Modowe wybory w wyszukiwarce Google
Jakie frazy modowe najczęściej wpisywano w wyszukiwarkę Google i dlaczego sporo w nich nostalgii? Koniecznie to sprawdźcie! Zwłaszcza, jeśli akurat szukacie gwiazdkowych upominków.
03.12.2015 | aktual.: 03.12.2015 11:40
Jakie frazy modowe najczęściej wpisywano w wyszukiwarkę Google i dlaczego sporo w nich nostalgii? Koniecznie to sprawdźcie! Zwłaszcza, jeśli akurat szukacie gwiazdkowych upominków.
Dzięki badaniom przeprowadzonym przez Google na podstawie wyszukiwań użytkowników w październiku ubiegłego roku i obecnie, wiemy, co jest aktualnie na topie. W związku z tym, możemy się też domyślać, jakiego typu prezenty dostaniemy pod choinkę w nadchodzące Święta.
Co wpisywano w wyszukiwarkę i jakie frazy królowały w sieci? Cóż, przede wszystkim nic ściśle związanego z trendami. Dominowała nostalgia za wcześniejszą dekadą i tzw. love brands, marki, które kochają tysiące klientów i z których filozofią się identyfikują. Stąd w okienku wyszukiwarki pojawiały się często klasyczne buty Adidas Superstars, ukochane przez wielu dżinsy Levi’s, zegarki Shinola i kurtka typu bomber. W Nowym Jorku częściej wpisywano hasło Adidas, w Chicago bardziej interesowano się Levi’s.
Co ciekawe, ogromną popularnością (nawet w stosunku do zeszłego roku) cieszą się świąteczne swetry, choć pod hasłem „kiczowaty kostium na świąteczną imprezę”, jak mówi Google, uplasowały się obecnie wszelkiego rodzaju kombinezony w kolorach tęczy, z futerkiem, w cętki, paski itp. W wynikach Google wysoko plasują się też wszelkiego rodzaju technologiczne nowinki, smartwatche oraz aparaty typu Polaroid czy Instax Fujifilm.
W Polsce szukamy sukienek na Święta (klasycznie wieczorowych), perfum (w cenie są nowości) i dżinsów. Nie ma tu mowy o krótkich ulotnych trendach. Polska wybiera tradycyjnie.
Weronika Płocha
Filolożka fińska, absolwentka londyńskiego Central Saint Martins, dziennikarka i umysł mocno kreatywny, raczej mało ścisły. Moda to jeden z głównych obszarów jej zainteresowań - zarówno naukowo jak i zawodowo. Ma na swoim koncie prowadzenie portali modowych, współpracę z polską projektantką Justyną Chrabelską i projekty lifestyle'owe dla agencji reklamowych oraz dużych marek.
[
]( http://fashionpost.pl/ )