ModaWielka moda, mały krokodyl

Wielka moda, mały krokodyl

Wielka moda, mały krokodyl
Źródło zdjęć: © AFP
13.11.2006 12:57, aktualizacja: 30.05.2010 00:10

Lacoste to jedna z najbardziej popularnych francuskich firm odzieżowych produkujących ubrania, obuwie, galanterię, perfumy i okulary. Dziś charakterystyczne logo z krokodylem rozpoznaje niemal każdy. Narodziny modowego imperium zaczęły się ponoć od bardzo niewinnego zakładu.

Lacoste to jedna z najbardziej popularnych francuskich firm odzieżowych produkujących ubrania, obuwie, galanterię, perfumy i okulary. Dziś charakterystyczne logo z krokodylem rozpoznaje niemal każdy. Narodziny modowego imperium zaczęły się ponoć od bardzo niewinnego zakładu.

Rene Lacoste, światowej sławy tenisista rodem z Francji, zauroczył się walizką z krokodylej skóry, którą zobaczył w 1927 roku na wystawie jednego ze sklepów. Wtedy to założył się z kapitanem swojej drużyny, że jeśli wygra kolejne spotkanie to ową walizkę dostanie w nagrodę. Niestety, mecz zakończył się dla niego porażką. O zakładzie słyszał jeden z dziennikarzy i w swym artykule nadmienił, że wprawdzie Lacoste nie wygrał, ale walczył zażarcie jak krokodyl (zwierzęta te znane są z tego, że nigdy nie „odpuszczają” swoim ofiarom). Od tego czasu Lacoste był przezywany krokodylem. Na krótko po tym fakcie przyjaciel tenisisty narysował słynne logo, które Lacoste zawsze już nosił wyhaftowane na koszulkach, w których grał. Koszulki te były białe, z kołnierzykiem oraz krótkimi rękawami, uszyte ze specjalnej, wchłaniającej pot tkaniny. Wkrótce zrewolucjonizowały one modę na kortach, a Rene Lacoste zakończył sportową karierę, by stać się prawdziwym odzieżowym potentatem.

MODA Z KROKODYLEM Ubrania Lacoste noszą w zasadzie wszyscy, nie tylko gwiazdy kortów. Niewątpliwe najsłynniejszym produktem pozostaje polo z krokodylem na piersi. Uwaga na podróbki! Na rynku wręcz roi się od nich. Jak zatem rozpoznać oryginalną koszulkę? Po pierwsze guziki. Te autentyczne są dwa, wykonane z macicy perłowej, z dwoma dziurkami, przyszyte wyłącznie pionowo. Nigdy nie znajdziemy dwóch takich samych guzików, nigdy też nie będą one sygnowane w żaden sposób. Po drugie logo, czyli sam krokodyl. Oryginalny jest skierowany zawsze pyskiem w prawą stronę, ma widoczne pazury i raczej cienki ogon. Na koszulkach dla panów przyszyty jest do materiału bezbarwnymi nićmi, za to wyhaftowany na koszulkach dla pań. Sama metka wszyta na karku powinna podawać rozmiar w postaci numeru (34,36,38,40 i tak dalej), bardzo rzadko pojawia się jako literka.

Oprócz legendarnych już koszulek w ofercie znajdują się także pulowery i dzianinowe kamizelki, spodnie i spodenki, sukienki oraz spódniczki. Bardzo ciekawe i wygodne są buty, wykonane z mięciutkiej skórki, często zapinane na rzepy. Perfumy zaś to kwintesencja świeżości i młodzieńczej energii.

Dziś Lacoste to marka, która kojarzona jest słuszne ze stylową, sportową elegancją. Proste, wręcz minimalistyczne fasony, żywe, czyste kolory, klasyczne kroje – oto dewiza firmy. Nie ma tu raczej miejsca na awangardę, czy wyrafinowane wymysły designerów, za to zawsze można spodziewać się wyrobów znakomitej jakości. Filozofia firmy zachęca do aktywnego stylu życia i optymizmu. Obecnie na świecie istnieje 800 sklepów Lacoste oraz 2000 stoisk firmowych. W Polsce szukaj ich w Krakowie i Warszawie. Zapachy możesz natomiast kupić w niemal każdej perfumerii na terenie całego kraju.

Źródło artykułu:WP Kobieta