Kosmetyczne eko-szaleństwo zaczyna opanowywać sieciówki. Czasy, w których produkty do pielęgnacji i makijażu ze sklepów odzieżowych kojarzyły się z nie najwyższą jakością, zdają się mijać bezpowrotnie.
Kosmetyczne eko-szaleństwo zaczyna opanowywać sieciówki. Czasy, w których produkty do pielęgnacji i makijażu ze sklepów odzieżowych kojarzyły się z nie najwyższą jakością, zdają się mijać bezpowrotnie.
Już niebawem, bo w lutym tego roku, w ramach kolekcji Beauty marki H&M do sprzedaży trafi ekologiczna linia Conscious Beauty Collection. Organiczne kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała objęte certyfikatem Ecocert pojawią się w sklepach stacjonarnych posiadających koncept Beauty oraz w sklepie internetowym. Kolekcja H&M Beauty, która swoją premierę miała jesienią 2015 roku, obejmowała dotąd kosmetyki do makijażu, przybory kosmetyczne oraz produkty do pielęgnacji ciała i włosów. W przyszłym miesiącu, jak zapowiada biuro prasowe marki, poszerzy się ona o blisko 30 preparatów.
Małgorzata Mrozek / Kobieta WP
Eko kosmetyki już niebawem pojawią się w sieciówce
- Oferowaliśmy już towary wyprodukowane zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju z naszej kolekcji modowej, a więc naturalnym krokiem było dla nas wprowadzenie takich produktów do oferty Beauty. Zawsze dążymy do tego, aby nasze produkty spełniały wysokie i godne zaufania standardy, zarówno pod względem produkcji, jak i użytych materiałów, a dzięki kolekcji Conscious udało nam się osiągnąć nawet więcej. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszym klientom organiczne piękno - powiedziała Sara Wallander, Concept Designer w H&M’s Beauty Department.
Eko kosmetyki już niebawem pojawią się w sieciówce
Linia Conscious Beauty Collection będzie składać się z produktów do pielęgnacji ciała i włosów. Znajdziemy w niej m.in. koloryzujące balsamy do ust w pięciu smakach (jagoda, wanilia, cytryna, cynamon i malina), żele pod prysznic, szampony do włosów, suchy szampon, krem do rąk czy trzy typy maseczek do twarzy. W kolekcji nie zabraknie także innowacji. H&M wprowadzi np. olejek do włosów do stosowania przed ich umyciem czy wolny od aluminium delikatny dezodorant roll-on. Wielbicielki aromatycznych zapachów zainteresuje zapewne także balsam do ciała z masłem shea, masłem kakaowym, olejkiem jojoba oraz olejkiem migdałowym.
Eko kosmetyki już niebawem pojawią się w sieciówce
Kosmetyki z organicznej linii sieciówki będą wyprodukowane zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Ich twórcy zadbają także o opakowania, które wykonano z materiałów pochodzących z odzysku i nadają się do recyklingu. Większość kolekcji będą stanowić produkty do pielęgnacji ciała, występujące w dwóch opartych na aromaterapii zapachach, nadających się zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Pierwszy z nich, witalizujący, z mandarynką, winogronami i limonką w składzie, ma poprawiać samopoczucie. Drugi, relaksujący, będzie z kolei łączyć składniki antystresowe: lawendę, wetiwerię i rozmaryn. Cała kolekcja będzie dostępna w cenach od 22,90 do 39,90 zł.
Eko kosmetyki już niebawem pojawią się w sieciówce
H&M nie jest jednak jedyną sieciówką, która w swojej filozofii sięga po ekologiczne rozwiązania. Chociaż w większości sklepów, np. Topshop czy Bershka znajdziemy jedynie kosmetyki do makijażu, brytyjski Marks & Spencer już zmierza w kierunku eko. Wprawdzie jego kolekcja urodowa nie jest objęta certyfikatami, ale w produktach do pielęgnacji dominują już składniki naturalne. W Marks & Spencer zrezygnowano nie tylko z testów na zwierzętach, ale także z alkoholu czy parabenów. Wiele kosmetyków, zwłaszcza tych pochodzących z kolekcji Pure, gdzie 95 proc. składu stanowią substancje naturalne, powstaje w eko-fabryce.
Eko kosmetyki już niebawem pojawią się w sieciówce
Czy Marks & Spencer i mniejsze marki specjalizujące się w ekologicznych kosmetykach mają powody do obaw? Wydaje się, że H&M jest prekursorem i jako pierwsza duża sieciówka w swojej linii Beauty stawia na ekologię. Większość klientów będzie mogła jednak poznać jej propozycje jedynie w sklepie online, czyli dokładnie w taki sposób, w jaki do zakupu zachęca wiele specjalizujących się w eko-pielęgnacji marek polskich. Czy szwedzkiej sieciówce, która jak na ekologiczne kosmetyki kusi niskimi cenami, uda się zmienić zasady gry - czas pokaże.
Małgorzata Mrozek / Kobieta WP