ModaJesienią pierwszy numer Harper's Bazaar w Polsce

Jesienią pierwszy numer Harper's Bazaar w Polsce

Wraz z sezonem jesiennym na rynek wejdzie polska edycja pierwszego amerykańskiego magazynu o modzie - słynnego Harper's Bazaar.

Jesienią pierwszy numer Harper's Bazaar w Polsce
Źródło zdjęć: © Gwen Stefani

21.08.2012 | aktual.: 21.08.2012 16:06

Wraz z sezonem jesiennym na rynek wejdzie polska edycja pierwszego amerykańskiego magazynu o modzie - słynnego Harper's Bazaar. Pismo zaczęło ukazywać się jako tygodnik w Stanach Zjednoczonych w 1867 roku – dwadzieścia pięć lat przed wejściem na rynek Vogue'a. Pierwszą redaktorką naczelną została Mary Louise Booth. Kierowany do kobiet magazyn był źródłem informacji na temat najnowszych trendów prosto z europejskich stolic mody.

Od lat trzydziestych dwudziestego wieku, rysunki w Harper's Bazaar zaczęła zastępować fotografia. To właśnie na łamach tego pisma dokonała się rewolucja fotografii mody, kiedy to ówczesna redaktor naczelna Carmel Snow (wcześniej pracująca dla Vogue'a) wraz z pochodzącym z Węgier fotografem mody Martinem Munkacsim, postanowili zrobić zdjęcia stylizacji poza studiem fotograficznym. Munkacsi fotografował modelki w różnych miejscach, m.in. na lotnisku, na plaży i na ulicy. Był również autorem pierwszej rozbieranej sesji zdjęciowej dla H'sB.

Redakcja Harper's Bazaar od początku istnienia wielokrotnie współpracowała z wielkimi sławami – dziennikarzami, fotografami, projektantami mody, ilustratorami. Do tych ostatnich należał między innymi Andy Warhol.

Magazyn ma ponad dwadzieścia edycji na całym świecie. Oprócz angielskiego ukazuje się również w języku rosyjskim, chińskim, koreańskim czy bułgarskim. Co ciekawe, wydawcy Harper's Bazaar nie zdecydowali się na edycję francuską, ani niemiecką.

Na polski rynek magazyn wprowadzi wydawnictwo Hearst-Marquard Publishing. Polską redaktor naczelną "Harper's Bazaar" zostanie Joanna Góra, która stoi również na czele magazynu "Hot Moda & Shopping". Pilotażowy numer pisma ma ukazać się jesienią. Trafi on do wyselekcjonowanej grupy 30 tysięcy kobiet. Taka forma dystrybucji pierwszego numeru ma pomóc wydawcom i redakcji jeszcze lepiej dopasować treść do oczekiwań czytelniczek. Według zapowiedzi regularne wydawanie magazynu ruszy wiosną przyszłego roku.

nmk/ags

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)