ModaKontrowersyjna kampania BARNEYS

Kontrowersyjna kampania BARNEYS

03.02.2014 14:15, aktualizacja: 03.02.2014 14:26

Szokujące kampanie reklamowe to w świecie mody nic nowego. Widzieliśmy już 80-letnie modelki, drag queenów, teraz czas na transgenderystów. 17 modeli – przedstawicieli mniejszości transgender wystąpiło w reklamie domu towarowego Barneys.

Szokujące kampanie reklamowe to w świecie mody nic nowego. Widzieliśmy już 80-letnie modelki, drag queenów, teraz czas na transgenderystów. 17 modeli – przedstawicieli mniejszości transgender wystąpiło w reklamie domu towarowego Barneys.

Autorem zdjęć przedstawiających trangenderystów jest Bruce Weber. Modele i modelki pochodzą z różnych państwa świata. Tytuł wiosenno-letniej kampanii brzmi „Brothers, Sisters, Sons & Daughters”. Zdaniem autorów tego projektu jest to ważny głos w dyskusji dotyczącej równouprawnienia i tolerancji.

Na zdjęciach widzimy kobiety i mężczyzn ubranych w ubrania ekskluzywnych marek, takich jak Balenciaga i Saint Laurent. 10 procent ze sprzedaży kreacji zostanie przekazanych organizacjom non-profit, które działają na rzecz osób transgenderowych.

Każdy z 17 modeli pojawiających się w kampanii opowiada historię swojego życia. Zebrane opowieści można przeczytać na stronie internetowej domu towarowego. Dennis Freedman, dyrektor kreatywny Barneys, wyznał, że celem kampanii było przedstawienie piękna i odwagi osób transgenderowych. Fotografie zostały już opublikowane przez gazety i portale na całym świecie.