Ile kosztują diamenty?
26.08.2017 11:09, aktual.: 26.08.2017 12:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Żeby kupić diamenty nie trzeba być multimilionerem, a nawet milionerem. Wystarczą nawet nieduże sumy i możemy stać się posiadaczami tak wyjątkowego kamienia. Jak to możliwe?
- Mamy kategorie diamentów, które dzisiaj oferowane są przez domy aukcyjne i osiągają wyceny nie do wyobrażenia. Taki kamień może być wart tyle co piękny apartament w centrum dużego miasta. Za część diamentów zaliczanych do klasy premium zapłacimy kilkaset tysięcy złotych albo kilkadziesiąt tysięcy złotych. Trzeci obszar, czyli tzw. komercyjne diamenty dostępne są w zasadzie dla każdego – mówi newsrm.tv Robert Śniegocki, ekspert Grupy Goldenmark.
Diamenty komercyjne to te najbardziej popularne, najbardziej dostępne. To te kamienie zdobią większość biżuterii, która jest kupowana u jubilerów. – Większość kobiet marzy o tym żeby posiadać jakąś biżuterię z diamentami. Niekoniecznie trzeba na to wydawać fortunę. Przykładowo zasięgając pomocy u sprawdzonego dostawcy diamentów można otrzymać bardzo ciekawy kamień dodatkowo poradę jak go osadzić i nawet wzór takiego pierścionka. Później wystarczy pójść do jubilera i otrzymamy produkt, który będzie prawie o połowę tańszy niż ten dostępny w sieci jubilerskiej – opowiada Robert Śniegocki.
Tak kupiony kamień powinien mieć certyfikat jednego z uznanych instytutów gemmologicznych. Taki certyfikat jest potwierdzeniem jakości diamentu. – Ma to niebagatelne znaczenie w przypadku sprzedaży diamentu. Diament, który pochodzi z sieci jubilerskie ma certyfikat wydany przez jubilera. Ten drugi certyfikat nie ma nic wspólnego z zasadami certyfikacji diamentów, które jest uznawane na całym świecie – wyjaśnia Robert Śniegocki i dodaje. – Jeżeli rozważamy zakup diamentu jako inwestycję, czy ozdobę do pierścionka i jedynym naszym problemem są pieniądze, to tak naprawdę nie mamy żadnego problemu. Pierwsze pytanie, który poważny dostawca zada swojemu klientowi to ile chce wydać i w ramach ustalonego budżetu znajdzie najlepsze rozwiązanie.