odpadnie całymi płatami. Wystarczy 5 minut
Wetrzyj w kran, a kamień odpadnie całymi płatami. Wystarczy 5 minut
Jednak się rozstają. Kasia ze 'ŚOPW" nie ukrywa, jak wyglądają ich relacje
Jednak się rozstają. Kasia ze 'ŚOPW" nie ukrywa, jak wyglądają ich relacje
"Nie wszystko się udało". Tak komentuje decyzję prezydenta ws. zwierząt
"Nie wszystko się udało". Tak komentuje decyzję prezydenta ws. zwierząt
Jurksztowicz i Dębski wciąż się nie rozwiedli. Na jaw wychodzą nowe informacje
Jurksztowicz i Dębski wciąż się nie rozwiedli. Na jaw wychodzą nowe informacje
Pracuje w Rituals. Pokazała, co znalazła w paczce świątecznej
Pracuje w Rituals. Pokazała, co znalazła w paczce świątecznej
Nelly Furtado była ikoną lat 2000. Bezlitośnie komentowano jej sylwetkę
Nelly Furtado była ikoną lat 2000. Bezlitośnie komentowano jej sylwetkę
"Załamana siostra". Karolina ze "ŚOWP" przed finałem wrzuciła wideo
"Załamana siostra". Karolina ze "ŚOWP" przed finałem wrzuciła wideo
Wojciechowska alarmuje w sieci. "Jestem szczerze przerażona"
Wojciechowska alarmuje w sieci. "Jestem szczerze przerażona"
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥