PETA znów szokuje
Modnie ubrana kobieta spaceruje ze swoim ulubieńcem pod pachą. Dziecko bawi się z pieskami na trawniku. Dziewczyna uprawia jogging ze swoim pupilem. To obrazki z najnowszej reklamy organizacji PETA zajmującej się prawami zwierząt. Czym wyróżnia się ten krótki filmik? Wszystkie pojawiające się w nim „psy” są martwe i ukryte w czarnych workach.
13.12.2010 | aktual.: 15.12.2010 10:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Modnie ubrana kobieta spaceruje ze swoim ulubieńcem pod pachą. Dziecko bawi się z pieskami na trawniku. Dziewczyna uprawia jogging ze swoim pupilem. To obrazki z najnowszej reklamy organizacji PETA zajmującej się prawami zwierząt. Czym wyróżnia się ten krótki filmik? Wszystkie pojawiające się w nim „psy” są martwe i ukryte w czarnych workach. Reklama ma promować adopcję psów ze schronisk.
„Jeśli kupisz psa, to co zrobisz z tym ze schroniska, którego zabiłeś?” pojawia się napis na końcu filmu. O co chodzi? Amerykańskie Towarzystwo Zapobiegania Okrucieństwu wobec Zwierząt szacuje, że blisko połowa psiaków, które trafiają do schronisk zostaje uśpiona, ponieważ nie znalazły nowego właściciela. Podobny los spotyka siedem na dziesięć trafiających tam kotów. Według PETA w schroniskach zabijanych jest co roku prawie 4 miliony zwierząt.
Film wywołał już oczywiście oburzenie. Stacja KCBS-TV, która zamierzała pierwotnie wyemitować przesłanie PETA, zrezygnowała w końcu z emisji, a reklamę nazwała „niesmaczną”.
- Tak, nasza reklama jest niesmaczna – o to nam chodziło – odpowiada Lisa Lange z PETA. - Nie ma nic estetycznego w przeprowadzanej co roku przez schroniska dla zwierząt eutanazji milionów psów, ponieważ ludzie, którzy mogliby przyjąć je do swoich domów woleli zakupić psa u hodowcy lub w sklepie zoologicznym.
Źródło: Huffingtonpost
POLECAMY: * PETA LECZY LINDSAY LOHAN*