ModaAnna Dello Russo dla H&M

Anna Dello Russo dla H&M

Kolejna ikona mody nawiązała współpracę ze szwedzkim koncernem H&M. Anna Dello Russo zaprojektuje linię akcesoriów, które jesienią tego roku będzie można kupić w sklepach sieciówki.

Anna Dello Russo dla H&M
Źródło zdjęć: © AFP

07.05.2012 | aktual.: 08.05.2012 08:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kolejna ikona mody nawiązała współpracę ze szwedzkim koncernem H&M. Anna Dello Russo zaprojektuje linię akcesoriów, które jesienią tego roku będzie można kupić w sklepach sieciówki.

Anna Dello Russo jest redaktorką naczelną japońskiej edycji „Vogue'a” i ulubienicą modowej blogosfery na całym świecie. Znakiem rozpoznawczym Anny Dello Russo są fantazyjne, odważnie dobierane akcesoria.

Złoty kapelusz w kształcie wiśni, korona z gwiazd, ogromne zielone oprawki okularów – obok dodatków, które wybiera Anna Dello Russo nie można przejść obojętnie. Sama z ciężkim włoskim akcentem mówi o sobie, że nie do końca wie, czy jest „fashion ikon” czy „fashion victim”. W krótkim filmie promującym jej współpracę z H&M, który można zobaczyć na YouTubie, pokazuje swoje mieszkanie wypełnione dodatkami. Każda szuflada i półka, każdy wieszak, pełne są akcesoriów – brzęczące bransoletki, pióra, okulary, wisiorki, torebki. – Mam swego rodzaju bibliotekę mody – mówi. Czerpiąc inspirację z własnych zbiorów stworzy linię dodatków dla klientek szwedzkiej sieciówki.

 Jako stylistka, wiem, że akcesoria są niezbędne: nadają indywidualnego charakteru ubraniom. Dzięki nim można świetnie się bawić, a każdy zwykły dzień zamienić w dzień mody – powiedziała Anna Dello Russo.

„Królowa dodatków” – jak nazywa się ją w branży – jest z pochodzenia Włoszką. Pracowała dla włoskich magazynów mody, między innymi dla „Vogue'a” i męskiej wersji biblii mody „L'Uomo Vogue”. Mówi się, że posiada ponad cztery tysiące par butów, dwa lata temu zaprojektowała własne perfumy „Beyond” we flakonie w kształcie złotej szpilki z kokardą.

Na pomysł zapraszania do współpracy najbardziej znanych ludzi z branży, marketingowcy H&M wpadli w 2004 roku, wówczas kolekcję dla sieciówki zaprojektował dyrektor kreatywny domu mody Chanel – Karl Lagerfeld. W ciągu ostatnich kilku lat kontrakty z H&M podpisali między innymi Sonia Rykiel, Donatella Versace i Stella McCartney. Kolekcja dodatków zaprojektowana przez Anne Dello Russo ma trafić do sklepów 4. października. (nmk/pho)

Komentarze (0)