Ekosystem FLK to system eko

Każda branża w mniejszym lub większym stopniu wpływa na środowisko naturalne – niezależnie od tego, czy jej działalność obejmuje dystrybucję dóbr, czy usług. W oczywisty sposób dotyczy to również segmentu beauty. Zarówno produkcja kosmetyków i ich opakowań, jak i cały łańcuch dostaw zużywają zasoby naturalne i generują odpady. Na szczęście negatywny wpływ można minimalizować, a nawet podejmować działania, które mają na celu odwrócenie już powstałych zmian. Jest to niezbędne dla zachowania dla przyszłych pokoleń świata w obecnym kształcie. Doskonale rozumie to firma Fale Loki Koki, będąca partnerem biznesowym dla ponad 30 tys. salonów fryzjerskich oraz jednym z największych dystrybutorów profesjonalnych kosmetyków i akcesoriów fryzjerskich i beauty w naszym kraju.

FaleLokiKokiFaleLokiKoki
Źródło zdjęć: © materiały partnera | Lukasz Pietrzak
Katarzyna Sikorska

Fale Loki Koki od 35 lat dostarcza nowoczesne rozwiązania dla branży fryzjerskiej w Polsce. W swojej ofercie ma ponad 80 marek (w tym 7 własnych), z których na co dzień korzystają profesjonaliści. Pracownicy doskonale rozumieją, czym jest piękno i wiedzą też, jak ważne jest, by piękno to zachować dla przyszłych pokoleń. Dążą do bycia liderem w branży, promując ekoinnowacje i zachęcając partnerów biznesowych oraz klientów do podejmowania odpowiedzialnych i świadomych wyborów. Firma od lat angażuje się w programy, które mają na celu zredukowanie śladu węglowego, ochronę zasobów naturalnych oraz promowanie zrównoważonego stylu życia. 

Od produktu do dystrybucji – ekologia w praktyce

FaleLokiKoki
FaleLokiKoki © materiały partnera | Lukasz Pietrzak

Ekologia w branży fryzjerskiej zaczyna się od produktu. Dlatego Fale Loki Koki dokłada starań, by kosmetyki (a także opakowania) kluczowych marek dostępnych w ofercie były tworzone z materiałów przyjaznych dla środowiska.

Andreia

Jako jedna z nielicznych marek w kategorii stylizacji paznokci, działa w sposób neutralny dla klimatu, kompensując emisję CO₂ i sukcesywnie eliminując szkodliwe składniki ze swoich produktów. Andreia oferuje bezpieczne formuły pozbawione HEMA, Di-HEMA, hydrochinonu (substancji drażniących i alergizujących). Andreia to też pierwsza marka w Polsce, która oferuje kompletną gamę lakierów i produktów do stylizacji paznokci w 100% wolnych od szkodliwego TPO. Formuły produktów są wegańskie i nietestowane na zwierzętach. Opakowania powstają z biodegradowalnych i recyklingowanych materiałów. Obecność marki Andreia w ofercie FLK to dowód na to, że piękno i ekologia mogą iść w parze – bez kompromisów.

Artego

Renomowana włoska marka profesjonalnych kosmetyków do włosów, która od ponad 20 lat obecna jest na polskim rynku - nieprzerwanie w ofercie Fale Loki Koki. Od samego początku Artego łączy profesjonalizm z ekologiczną wrażliwością, rozwijając filozofię "Care for Beauty". Produkty powstają zgodnie z autorską koncepcją Phyto-Technology, czyli synergii naturalnych składników roślinnych i zaawansowanej wiedzy laboratoryjnej. Marka korzysta wyłącznie z niezbędnych, bezpiecznych substancji, nie testuje na zwierzętach, czerpie energię w 100% ze źródeł odnawialnych, a do produkcji wykorzystuje m.in. papier z certyfikatem FSC. Artego angażuje się również w edukację branży, zachęcając profesjonalistów do wdrażania ekologicznych rozwiązań w zarządzaniu salonem.

Mila Pro

Mila Pro to polska marka stworzona w oparciu o ogromne doświadczenie FLK, która od lat z pełną świadomością realizuje strategię opartą na zasadach zrównoważonego rozwoju. Znaczna część kosmetyków koloryzujących i pielęgnacyjnych posiada wegańskie formuły, wolne od składników pochodzenia zwierzęcego i nietestowane na zwierzętach. W wielu produktach wykorzystuje się do nawet 96% składników pochodzenia naturalnego. Marka sięga także po opakowania z recyklingu, w tym butelki z rPET (50% materiału z odzysku). Mila Pro wdraża również technologie przyszłości, takie jak Clean Flake, umożliwiającą precyzyjne oddzielenie etykiety od tworzywa i odzyskanie pełnowartościowego surowca, czy Forest Film – etykiety produkowane z odpadów drzewnych. Stosuje także bioplastik z trzciny cukrowej, w 100% nadający się do recyklingu, oraz lżejsze butelki w linii Be Eco, które zawierają o 50% mniej plastiku i redukują emisję CO₂ podczas transportu.

BE ECO Mila Pro
BE ECO Mila Pro © materiały partnera

Montibello

Montibello to hiszpańska marka profesjonalnych kosmetyków do włosów, której wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest FLK. Od lat rozwija się w duchu zrównoważonego rozwoju – wszystkie produkty mają wegańskie formuły, a kolejne linie zawierają coraz więcej składników naturalnych i biodegradowalnych. Przykładem jest linia Under, której produkty mają złożoną nawet w 93% formuły pochodzenia naturalnego. Opakowania są wykonane z materiałów w 100% cyrkularnych i w 95% z aluminium pochodzącego z recyklingu. Cały proces produkcji przebiega w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem energii pochodzącej w 100% ze źródeł odnawialnych.

Subrina

Subrina Professional to marka obecna w ofercie Fale Loki Koki, która od lat łączy troskę o włosy z odpowiedzialnością za środowisko. Stawia na opakowania wielokrotnego uzupełniania (m.in. Lightener Master, Blow Dry Lotion, Wet Hair Spray), redukując plastik jednorazowy, a także zwiększając udział tworzyw PCR, tak aby do 2026 roku większość opakowań pochodziła z recyklingu. Produkcja w UE pozwala ograniczać ślad węglowy, a większość formuł jest wegańska. Marka angażuje się również w edukację proekologiczną salonów i rozwija rozwiązania w duchu gospodarki cyrkularnej.

Męskie Zacięcie

Fale Loki Koki w ramach konceptu Męskie Zacięcie proponuje barberom wyselekcjonowane marki, które stawiają na autentyczność, jakość i odpowiedzialne wybory. Szczególne miejsce zajmuje tu Dr B. Produkty tej marki powstają na bazie naturalnych i wegańskich składników, a aluminiowe tubki nadają się do nieskończonego recyklingu. Dr B jest częścią inicjatywy GRÜNE PUNKT, co oznacza realne wsparcie finansowe systemu odzysku i recyklingu odpadów powstałych przy produkcji opakowań w Polsce. Kolejną marką projektu jest Pan Drwal, który stawia na lokalną produkcję w Gdańsku i edukację branży w zakresie świadomego gospodarowania zasobami. W ramach Męskiego Zacięcia obecna jest również marka Beardburys, znana z niecodziennych rozwiązań - od adaptacji dawnego budynku przemysłowego na swoją siedzibę po mobilne barbershopy tworzone z recyklingowanych kontenerów, konsekwentnie działającą w duchu Reuse. Reduce. Recycle.

FaleLokiKoki
FaleLokiKoki © materiały partnera | www.lukaszpietrzak.pl

Ogromny wpływ na klimat czy zużywanie zasobów naturalnych ma również dystrybucja. To ona w dużym stopniu odpowiada za ślad węglowy i to o niej w bezpośredni sposób może decydować firma. W centrum logistycznym FLK wykorzystywana jest energia z paneli fotowoltaicznych, czujniki ruchu oraz oświetlenie LED, co pozwala ograniczyć zużycie prądu. W sklepach dostępne są torby papierowe z certyfikatem FSC oraz foliowe wykonane w 100% z materiałów z recyklingu. Również kartony transportowe i wypełniacze paczek powstają z ekologicznych surowców. Dużą część floty stanowią samochody hybrydowe, a obieg dokumentów jest w większości elektroniczny, co pozwala ograniczyć zużycie papieru i energii.

Inicjatywy ekologiczne

Firma Fale Loki Koki aktywnie uczestniczy w inicjatywach o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim, wspierając projekty związane m.in. z ochroną przyrody czy recyklingiem. Co roku tworzy i dystrybuuje Terminarze Fryzjerskie, które nie tylko ułatwiają pracę fryzjerom, lecz stają się cegiełką wspierającą poprawę stanu środowiska. Do tej pory dochód z ich sprzedaży trafiał bowiem do fundacji Fabryka Tlenu, która pozyskane środki przeznaczała na zalesianie terenu naszego kraju. Do 2025 roku w ten sposób udało się zasadzić ponad 6 tys. drzew!  

Firma wspiera również program recyklingu aluminiowych opakowań po kosmetykach fryzjerskich Kemon w salonach partnerskich marki. Tu również Fale Loki Koki mogą pochwalić się sukcesem – zebrano już 400 kg takich opakowań, które – zamiast trafić na wysypisko – zostały przetworzone zgodnie z ideą recyklingu. 

Instytut FaleLokiKoki
Instytut FaleLokiKoki © materiały partnera | Lukasz Pietrzak

Ekologiczne praktyki w salonach fryzjerskich

Fale Loki Koki we współpracy z powołaną przez założyciela marki fundacją angażuje się w wiele proekologicznych inicjatyw w branży fryzjerskiej. Instytut Fale Loki Koki to organizacja pozarządowa non profit, która została powołana z myślą o fryzjerach – w celu poprawy warunków ich pracy, integracji środowiska, a także nobilitacji poprzez angażowanie się w szlachetne inicjatywy. Jedną z nich jest właśnie popularyzowanie ekologicznych praktyk w codziennej pracy w salonach. Mowa tu nie tylko o promowaniu produktów przyjaznych dla środowiska, lecz o takich aktywnościach jak zbieranie tub po farbach i innych działaniach mających na celu ograniczanie generowania odpadów czy zużycia plastiku.

Przykładem takiego działania jest chociażby program "Pomaganie przez ekodziałanie", który łączy troskę o środowisko ze wsparciem młodych adeptów zawodu. W ramach inicjatywy zbierany jest używany sprzęt fryzjerski, który jeśli nadaje się do użytku, zostaje odnowiony i przekazany do szkół oraz pracowni fryzjerskich w całej Polsce. Co ważne, to sami fryzjerzy wskazują, które placówki najbardziej potrzebują takiego wsparcia.

FLK stawia sobie za cel budowanie pozytywnych zmian w branży poprzez łączenie ekologii z odpowiedzialnością społeczną. Marka konsekwentnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, promując świadome wybory i angażując fryzjerów w inicjatywy, które służą zarówno środowisku, jak i przyszłym pokoleniom.

Płatna współpraca z FaleLokiKoki
Źródło artykułu: WP Kobieta
Wybrane dla Ciebie
Rozsyp na kostce zamiast soli. Rozpuści cały lód
Rozsyp na kostce zamiast soli. Rozpuści cały lód
Zmarła w samotności 7 lat temu. Sąsiadkę zaniepokoiło wycie psa
Zmarła w samotności 7 lat temu. Sąsiadkę zaniepokoiło wycie psa
Odkręciła piekarnik i kazała jej klęczeć. Pamięta zapłakaną matkę
Odkręciła piekarnik i kazała jej klęczeć. Pamięta zapłakaną matkę
Dodaj łyżkę do jajecznicy. Gordon Ramsay innej nie jada
Dodaj łyżkę do jajecznicy. Gordon Ramsay innej nie jada
Gdzie wyrzucić zużytą folię? Bardzo łatwo o błąd
Gdzie wyrzucić zużytą folię? Bardzo łatwo o błąd
Mówi, co zrobiłby, gdyby wybuchła wojna. Jednoznaczna deklaracja
Mówi, co zrobiłby, gdyby wybuchła wojna. Jednoznaczna deklaracja
Japońska metoda suszenia. Zaoszczędzisz kilka godzin
Japońska metoda suszenia. Zaoszczędzisz kilka godzin
Maść z apteki za 7 zł. Działa jak żelazko na zmarszczki
Maść z apteki za 7 zł. Działa jak żelazko na zmarszczki
Rakotwórcze produkty w domach. Dietetyk wymienił trzy
Rakotwórcze produkty w domach. Dietetyk wymienił trzy
"Ostryga" to hit wśród singli. Trend randkowy robi furorę
"Ostryga" to hit wśród singli. Trend randkowy robi furorę
Jej mąż okazał się bigamistą. "Miał drugą żonę w Paryżu"
Jej mąż okazał się bigamistą. "Miał drugą żonę w Paryżu"
Tak stanęła przed kamerą. Koszula to hit dla dojrzałych kobiet
Tak stanęła przed kamerą. Koszula to hit dla dojrzałych kobiet
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Kobieta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯