Jeszcze na przełomie roku Polacy nie przejmowali się załamaniem gospodarczym i uważali, że media niepotrzebnie straszą "jakimś abstrakcyjnym" kryzysem. Dziś nastroje społeczne radykalnie się zmieniły. Ponad połowa internautek przyznaje, że z powodu kryzysu ogranicza wydatki. Sprawdziliśmy, na czym oszczędza statystyczna Polka, a z czego nie jest w stanie zrezygnować.
Jeszcze na przełomie roku Polacy nie przejmowali się załamaniem gospodarczym i uważali, że media niepotrzebnie straszą "jakimś abstrakcyjnym" kryzysem. Dziś nastroje społeczne radykalnie się zmieniły. Ponad połowa internautek przyznaje, że z powodu kryzysu ogranicza wydatki. 23 proc. kobiet przyznaje, ze cięcia w budżecie nie przekraczają 500 złotych. Sprawdziliśmy, na czym oszczędza statystyczna Polka, a z czego nie jest w stanie zrezygnować.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Większość Polek rezygnuje z przyjemności: jedzenia poza domem, podróży, rozrywek. Według badań opublikowanych w portalu Money.pl, 60 proc. Polek deklaruje, że w ramach oszczędności rezygnuje ze stołowania się w restauracjach.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Jesteśmy też skłonne zrezygnować z ukochanych zakupów - jak pokazują wyniki badań w portalu Money.pl, 61 proc. Polek oszczędza na ubraniach.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Te same badania pokazują, że oszczędzamy również na rozrywkach (58 proc.) i podróżach (52 proc.).
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Niechętnie rezygnujemy z przyjemności dbania o nasze ciała - tylko niewiele ponad 30 proc. kobiet jest gotowych zrezygnować z fryzjera i kosmetyczki oraz kupna kosmetyków. Chcemy być piękne nawet w dobie kryzysu... - pokazują badania.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Dla porównania - jedynie 19 proc. mężczyzn deklaruje, że mogłoby zaoszczędzić na wizytach w salonach piękności...
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Nie chcemy wydawać mniej na rozmowy telefoniczne - jedynie 26 proc. Polek oszczędza na telefonie.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Na pewno nie zrezygnujemy też z jazdy samochodem (16 proc.) oraz używek: alkoholu (16 proc.) i papierosów (12.).
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Na czym chcą oszczędzać nasi mężczyźni? Przede wszystkim na rozrywkach (60 proc.), jedzeniu poza domem (62 proc.) oraz ubraniach (44 proc.)- wskazują wyniki badań opublikowane w portalu Money.pl.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Jolanta Wiśniewska z TVN CNBS Biznes, na pytanie, czy wobec kryzysu Polki "rzucą się" na wyprzedaże odpowiada: - Już zmienia się ten trend w Polsce i coraz więcej kobiet zbiera pieniądze i czeka na wyprzedaże. Na pewno bedzie nas to bardziej przyciągało; hasło obniżka będzie działało jak magnez. Wydamy mniej. (źródło: rozmowa w programie "Dzień dobry TVN")
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Zdaniem Jolany Wiśniewkiej, Polki bardziej boją się kryzysu niż mężczyźni: - Kobiety częściej dysponują domowym budżetem, częściej robią zakupy na takie domowe potrzeby, częściej podejmują decyzję, co wybrać: czy kupić szynkę parmeńską czy konserwową. Mężczyźni dysponują dużymi domowymi budżetami, muszą zdecydować, czy zrezygnować z zakupu nowego telewizora czy samochodu. (źródło: rozmowa w programie "Dzień dobry TVN")
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
"Polacy oszczędzają przede wszystkim na produktach średniej kategorii cenowej, podczas gdy najtańsze i najdroższe marki są mniej podatne na kryzys – uważa Leszek Wencel, prezes Nestlé Polska, właściciela m.in. firmy Winiary" - czytamy w raporcie tygodnika "Wprost", "Polska na diecie". Jak wynika z badań firmy Nielsen, która o sposoby oszczędzania zapytała 28 tys. konsumentów z 48 krajów świata, w tym z Polski, 36 proc. będzie oszczędzać na jedzeniu, zastępując droższe produkty tańszymi.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Polka w dobie kryzysu
Polki znalazły sobie luksusową pociechę na czas kryzysu - szminkę. Jak donosi bowiem "The Economist", w czasie kryzysu branża kosmetyczna odżywa. W czasie recesji z początku tego wieku Leonard Lauder, jeden z szefów firmy kosmetycznej Estee Lauder, zauważył, że sprzedaż szminki w Stanach wzrosła o 11%! To nie jedyny przykład. W czasie Wielkiego Kryzysu z lat 20-tych ubiegłego wieku, sprzedaż kosmetyków wzrosła o 25%, podczas gdy cała gospodarka pogrążona była w kryzysie. Paradoks ten nazwano 'efektem szminki'.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*
Grażyna Kulczyk
Recepta na kryzys? Zdaniem Grażyny Kulczyk, najbogatszej kobiety w Polsce, nic nie poprawia humoru, jak witamina K. K jak kupowanie...: - Nigdy nie pozwalałam sobie na wszystko i nie wydawałam jakiś zawrotnych sum na towary luksusowe. Ale i tak uważam, że najważniejsze są: zdrowie, przyjaciele i rzetelna praca. Nigdy nie byłam uzależniona od luksusu.
POLECAMY: *SIŁA SUGESTII ZMIENIA PUNKT WIDZENIA*