Dom w stylu Versace

Subtelna elegancja to znak firmowy marki Versace. Utrzymane w luksusowych barwach bieli, mlecznej czekolady i wanilii meble są od zawsze synonimem luksusu i bezpretensjonalnego piękna.

Dom w stylu Versace
Źródło zdjęć: © materiały promocyjne

30.03.2010 00:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Subtelna elegancja to znak firmowy marki Versace. Utrzymane w luksusowych barwach bieli, mlecznej czekolady i wanilii meble są od zawsze synonimem luksusu i bezpretensjonalnego piękna. W linii Home domu mody Versace możemy odnaleźć oryginalne, lekkie projekty nadające wnętrzu wyraz nowoczesności, jak również tradycyjne masywne kanapy czy fotele będące w stanie zadowolić koneserów tego co ponadczasowe.

W najnowszej kolekcji nie zabrakło propozycji mogących śmiało konkurować z designerskimi projektami światowych pracowni wzornictwa. Znajdziemy tam na przykład stolik przypominający kształtem labirynt, czy lampy o naprzemiennych pierścieniach - przezroczystych o lekko szarawym połysku i intensywnie czarnych z mlecznym abażurem stanowiącym ukłon w stronę klasycznego stylu.

Miłośników marki nie zdziwi z pewnością szczotka do toalety ze... złota. W skład tego samego zestawu galanterii łazienkowej wchodzą także: uchwyt do papieru toaletowego, mydelniczka i uchwyt na ręczniki; wszystko wykończone chromem i 24-karatowym złotem w stylistyce nawiązującej do neoklasycyzmu oraz lat 30. ubiegłego wieku.

Gianni Versace od dzieciństwa marzył o projektowaniu. Szycia nauczył się robiąc szmaciane lalki ze skrawków tkanin znalezionych na podłodze pracowni krawieckiej prowadzonej przez jego matkę. Historia firmy sygnowanej jego nazwiskiem sięga 1972 roku, okresu gdy produkty „made in Italy” zaczynały podbijać świat. Pojawienie się Versace w Mediolanie, ówczesnej stolicy mody, stało się szansą wyjścia na wybiegi i spróbowania mody przez duże „M”. Jak się okazało, był to punkt zwrotny w jego karierze. Oprócz regularnych kolekcji haute couture marka wypuszczała na rynek także perfumy, akcesoria skórzane, tkaniny. W 1993 roku Gianni Versace stworzył unikatową linię wyposażenia domu „Home Signature”.

Najnowsza kolekcja marki stworzona przez Donatellę Versace, siostrę projektanta, to hołd złożony samemu mistrzowi, który słynął z zamiłowania do stylowych wnętrz i architektury. Zaprezentowane w Mediolanie meble to przede wszystkim wyrafinowany styl życia. Donatella twierdzi, że to artykuły, które w żadnej mierze nie powinny pełnić roli pojedynczej ozdoby salonu – powinny być łączone w zestawy.

Nimfa to niewątpliwie jeden z najbardziej szokujących elementów kolekcji - otomana wykonana z kryształu, co w połączeniu z ergonomicznym kształtem i starannym wykonaniem czyni z niej mebel luksusowy.

Przykładem aranżacyjnych poczynań z najwyższej półki może być bez wątpienia rezydencja Donatelii Versace, słynna willa przy Via Gesu 12, w samym centrum Mediolanu. Dominującym kolorem aranżacyjnym mistrzyni stylu jest czerń, nad wyraz błyszcząca dzięki zastosowaniu techniki kilkukrotnego lakierowania mebli, co daje złudzenie pokrycia ich laką. Elementy tapicerowane to beże, biel, ecru. Na ścianach tapety - ta w sypialni wykonana z czarnej skóry tłoczonej w kwadraty, w każdym z nich wytłoczony został grecki wzór Versace.

Dominują sofy, kanapy, otomany, całość nawiązuje stylem do barokowych inspiracji samego Gianniego, który uwielbiał aranżacyjną przesadę. To rezydencja w której ściany zdobione kamieniami idealnie komponują się z renesansowymi kolumnami w holu, a całość zwieńczona jest jasnymi, najczęściej śnieżnobiałymi dywanami. Taki jest właśnie styl Versace.

Komentarze (1)