Clare Waight Keller nową dyrektor Givenchy
John Galliano, Lee Alexander McQueen czy Riccardo Tisci – do tej pory w domu mody Givenchy dyrektorami kreatywnymi byli sami mężczyźni. I oto stery Givenchy po raz pierwszy w historii przejmuje kobieta – Clare Waight Keller.
Get the look
Zbuntowany Riccardo Tisci
Dzieje się to w momencie, gdy moda z najwyższej półki przeżywa prawdziwą rewolucję coraz częściej biorąc udział w tzw. fast fashion. Raf Simons, Hedi Slimane czy Alber Elbaz to dyrektorzy kreatywni, którzy opuścili wielkie domy mody, bo nie zgadzali się na nową wizję całej branży. Opartą na szybkości, przystępnych cenach i dostarczaniu nowych kolekcji z równie dużą intensywnością, co w sieciówkach. Wśród buntowników był również Riccardo Tisci, który po kilkunastu latach spędzonych w domu mody Givenchy postanowił rozstać się z marką. Świat mody przez kilka miesięcy robił zakłady o to, kto ma szansę zająć jego miejsce. Niespodziewanie na celowniku pojawiła się Clare Waight Keller.
A jednak nie rodzina!
Huczne odejście Riccardo Tisciego zbiegło się w czasie z rezygnacją Clare Waight Keller z pracy w Chloe. I oto francuski dom mody ogłosił, że to właśnie ona zastąpi Riccardo Tisciego. W branży plotkowano, że projektantka nie chce przedłużyć kontraktu z Chloe ze względu na sprawy rodzinne. Jednak koncern LVHM skutecznie przekonał projektantkę do nowej roli dyrektor kreatywnej Givenchy.
Na oficjalnym profilu domu mody Givenchy pojawił się komunikat, który nie pozostawiał złudzeń. Marka wrzuciła na swój profil fotografię projektantki zrobioną przez Stevena Meisela z podpisem, w którym pojawił się cytat założyciela francuskiego domu mody Huberta de Givenchy – „True elegance comes with a natural gesture, an attitude in simplicity" (Prawdziwa elegancja jest uosobieniem naturalnego piękna i prostoty).
Wielkomiejska boho girl
Jest więc już pewne, że to Clare Waight Keller pokieruje modowym okrętem Givenchy. Czego możemy się spodziewać? Po sześciu latach pracy na stanowisku dyrektor kreatywnej Chloe i wypromowaniu mody na nowoczesną, wielkomiejską dziewczynkę boho, z pewnością podobnego kierunku.
Chloe - jesień-zima 2017/2018
Mroczny, ostry, a nawet rockowy i gotycki styl Givenchy, który promował Riccardo Tisci, z pewnością złagodnieje i nabierze kobiecości. Clare Waight Keller to współczesna romantyczka, która w intrygujący sposób potrafi połączyć potrzeby nowoczesnej kobiety z tym, co nazywamy ultra kobiecością. Lata siedemdziesiąte, styl hippie, pochwała kobiecości - to cechy, którymi określić można jej prace dla Chloe, ale też dla poprzednich marek, z którymi współpracowała – Gucci, Ralph Lauren czy Pringle of Scotland.
Elegancja i nowoczesność
Oficjalnie Clare Waight Keller zajmie stanowisko dyrektor kreatywnej Givenchy 2 maja. Jej zadaniem będzie tworzenie kolekcji ready-to-wear dla kobiet i mężczyzn, a także dodatków. Zajmie się także przygotowywaniem kolekcji haute couture.
- Z przyjemnością witamy Clare Waight Keller w naszej rodzinie Givenchy – mówił Philippe Fortunato, dyrektor zarządzający domem mody Givenchy. – Jestem bardzo podekscytowany i przekonany o tym, że Clare wniesie do naszej marki elegancję i nowoczesność. Analizując 65-letnią tradycję Givenchy, jestem pewien, że Clare pomoże w pełni wykorzystać potencjał wielkiego domu mody, jakim jesteśmy – dodał.
Nowy rozdział Givenchy
- Styl Huberta de Givenchy był zawsze moją inspiracją – skomentowała swoją decyzję Clare Waight Keller. – Jestem bardzo wdzięczna za szansę tworzenia historii tego legendarnego domu mody. Z niecierpliwością czekam na moment, gdy weźmiemy się wszyscy do pracy, by zapisać nowy rozdział w historii Givenchy – podsumowała projektantka.
Kierunek - nowa "it bag"
Pierwszy pokaz, który przygotuje Clare Waight Keller, dedykowany będzie na wiosnę 2018 i zaprezentowany podczas Paryskiego Tygodnia Mody w październiku tego roku. Przedstawiciele koncernu LVHM, do którego należy dom mody Givenchy, mają nadzieję, że spotka się on z ogromnym aplauzem i odniesie sukces.
Przedstawiciele LVHM nie ukrywają również, że liczą na to, iż Clare Waight Keller stworzy dla marki Givenchy nową „it bag”, podobnie jak zrobiła to w domu modu Chloe. Nie od dziś bowiem wiadomo, że dodatki to źródło największych zysków w każdym domu mody!