Nenukko, czyli moda uniseksualna
Marka, która proponuje modę bez podziału na elementy tworzone specjalnie z myślą o kobietach czy mężczyznach, jest coraz popularniejsza. W czym tkwi jej sekret? Na pytania Wirtualnej Polski odpowiedzieli twórcy Nenukko.
12.07.2012 | aktual.: 13.07.2012 14:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Marka, która proponuje modę bez podziału na elementy tworzone specjalnie z myślą o kobietach czy mężczyznach, jest coraz popularniejsza. W czym tkwi jej sekret? Na pytania Wirtualnej Polski odpowiedzieli twórcy Nenukko.
WP.PL: Jak zaczęła się wasza przygoda z modą i projektowaniem?
NENUKKO: Marka Nenukko powstała w 2008 roku w wyniku spotkania dwóch kreatywnych osobowości, które nie znajdowały na rodzimym rynku odzieży w pełni odpowiadającej ich gustom i potrzebom. Pierwsze projekty powstawały na użytek własny, w sposób naturalny – zdecydowanie z potrzeby estetycznej, a nie z założeń komercyjnych. Dopiero zauważalne zainteresowanie potencjalnych klientów i pozytywny odbiór otoczenia, doprowadziły z czasem do nadania marce formy działalności gospodarczej. Nenukko powstało na gruncie przyjaźni i podobnych wrażliwości estetycznych, ale jest także wynikiem nieustannej pracy i niekończącym się procesem rozwijania własnych umiejętności.
WP.PL: Jaki wpływ na rozwój waszej marki miał cykliczny już udział w Fashion Week Poland? Czy zobaczymy was w kolejnej edycji?
NENUKKO: Udział w Fashion Philosophy Fashion Week Poland gwarantuje projektantom określoną liczbę publikacji prasowych i przekazów medialnych, a zatem przyczynia się do promocji marki. Nenukko jest marką niszową, z założenia niechętną wobec agresywnych metod reklamy – uznajemy, że regularne prezentowanie kolekcji jest bardziej odpowiednim narzędziem promowania naszych produktów niż jakakolwiek inna forma oddziaływania na odbiorcę. Branża odzieżowa działa w rytmie sezonowym i udział w Fashion Week jest potwierdzeniem naszej stałej obecności na rynku. Przy okazji jest to również okazja do wymiany informacji i doświadczeń z innymi przedstawicielami środowiska.
WP.PL: Dlaczego warto kupować i nosić ubrania Nenukko?
NENUKKO: Odpowiedź na to pytanie znają klienci marki. Można się spodziewać, że powodów jest wiele, ale jednym z najczęściej przytaczanych są względy estetyczne. Klientów interesuje przede wszystkim specyfika designu. Ze swojej strony twórcy marki gwarantują jakość i wygodę swoich projektów. Być może suma tych właściwości stanowi o popycie na nasze produkty.
WP.PL: Czy myślicie, że uda Wam się utrzymać obecne ceny w kolejnych sezonach?
NENUKKO: Celem marki nie jest utrzymanie cen na konkretnym poziomie, ale stałej proporcji między ceną a jakością produktu. Kształtowanie cennika nie jest dla nas narzędziem budowania fałszywego prestiżu ani sposobem manipulowania klientem – cena w jasny sposób wynika z kalkulacji poniesionych kosztów i ilości zrealizowanych modeli.
WP.PL: Za wami otwarcie sklepu internetowego. Jakie wrażenia? Czy czujecie, że obecność w sieci, to kolejny etap w waszej działalności? A może wiele się nie zmieniło?
NENUKKO: Otwarcie sklepu internetowego to dla współczesnych marek naturalny etap rozwoju. Nenukko przygotowywało się do tego wydarzenia od dawna, intensywna współpraca z grafikiem i programistą zajęła kilka miesięcy. Nie ma wątpliwości, że obecność sklepu on-line usprawnia sprzedaż oraz znosi ograniczenia geograficzne w tworzeniu sieci nabywców.
WP.PL: Dlaczego zdecydowaliście się na wypuszczenie linii Basic?
NENUKKO: Linia Basic powstała w interakcji z fanami marki i w odpowiedzi na liczne sugestie klientów wyrażających zainteresowanie prostymi fasonami uzupełniającymi kolekcję sezonową. Koncepcja linii zakłada przystępność cenową przy zachowaniu rozpoznawalnego stylu oraz dotychczasowego poziomu wzornictwa. Pierwsza edycja Nenukko Basic to zestaw pięciu koszulek w dwóch wariantach kolorystycznych – czerni i bieli, przeznaczonych do codziennej stylizacji i koordynacji z dowolnymi elementami garderoby. We wszystkich modelach ograniczono ilość detali, wyeliminowano pasmanterię oraz uproszczono konstrukcję z korzyścią dla plastycznej czystości formy. Basic to linia pozasezonowa, ale jednocześnie rozwijająca się asortymentowo – w kolejnych etapach zostanie uzupełniona serią dołów oraz nowymi wzorami bluzek i podkoszulek. Linia Basic w pełni realizuje główne założenia marki stanowiąc dopełnienie wiodącej kolekcji sezonowej.
WP.PL: Na otwarciu waszego Pop-up Store widzieliśmy masę znanych nazwisk: redakcje magazynów mody, blogerki i gwiazdy. Czy czujecie, że media i gwiazdy wspierają waszą markę?
NENUKKO: Z punktu widzenia projektanta status medialny odbiorcy jest nieistotny. Wzornictwo Nenukko jest podporządkowane względom estetycznym, a nie promocyjnym. W zakresie marketingowym ubieranie osób publicznych może zarówno sprzyjać sprzedaży wśród jej potencjalnych wielbicieli jak i odstraszać sceptyków. Dla twórców marki najważniejsza jest partnerska interakcja z klientami – bez względu na ich rozpoznawalność.
WP.PL: Jakie przedsięwzięcia szykujecie w najbliższej przyszłości? Wiemy, że za chwilę macie wernisaż. Czego możemy się na nim spodziewać?
NENUKKO: 12 lipca w warszawskim conceptstore Pies czy Suka odbędzie się oficjalna premiera nowej pozasezonowej linii marki Nenukko - Nenukko Basic. Jej ambasadorami zgodzili się zostać Olga Frycz, Lidia Popiel, Magda Popławska, Mikołaj Komar i Robert Serek. Wszyscy udostępnili swoje wizerunki do sesji fotograficznej Łukasza Ziętka - efekty tej współpracy będzie można po raz pierwszy obejrzeć w dniu wydarzenia.
WP.PL: To już wasza kolejna współpraca z fotografem Łukaszem Ziętkiem. Jakie wrażenia z sesji?
NENUKKO: To drugi raz kiedy siły Nenukko i Łukasza Ziętka zostają połączone – wcześniej mieliśmy możliwość skorzystać z fragmentów jego video na potrzeby pokazu ostatniej kolekcji Divergence appears unbalanced jesień-zima 2012/2013. Tej samej animacji użyto także na naszej nowej stronie internetowej. Seria portretów promujących linię Nenukko Basic ma zgoła inny charakter. Już wkrótce będą mogli się o tym przekonać wszyscy zainteresowani – 12 lipca wernisaż fotografii w warszawskim conceptstore Pies czy Suka, a następnie premiera medialna na naszej stronie oraz na fanpejdżu.
WP.PL: Chociaż mamy lato, wielbiciele mody już myślą o kolejnych sezonach. Na koniec powiedzcie, jaka będzie jesień według Nenukko?
NENUKKO: Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z ostatniego pokazu. Premiera lookbooka na sezon jesień-zima 2012/2013 już w sierpniu. Niedługo potem ruszamy ze sprzedażą kolekcji Divergence appears unbalanced.