Ty prowadzisz. Ty decydujesz.
Smukła sylwetka o ostro zarysowanych konturach, podwójne reflektory w technologii LED i dwukolorowe lakierowanie dachu – to jedne z wyróżników nowego Hyundaia KONA. Dodajmy jeszcze system nagłośnienia firmy Krell, który pozwoli na pokonywanie nawet najdłuższych podróży w rytm dobrej muzyki lub interesującego audiobooka i jazda od razu jest przyjemniejsza.
Progresywna stylistyka
„Dzięki genom prawdziwego SUV-a, a także progresywnej stylistyce oraz bogatemu wyposażeniu, doskonale wpasowuje się w styl życia nowoczesnych klientów” – podsumowuje Thomas A. Schmid, Dyrektor (CEO) Hyundai Motor Europe.
Od chwili wprowadzenia na rynek modelu Santa Fe w 2001 roku Hyundai, w samej Europie, sprzedał ponad 1,4 mln samochodów typu SUV. Najchętniej kupowanym obecnie modelem SUV marki Hyundai na rynku europejskim jest Tucson – od premiery rynkowej w 2015 roku do europejskich klientów trafiło już ponad 200 tysięcy samochodów. Teraz Hyundai powiększył rodzinę modeli. Do Grand Santa Fe, Santa Fe i Tucson dołączył KONA – auto reprezentujące segment B-SUV.
Hyundai KONA jest SUV-em charakteryzującym się nowoczesnym, progresywnym designem, wysokiej jakości wyposażeniem, licznymi opcjami współpracy z elektronicznymi urządzeniami zewnętrznymi oraz rozwiązaniami najnowszej generacji z zakresu bezpieczeństwa.
Sylwetka
Przód nowego Hyundaia KONA zwraca uwagę przede wszystkim nowym elementem stylistycznym, jakim jest charakterystyczny dla modeli marki Hyundai, kaskadowy grill. Efekt wizualny wzmacnia również kształt nowych, podwójnych, reflektorów przednich ze światłami LED do jazdy dziennej, umieszczonych bezpośrednio nad reflektorami zasadniczymi, również w technologii LED. Oddzielne soczewki przednich reflektorów o wydłużonych, ostrych konturach akcentują progresywny wygląd przodu. Poszerzony rozstaw kół i wyrazista stylistyka sylwetki dodatkowo uwydatnia dość śmiały projekt nadwozia. Kontrastowe lakierowanie dachu w dwóch kolorach oraz wybór dziesięciu oryginalnych barw lakieru zapewniają szeroki wybór kombinacji kolorystycznych nadwozia.
Wykończenie wnętrza
Wykończenie wnętrza charakteryzuje się gładko zaprojektowanymi powierzchniami w górnej części tablicy rozdzielcze. Kombinacje akcentów stylistycznych oraz kontrastowych szwów tapicerki siedzeń i kierownicy potwierdzają dbałość o najdrobniejsze szczegóły, które złożyły się na ciekawe wzornictwo przestronnego wnętrza nowego modelu KONA.
Supernowoczesna gama silników i napęd na cztery koła
Nabywcy nowego Hyundaia KONA mają do wyboru dwa turbodoładowane silniki benzynowe charakteryzujące się wysokimi wartościami momentu obrotowego w niskich zakresach obrotów silnika oraz bardzo oszczędnym zużyciem paliwa. Standardowo montowana 1,0-litrowa jednostka T-GDI o mocy 120 KM współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Docelowa wartość średniego zużycia paliwa wynosi 5,3 l/100 km, a średnia emisja CO2 to 119 g/km. Drugi silnik o znacznie wyższej mocy to jednostka GDI o pojemności 1,6 litra i mocy 177KM, współpracująca z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT) przenoszącą napęd na cztery koła. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7,3 l/100 km, a średnia emisja CO2 wynosi: 169 g/km.
Napęd na cztery koła - oferowany w modelu KONA jako opcja, ułatwia jazdę w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Co ciekawe, już latem 2018 roku Hyundai planuje wprowadzenie na rynek nowej generacji ekonomicznych silników diesla o pojemności 1,6 litra, które w modelu KONA będą dostępne z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z charakteryzującą się świetną dynamiką 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, oferowaną również w połączeniu z napędem na cztery koła (jako opcja).
Wyświetlacz przezierny HUD i możliwości podłączenia urządzeń mobilnych
Całkowitą nowością w modelu KONA jest wyświetlacz przezierny (HUD), który prezentuje informacje istotne podczas prowadzenia samochodu, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy. Wyświetlacz o przekątnej ośmiu cali dysponuje czołowymi parametrami luminancji w swojej klasie. Dzięki temu informacje pozostają czytelne w każdych warunkach oświetleniowych.
W ramach opcji dostępny jest 8-calowy ekran systemu informacji i rozrywki, który integruje wszystkie funkcje nawigacji, multimediów oraz podłączanych urządzeń zewnętrznych z możliwością współpracy z systemami Apple CarPlay i Android Auto.System jest oferowany wraz z 7-letnim bezpłatnym abonamentem usług LIVE Services, które zawierają informacje uaktualniane w czasie rzeczywistym - np. informacje pogodowe, dane dotyczące korków na drogach i radarów, a także dostęp do wyszukiwarek online, pozwalających znaleźć np. punkty usługowe.
Inną nowością dla marki Hyundai jest oferowana w modelu KONA funkcja radioodtwarzacza Display Audio, dzięki której kierowca i pasażerowie mają możliwość przeglądania zasobów swoich smartfonów za pośrednictwem 7-calowego wyświetlacza, w oparciu o systemy Apple CarPlay oraz Android Auto. Pozwala to na wykorzystywanie funkcji nawigacji, nawiązywanie i odbieranie połączeń telefonicznych, dyktowanie wiadomości głosowych, czy słuchanie ulubionej muzyki.
Dostępna na życzenie bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do telefonów (w standardzie Qi) umożliwia kierowcy i pasażerom szybkie i wygodne ładowanie smartfonów w czasie jazdy.
System audio klasy high-end
Nie ma nic lepszego niż dobra muzyka podczas jazdy. W tym modelu SUV-a znajduje się wysokiej jakości system dźwiękowy firmy Krell, wyposażony w osiem głośników, w tym dwa głośniki wysokotonowe o średnicy 20 mm, cztery głośniki szerokopasmowe o średnicy 160 mm, jeden głośnik centralny o średnicy 100 mm i subwoofer o średnicy 200 mm. Ośmiokanałowy wzmacniacz dysponuje mocą 45 W na każdy kanał, zapewniając doskonałą jakość dźwięku w samochodzie.
Systemy bezpieczeństwa i nadwozie ze stali o podwyższonej wytrzymałości
KONA został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o ludziach prowadzących aktywny styl życia, z dbałością o bezpieczeństwo zarówno kierowcy jak i pasażerów. Lista systemów zwiększających bezpieczeństwo obejmuje m.in. opracowany przez Hyundaia system autonomicznego hamowania awaryjnego wraz z funkcją wykrywania pieszych, funkcję wykrywania obiektów w martwym polu widzenia kierowcy, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystenta utrzymywania pasa ruchu, system kontroli poziomu uwagi kierowcy, statyczne doświetlenie zakrętów oraz automatyczne światła drogowe.
Hyundai jest jedynym producentem, który samodzielnie wytwarza stal do produkcji swoich samochodów. Lekka konstrukcja nadwozia samochodu przyczynia się do poprawy właściwości jezdnych oraz bezpieczeństwa pasażerów, dzięki zastosowaniu stali o podwyższonej