Jacob otwiera pierwszy butik
Rusza MODO - ogromny dom mody, który w przeciwieństwie do większości centrów handlowych, nie stawia na typowe sieciówki, ale na polskich projektantów. Teresa Rosati, Łukasz Jemioł, Paprocki&Brzozowski – to tylko kilka z wielu polskich nazwisk, które widnieć będą na szyldach butików. Wśród nich „świeża krew” polskiej mody JACOB, który właśnie w MODO zdecydował się otworzyć swój pierwszy butik.
16.10.2015 | aktual.: 15.11.2015 10:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rusza MODO - ogromny dom mody, który w przeciwieństwie do większości centrów handlowych, nie stawia na typowe sieciówki, ale na polskich projektantów. Teresa Rosati, Łukasz Jemioł, Paprocki&Brzozowski – to tylko kilka z wielu polskich nazwisk, które widnieć będą na szyldach butików. Wśród nich „świeża krew” polskiej mody JACOB, który właśnie w MODO zdecydował się otworzyć swój pierwszy butik.
- To będzie mój pierwszy butik w Polsce – mówi JACOB, który w ubiegłym roku wygrał polską edycję programu „Project Runway”. – Dlaczego wybrałem MODO? Prezesi byli bardzo spoko i propozycja była atrakcyjna, w porównaniu chociażby z ulicą Mokotowską. Poza tym to fajny koncept, bo klient będzie przychodził z każdej strony i to jest super.
JACOB wierzy w to, że do MODO przyjdą nie tylko wytrawne fanki mody, ale też zwykłe Polki. Z pewnością wśród klientek MODO pojawi się też wiele kobiet, które po pracy w tzw. mordorze będą chciały wybrać się na odstresowujące zakupy.
- Moja klientka to bizneswoman, typowa pani prezes – twierdzi. – Ceny nie będą wygórowane, w okolicach tego co oferuje na przykład Simple.
JACOB wie czego chce i wie, jak to osiągnąć. Co znajdziemy w butiku? Proste, klasyczne formy, biel i czerń. Rzeczywiście jest tu bardzo biznesowo i minimalistycznie, bez ryzykownych rozwiązań. Idealnie na spotkanie z kontrahentem czy zarządem. JACOB chce tu sprzedawać to, czego oczekuje realna, współczesna klientka.
- Pewnie, że chciałbym sprzedawać sukienki za 10 tysięcy, ale ile tego można sprzedać? Tworzę projekty i takie, ale w tym butiku stawiam na klienta masowego i liczę na to, że ludzie polubią to co robię.
Bardziej wyszukane projekty i artystyczne wizje projektant zostawia na Łódzki Tydzień Mody. - Teraz otwieram butik w MODO, a już za chwilę jadę do Łodzi na Fashion Week. Uważam, że to najlepsze miejsce dla młodych projektantów – mówi JACOB i zdradza szczegóły kolekcji. - Inspiracją do jej powstania był przekrój ziemi. Znalazłem w Ikei wazon. Są na nim takie fajne kształty. Kolekcja właśnie taka będzie. Organiczna, lejąca, obła, nie tak strukturalna jak wcześniejsze.
W klienta masowego, ale świadomego, wierzą również prezesi MODO. Co ciekawe, za inwestycją na Łopuszańskiej nie stoją Polacy, ale dwóch tureckich miliarderów - Duman Saim i Nazim Albayrak.
- Szanuję ludzi z pasją, a ci prezesi ją mają. Kochają modę i kochają Polskę. Są bardzo zaangażowani - potwierdza Teresa Rosati, której butik znajduje się naprzeciwko sklepu JACOB-a.
Podczas konferencji prasowej tureccy prezesi żartowali, że w strefie jedzenia z pewnością znajdzie się miejsce na kebab. Tuż po spotkaniu z mediami nie zniknęli za szybami czarnych limuzyn. Chodzili od butiku do butiku i po polsku pytali czy wszystko w porządku, czy wyrobią się na otwarcie, czy czegoś nie brakuje. Takie zaangażowanie ze strony inwestorów, zwłaszcza ich wysiłek, by mówić po polsku, jest niespotykane.
Wbrew pozorom, prezesi MODO to nie tylko pasjonaci, ale wytrawni gracze na rynku nieruchomości. Za nazwiskami Saim i Albayrak stoją wielomilionowe inwestycje, zarówno w Turcji, jak i w Polsce, m.in.: Blue City, Millenium Plaza czy Maximus. Teraz przyszedł czas na MODO. Prezesi liczą na to, że ten ogromny dom mody przyciągnie klientów z Warszawy, ale też jej okolic, a nawet Łodzi.
Oprócz Alei Projektantów, w MODO klienci znajdą też strefę POP Fashion (m.in.: Ochnik, Mosquito, Ryłko czy Bialcon) oraz BRAND Fashion (m.in.: Monnari, Wólczanka, Pierre Cardin czy Henri Lloyd), jednak najważniejsi są tu polscy projektanci, a wśród nich początkujący JACOB.
Wielkie otwarcie już 17 października. Od rana na klientów czekać będzie moc atrakcji: wyjątkowo okazyjne ceny, konkursy i spotkania z gwiazdami. Anna Dereszowska, Marcelina Zawadzka, Joanna Horodyńska, Karolina Szostak, Joanna Orleańska czy Maffashion – to tylko kilka z wielu nazwisk, które wezmą udział w sobotnim otwarciu. Nie lada atrakcją będzie niemal 60 pokazów mody, podczas których zaprezentowane zostaną najnowsze kolekcje marek obecnych w MODO.
an / Kobieta WP