Bonnetcore – nowy trend na Instagramie
Zaczęło się od prezentacji kolekcji marki Vaquera na jesienno-zimowy sezon 2015/2016, która miała miejsce w lutym tego roku. Projektant Patric DiCaprio uzupełnił stylizacje modelek dość oryginalnymi nakryciami głowy, które błyskawicznie przyciągnęły uwagę artystów i ludzi związanych z modą.
23.08.2015 | aktual.: 24.08.2015 11:25
Echa nowego trendu pojawiły się już rok temu na Instagramie Lauren Alice Avery, aktorki pochodzącej z Los Angeles. Jej stylizacja stała się prawdziwym hitem – dziewczyna opublikowała zdjęcie, na którym piła migdałowe mleko w staromodnym czepku wykończonym koronką. Później odniosła się do swojego pomysłu przy okazji publikacji fotografii szmacianej lalki w podobnym nakryciu głowy, komentując je zdaniem „Bitch stole my look". I od tej pory zaczęła się lawina podobnych stylizacji.
Na łamach „Oyster Magazine” w czepku zaprezentowała się Lily Rose Depp, córka Vanessy Paradis i Johnny’ego Deppa. W różowym nakryciu głowy ze wstążką i koronką pojawił się również stylista Jake Levy, przy okazji sesji dla marki Nicopanda, której główną inspiracją jest styl dziewcząt z dzielnicy Harajuku.
Nie minęło wiele czasu, a artystka Molly Soda zaprezentowała kilka zdjęć w coraz bardziej popularnych czepkach na swoim profilu na Instagramie, podpisując je hashtagiem #bonnetcore. Oznaczenie okazało się na tyle chwytliwe, że wkrótce w sieci nazwa pojawiła się pod zdjęciami w podobnych stylizacjach.
Czy nowa moda w social media to zapowiedź kolejnego trendu na akcesoria? Przyglądając się tego typu stylizacjom, trudno jest nam sobie wyobrazić, aby czepki stały się powszechne w naszej garderobie.
(kz)/WP Kobieta