ycipk-42mnme

Nina Ricci - elegancka na przekór

Nina Ricci stworzyła markę z myślą o eleganckich kobietach sukcesu. Po latach i wielu zmianach na stanowisku głównego projektanta, ten jeden z najstarszych francuskich domów mody proponuje stroje dla zdecydowanych młodych dziewczyn z silną osobowością.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Nina Ricci - elegancka na przekór
(AFP)
ycipk-42mnme

Nina Ricci stworzyła markę z myślą o eleganckich kobietach sukcesu. Po latach i wielu zmianach na stanowisku głównego projektanta, ten jeden z najstarszych francuskich domów mody proponuje stroje dla zdecydowanych młodych dziewczyn z silną osobowością. Nie jest to wielka zmiana – Nina Ricci na początku kariery była silną dziewczyną, która po latach zamieniła się w pewną siebie mistrzynię elegancji.

Maria Adelaide Nieli urodziła się w 1883 roku w Turynie, ale w 1895 roku jej rodzina przeniosła się do Francji. Tam młodziutka Maria rozpoczęła staż jako krawcowa, później awansowała po szczeblach kariery w salonach mody, a w 1908 roku została głównym projektantem w domu mody Raffin, z którym związałam się na aż 20 lat.

W 1932 roku za namową syna, Roberta, postanawia zacząć pracować pod własnym nazwiskiem. Przeniosła się do Paryża, przyjęła pseudonim Nina Ricci i wraz z Robertem otworzyła swój dom mody.

ycipk-42mnme

W stolicy kariera projektantki nabrała tempa. Swoją pierwsza kampanię reklamową zaprezentowała na łamach francuskiego wydania prestiżowego magazynu „Vogue” w 1937 roku. Sukces przyszedł w latach 40., dzięki eleganckim strojom, które stały w opozycji do kultywowanego wtedy męskiego wizerunku kobiety.

W czasach gdy Nina Ricci staje się pewnego rodzaju buntowniczką w świecie mody, jej syn Robert postanawia w 1946 roku założyć markę Parfums Nina Ricci, która ma służyć do promowania zapachów sygnowanych inicjałami firmy jego słynnej matki. Dobra promocja i popularność pozwalają na dalszą ekspansję firmy. W 1960 roku Nina Ricci jako pierwsza wprowadza swoje produkty na rynek japoński i zostaje prekursorem mody europejskiej w Azji.

Na zdjęciu: kreacja z pokazu pret-a-porter marki Nina Ricci wiosna-lato 2009, projekt autorstwa Oliviera Theyskena. Po śmierci projektantki w 1970 roku na stanowisku dyrektora kreatywnego doszło do wielu zmian i przetasowań. Tym który sprawił, że marka wróciła na usta wszystkich okazał się Olivier Theyskens, który objął tę prestiżową funkcję w październiku 2007 roku. Nowy projektant postawił na styl romantyczny, bardzo kobiecy. W jego kolekcjach dominowały sukienki wykonane z cienkich materiałów i zwiewnych tkanin oraz suknie wieczorowe, powłóczyste i połyskujące, jakby całe były wykonane z diamentów lub falbaniaste i zrobione ze zmysłowego tiulu. Wizję kobiety uzupełniał odpowiednio dobranymi butami, bardzo oryginalnymi, wręcz ekstrawaganckimi.

Choć Olivier prezentował bardzo oryginalną wizję kobiety i sprawił, że o marce Niny Ricci znów było głośno, jesienna kolekcja okazała się ostatnią pod jego kierownictwem artystycznym. Firma Puig będąca własnością marki Nina Ricci postanowiła zastąpić Oliviera brytyjskim projektantem Peterem Coppingiem.

ycipk-42mnme

Najnowsza kolekcja na wiosnę/lato 2010 stworzona pod nowym kierownictwem prezentuje falbanki, delikatne materiały, tiule i koronki, a wszystko w przytłumionych kolorach kremu, różu, fioletu i beżu, choć czasem pojawiają się wyraźne czarne akcenty. W całej tej delikatnej i romantycznej wizji kobiety smaczku dodaje widoczna pod cienką bluzką bielizna lub wystające spod spódniczek wykończenia halek. Choć wizja nowego projektanta nie jest oryginalna i nowatorska, kusi swobodą i niewymuszoną elegancją.

Czy zmiana projektanta okaże się strzałem w dziesiątkę i podniesie notowania marki? Oby, szkoda, aby tak szanowana firma zniknęła z krajobrazu świata mody.

POLECAMY: * Wybierz urodzinowe logo WP!*

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-42mnme

ycipk-42mnme
ycipk-42mnme