Ekosystem FLK to system eko

Każda branża w mniejszym lub większym stopniu wpływa na środowisko naturalne – niezależnie od tego, czy jej działalność obejmuje dystrybucję dóbr, czy usług. W oczywisty sposób dotyczy to również segmentu beauty. Zarówno produkcja kosmetyków i ich opakowań, jak i cały łańcuch dostaw zużywają zasoby naturalne i generują odpady. Na szczęście negatywny wpływ można minimalizować, a nawet podejmować działania, które mają na celu odwrócenie już powstałych zmian. Jest to niezbędne dla zachowania dla przyszłych pokoleń świata w obecnym kształcie. Doskonale rozumie to firma Fale Loki Koki, będąca partnerem biznesowym dla ponad 30 tys. salonów fryzjerskich oraz jednym z największych dystrybutorów profesjonalnych kosmetyków i akcesoriów fryzjerskich i beauty w naszym kraju.

FaleLokiKokiFaleLokiKoki
Źródło zdjęć: © materiały partnera | Lukasz Pietrzak
Katarzyna Sikorska

Fale Loki Koki od 35 lat dostarcza nowoczesne rozwiązania dla branży fryzjerskiej w Polsce. W swojej ofercie ma ponad 80 marek (w tym 7 własnych), z których na co dzień korzystają profesjonaliści. Pracownicy doskonale rozumieją, czym jest piękno i wiedzą też, jak ważne jest, by piękno to zachować dla przyszłych pokoleń. Dążą do bycia liderem w branży, promując ekoinnowacje i zachęcając partnerów biznesowych oraz klientów do podejmowania odpowiedzialnych i świadomych wyborów. Firma od lat angażuje się w programy, które mają na celu zredukowanie śladu węglowego, ochronę zasobów naturalnych oraz promowanie zrównoważonego stylu życia. 

Od produktu do dystrybucji – ekologia w praktyce

FaleLokiKoki
FaleLokiKoki © materiały partnera | Lukasz Pietrzak

Ekologia w branży fryzjerskiej zaczyna się od produktu. Dlatego Fale Loki Koki dokłada starań, by kosmetyki (a także opakowania) kluczowych marek dostępnych w ofercie były tworzone z materiałów przyjaznych dla środowiska.

Andreia

Jako jedna z nielicznych marek w kategorii stylizacji paznokci, działa w sposób neutralny dla klimatu, kompensując emisję CO₂ i sukcesywnie eliminując szkodliwe składniki ze swoich produktów. Andreia oferuje bezpieczne formuły pozbawione HEMA, Di-HEMA, hydrochinonu (substancji drażniących i alergizujących). Andreia to też pierwsza marka w Polsce, która oferuje kompletną gamę lakierów i produktów do stylizacji paznokci w 100% wolnych od szkodliwego TPO. Formuły produktów są wegańskie i nietestowane na zwierzętach. Opakowania powstają z biodegradowalnych i recyklingowanych materiałów. Obecność marki Andreia w ofercie FLK to dowód na to, że piękno i ekologia mogą iść w parze – bez kompromisów.

Artego

Renomowana włoska marka profesjonalnych kosmetyków do włosów, która od ponad 20 lat obecna jest na polskim rynku - nieprzerwanie w ofercie Fale Loki Koki. Od samego początku Artego łączy profesjonalizm z ekologiczną wrażliwością, rozwijając filozofię "Care for Beauty". Produkty powstają zgodnie z autorską koncepcją Phyto-Technology, czyli synergii naturalnych składników roślinnych i zaawansowanej wiedzy laboratoryjnej. Marka korzysta wyłącznie z niezbędnych, bezpiecznych substancji, nie testuje na zwierzętach, czerpie energię w 100% ze źródeł odnawialnych, a do produkcji wykorzystuje m.in. papier z certyfikatem FSC. Artego angażuje się również w edukację branży, zachęcając profesjonalistów do wdrażania ekologicznych rozwiązań w zarządzaniu salonem.

Mila Pro

Mila Pro to polska marka stworzona w oparciu o ogromne doświadczenie FLK, która od lat z pełną świadomością realizuje strategię opartą na zasadach zrównoważonego rozwoju. Znaczna część kosmetyków koloryzujących i pielęgnacyjnych posiada wegańskie formuły, wolne od składników pochodzenia zwierzęcego i nietestowane na zwierzętach. W wielu produktach wykorzystuje się do nawet 96% składników pochodzenia naturalnego. Marka sięga także po opakowania z recyklingu, w tym butelki z rPET (50% materiału z odzysku). Mila Pro wdraża również technologie przyszłości, takie jak Clean Flake, umożliwiającą precyzyjne oddzielenie etykiety od tworzywa i odzyskanie pełnowartościowego surowca, czy Forest Film – etykiety produkowane z odpadów drzewnych. Stosuje także bioplastik z trzciny cukrowej, w 100% nadający się do recyklingu, oraz lżejsze butelki w linii Be Eco, które zawierają o 50% mniej plastiku i redukują emisję CO₂ podczas transportu.

BE ECO Mila Pro
BE ECO Mila Pro © materiały partnera

Montibello

Montibello to hiszpańska marka profesjonalnych kosmetyków do włosów, której wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest FLK. Od lat rozwija się w duchu zrównoważonego rozwoju – wszystkie produkty mają wegańskie formuły, a kolejne linie zawierają coraz więcej składników naturalnych i biodegradowalnych. Przykładem jest linia Under, której produkty mają złożoną nawet w 93% formuły pochodzenia naturalnego. Opakowania są wykonane z materiałów w 100% cyrkularnych i w 95% z aluminium pochodzącego z recyklingu. Cały proces produkcji przebiega w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem energii pochodzącej w 100% ze źródeł odnawialnych.

Subrina

Subrina Professional to marka obecna w ofercie Fale Loki Koki, która od lat łączy troskę o włosy z odpowiedzialnością za środowisko. Stawia na opakowania wielokrotnego uzupełniania (m.in. Lightener Master, Blow Dry Lotion, Wet Hair Spray), redukując plastik jednorazowy, a także zwiększając udział tworzyw PCR, tak aby do 2026 roku większość opakowań pochodziła z recyklingu. Produkcja w UE pozwala ograniczać ślad węglowy, a większość formuł jest wegańska. Marka angażuje się również w edukację proekologiczną salonów i rozwija rozwiązania w duchu gospodarki cyrkularnej.

Męskie Zacięcie

Fale Loki Koki w ramach konceptu Męskie Zacięcie proponuje barberom wyselekcjonowane marki, które stawiają na autentyczność, jakość i odpowiedzialne wybory. Szczególne miejsce zajmuje tu Dr B. Produkty tej marki powstają na bazie naturalnych i wegańskich składników, a aluminiowe tubki nadają się do nieskończonego recyklingu. Dr B jest częścią inicjatywy GRÜNE PUNKT, co oznacza realne wsparcie finansowe systemu odzysku i recyklingu odpadów powstałych przy produkcji opakowań w Polsce. Kolejną marką projektu jest Pan Drwal, który stawia na lokalną produkcję w Gdańsku i edukację branży w zakresie świadomego gospodarowania zasobami. W ramach Męskiego Zacięcia obecna jest również marka Beardburys, znana z niecodziennych rozwiązań - od adaptacji dawnego budynku przemysłowego na swoją siedzibę po mobilne barbershopy tworzone z recyklingowanych kontenerów, konsekwentnie działającą w duchu Reuse. Reduce. Recycle.

FaleLokiKoki
FaleLokiKoki © materiały partnera | www.lukaszpietrzak.pl

Ogromny wpływ na klimat czy zużywanie zasobów naturalnych ma również dystrybucja. To ona w dużym stopniu odpowiada za ślad węglowy i to o niej w bezpośredni sposób może decydować firma. W centrum logistycznym FLK wykorzystywana jest energia z paneli fotowoltaicznych, czujniki ruchu oraz oświetlenie LED, co pozwala ograniczyć zużycie prądu. W sklepach dostępne są torby papierowe z certyfikatem FSC oraz foliowe wykonane w 100% z materiałów z recyklingu. Również kartony transportowe i wypełniacze paczek powstają z ekologicznych surowców. Dużą część floty stanowią samochody hybrydowe, a obieg dokumentów jest w większości elektroniczny, co pozwala ograniczyć zużycie papieru i energii.

Inicjatywy ekologiczne

Firma Fale Loki Koki aktywnie uczestniczy w inicjatywach o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim, wspierając projekty związane m.in. z ochroną przyrody czy recyklingiem. Co roku tworzy i dystrybuuje Terminarze Fryzjerskie, które nie tylko ułatwiają pracę fryzjerom, lecz stają się cegiełką wspierającą poprawę stanu środowiska. Do tej pory dochód z ich sprzedaży trafiał bowiem do fundacji Fabryka Tlenu, która pozyskane środki przeznaczała na zalesianie terenu naszego kraju. Do 2025 roku w ten sposób udało się zasadzić ponad 6 tys. drzew!  

Firma wspiera również program recyklingu aluminiowych opakowań po kosmetykach fryzjerskich Kemon w salonach partnerskich marki. Tu również Fale Loki Koki mogą pochwalić się sukcesem – zebrano już 400 kg takich opakowań, które – zamiast trafić na wysypisko – zostały przetworzone zgodnie z ideą recyklingu. 

Instytut FaleLokiKoki
Instytut FaleLokiKoki © materiały partnera | Lukasz Pietrzak

Ekologiczne praktyki w salonach fryzjerskich

Fale Loki Koki we współpracy z powołaną przez założyciela marki fundacją angażuje się w wiele proekologicznych inicjatyw w branży fryzjerskiej. Instytut Fale Loki Koki to organizacja pozarządowa non profit, która została powołana z myślą o fryzjerach – w celu poprawy warunków ich pracy, integracji środowiska, a także nobilitacji poprzez angażowanie się w szlachetne inicjatywy. Jedną z nich jest właśnie popularyzowanie ekologicznych praktyk w codziennej pracy w salonach. Mowa tu nie tylko o promowaniu produktów przyjaznych dla środowiska, lecz o takich aktywnościach jak zbieranie tub po farbach i innych działaniach mających na celu ograniczanie generowania odpadów czy zużycia plastiku.

Przykładem takiego działania jest chociażby program "Pomaganie przez ekodziałanie", który łączy troskę o środowisko ze wsparciem młodych adeptów zawodu. W ramach inicjatywy zbierany jest używany sprzęt fryzjerski, który jeśli nadaje się do użytku, zostaje odnowiony i przekazany do szkół oraz pracowni fryzjerskich w całej Polsce. Co ważne, to sami fryzjerzy wskazują, które placówki najbardziej potrzebują takiego wsparcia.

FLK stawia sobie za cel budowanie pozytywnych zmian w branży poprzez łączenie ekologii z odpowiedzialnością społeczną. Marka konsekwentnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, promując świadome wybory i angażując fryzjerów w inicjatywy, które służą zarówno środowisku, jak i przyszłym pokoleniom.

Płatna współpraca z FaleLokiKoki
Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

"Singapurski pocałunek" zna niewiele osób. Na czym polega?
"Singapurski pocałunek" zna niewiele osób. Na czym polega?
Jak często powinniśmy się kąpać? Lekarka stawia sprawę jasno
Jak często powinniśmy się kąpać? Lekarka stawia sprawę jasno
Zajadasz się ziemniakami? Tak podane mogą ci zaszkodzić
Zajadasz się ziemniakami? Tak podane mogą ci zaszkodzić
Pokazała córki. Tak wyglądają nastolatki
Pokazała córki. Tak wyglądają nastolatki
Trendy prosto z Mediolanu. Oto co będziemy nosić już wiosną
Trendy prosto z Mediolanu. Oto co będziemy nosić już wiosną
Leśnik zdążył to nagrać. "Tylko dla ludzi o mocnych nerwach"
Leśnik zdążył to nagrać. "Tylko dla ludzi o mocnych nerwach"
Tak wystroiła się do TVN-u. Mikroszorty to dopiero początek
Tak wystroiła się do TVN-u. Mikroszorty to dopiero początek
Jej dziadkowie mieszkali w Polsce. Tak brzmi jej prawdziwe nazwisko
Jej dziadkowie mieszkali w Polsce. Tak brzmi jej prawdziwe nazwisko
Rozwiodła się po 14 latach. "Najpierw się leży na podłodze"
Rozwiodła się po 14 latach. "Najpierw się leży na podłodze"
Jesienią zaleją ulice. "Krowia" kurtka w stylu Bołądź robi furorę
Jesienią zaleją ulice. "Krowia" kurtka w stylu Bołądź robi furorę
"Puszczę go w skarpetach". O relacji z byłym mężem mówi jednoznacznie
"Puszczę go w skarpetach". O relacji z byłym mężem mówi jednoznacznie
Masturdating robi furorę. Nie tylko single są zachwyceni
Masturdating robi furorę. Nie tylko single są zachwyceni
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Kobieta