Pierwszy w Polsce modowy flash mob

Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość. Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.

Pierwszy w Polsce modowy flash mob
Źródło zdjęć: © 123RF
1

Młodzi projektanci wiedzą jak zwrócić uwagę na swoją twórczość. Liczy się koncept, odwaga i dobra realizacja – właśnie to może być sposób, by z impetem trafić do świata wielkiej mody... z ulicy. Dosłownie.

Projektanci z firmy I.Con pokaz swojej kolekcji postanowili zorganizować na ulicach Krakowa. Dziewięć modelek zaprezentowało stroje na krakowskim rynku. Nie była potrzebna specjalna scenografia – klimatyczna, dobrze rozpoznawalna krakowska architektura była doskonałym tłem dla modowych propozycji I.Con. Modelki weszły na rynek, zaprezentowały stroje na zaaranżowanym z czerwonego dywanu wybiegu, po czym udały się na przystanek i wsiadły do jednego z miejskich autobusów. Wszystko ku zaskoczeniu i radości mieszkańców Krakowa i turystów, którzy byli świadkami tego wydarzenia. Ważnego, bo był to pierwszy w Polsce modowy flash mob.

Nazwa I.Con powstała od inspiracji, jaką dla marki stanowią ikony filmu, muzyki i sztuki. Projektanci tworzą klasyczne stroje, które można jednak nosić w wielu – często odważnych i nowatorskich – wariantach. Ten sposób myślenia ilustruje również wybór sposobu promocji – ekstrawagancki pomysł w klasycznym miejscu.

Idea flash mobów narodziła się w Nowym Jorku. Zabawa polega na tym, by zorganizowana grupa osób, skrzyknięta za pomocą mediów społecznościowych, komunikatorów lub sms-ów zgromadziła się w umówionym wcześniej miejscu, by zrobić coś nietypowego i zaskakującego. Nowojorczycy oddawali pokłony pluszowemu dinozaurowi w jednym ze sklepów z zabawkami, a podczas uznawanego z jeden z pierwszych polskich flash mobów zachwalano smak bułek z serem.

Specjaliści od marketingu w zabawie szybko odnaleźli biznesowy potencjał, dlatego flash mobowe akcję podejmowało wiele marek. Ten sposób prezentowania swoich dokonań docenili również projektanci mody. Jeden z bardziej popularnych fashion flash mobów zorganizowała dwa lata temu w San Francisco marka H&M, która w ten sposób promowała swoją dziecięcą kolekcję ubrań. Pięćdziesięcioro pięcioro dzieci tańczyło i bawiło się na Union Square przed sklepem sieciówki – wszystkie oczywiście ubrane w kolekcje szwedzkiej marki. Podobne akcje organizuje się również podczas fashion weeków w dużych miastach.

(nmk/pho)

1

Wybrane dla Ciebie

Masz w domu stary dowód? Absolutnie go nie wyrzucaj
Masz w domu stary dowód? Absolutnie go nie wyrzucaj
Sprytny sposób na kleszcze. Zastosuj trik z telefonem
Sprytny sposób na kleszcze. Zastosuj trik z telefonem
Masturdating jest coraz popularniejszy. Nie tylko single są zachwyceni
Masturdating jest coraz popularniejszy. Nie tylko single są zachwyceni
Twój pies śpi na plecach? Wiadomo, o czym to świadczy
Twój pies śpi na plecach? Wiadomo, o czym to świadczy
Kot na ciebie syczy? To ważny komunikat
Kot na ciebie syczy? To ważny komunikat
Latem puchną ci stopy? Dietetyk mówi, czego unikać
Latem puchną ci stopy? Dietetyk mówi, czego unikać
Dzieli ich 16 lat. Długo ukrywali swój związek
Dzieli ich 16 lat. Długo ukrywali swój związek
10 lat miała znęcać się nad mężem. Emerytka spod Włodawy aresztowana
10 lat miała znęcać się nad mężem. Emerytka spod Włodawy aresztowana
Jest szczęśliwie zakochana. Niewielu wie, kto jest mężem gwiazdy TVN
Jest szczęśliwie zakochana. Niewielu wie, kto jest mężem gwiazdy TVN
Błękitna kreacja Kate. Ekspertka porównała ją do Nawrockiej
Błękitna kreacja Kate. Ekspertka porównała ją do Nawrockiej
Zostawił rodzinę i uciekł. Jego syn jest dziś znanym aktorem
Zostawił rodzinę i uciekł. Jego syn jest dziś znanym aktorem
Zaprosiła na scenę kilku fanów. "Chyba szybko pożałowała"
Zaprosiła na scenę kilku fanów. "Chyba szybko pożałowała"