Wittchen - oferta, historia marki, zarząd
Firma Wittchen istnieje od 1990 roku
Wittchen – Jędrzej Rafał Wittchen szyją i głową marki
Jędrzej Rafał Wittchen nie miał pewności co do swojej zawodowej przyszłości. Pochodził z niewielkiej miejscowości na Mazurach. Grał na gitarze i na fortepianie, należał do zespołu, uwielbiał poezję, był harcerzem. Będąc studentem geografii (przeniósł się z chemii), organizował wyjazdy zagraniczne w ciężkich, PRL-owskich czasach. Z jednego z nich przywiózł galanterię skórzaną, zakupioną za wszystkie oszczędności w Malezji. Rozeszła się błyskawicznie w okresie bożonarodzeniowym, a w głowie Jędrzeja Rafała Wittchena skrystalizował się plan rozkręcenia własnego biznesu. W młodości chłopak otrzymał od dziadka solidny portfel ze skóry, który wytrzymał lata, co stanowiło inspirację dla późniejszego ustalania asortymentu nieistniejącej jeszcze firmy.
Wittchen – historia marki
Jędrzej Rafał Wittchen założył przedsiębiorstwo rodzinne Wittchen w 1990 roku. Wybór niemiecko brzmiącego namingu podyktowany był aktualną sytuacją w kraju. Polsko brzmiące nazwy nie kojarzyły się wówczas bowiem z wysoką jakością produktów czy ich solidnym wykonaniem, a to przede wszystkim chciano zagwarantować przyszłym klientom marki. Pieniądze zainwestowano w najlepsze skóry, nici, rzemieślników, a Jędrzej Rafał Wittchen własnoręcznie sprawdzał wykonanie każdego z sygnowanych własnym nazwiskiem produktów. Sam zaprojektował także logo firmy Wittchen, które składa się z herbu rodzinnego na tarczy z koroną, bronionych przez parę lwów. Typografia to natomiast drukowane litery Wittchen, umieszczone poniżej. Znak firmowy Wittchen od 2010 roku występuje w wersjach złotej bądź srebrnej. Monogram luksusowej marki stworzyła natomiast Małgorzata Growińska. Spółka Wittchen zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w 2015 roku. Obecnie marka Wittchen jest wymieniana pośród najlepiej rozpoznawalnych luksusowych marek w naszym kraju.
Wittchen – sklep i oferta
Od 27 lat na czele firmy Wittchen stoją Jędrzej Rafał Wittchen (Prezes Grupy Wittchen) wraz z żoną Moniką. Przedsiębiorstwo sprzedaje rocznie 500 tysięcy produktów galanteryjnych, generuje zyski rzędu 25 mln zł i zatrudnia tysiące osób. Wittchen posiada aktualnie przeszło 100 salonów stacjonarnych z galanterią skórzaną na terenie Europy. Oferta sklepu internetowego Wittchen umożliwia zrobienie zakupów bez konieczności wychodzenia z domu. Każda z kolekcji Wittchen szyta jest w fabrykach w Chinach, w Polsce oraz we Włoszech. Jakie produkty marki Wittchen są najpopularniejsze? Dostępne przez cały rok oraz sezonowo (debiutujące wiosną oraz jesienią):
- torebki Wittchen;
- walizki Wittchen;
- portfele Wittchen;
- buty Wittchen;
- wizytowniki Wittchen;
- rękawiczki Wittchen;
- torby na laptopa Wittchen;
- teczki Wittchen;
- parasole Wittchen;
- aktówki Wittchen;
- piersiówki Wittchen.
Na tak unikalną na światową skalę wysoką jakość używanych podczas produkcji skór wpływ ma wykorzystywanie materiałów pochodzenia śródziemnomorskiego. To właśnie bydło wypasane na tych terenach przez cały rok (w przeciwieństwie do polskiego czy rosyjskiego przez maksymalnie 4 miesiące) charakteryzuje się doskonałą wręcz skórą. Nie wymaga prawie żadnych poprawek jakościowych w czasie obróbki.