Instagram pełen reklam? Już wkrótce!

Instagram, który ma 300-milionową społeczność wkracza na zupełnie nowy poziom rozwoju.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fashion Post

Instagram, który ma 300-milionową społeczność wkracza na zupełnie nowy poziom rozwoju. Każdy użytkownik jest potencjalnym konsumentem, który publikuje niezliczoną ilość zdjęć produktów i marek, zarówno tych, jakie posiada, jak i takich, które znajdują się na jego liście życzeń. Już wkrótce aplikacja wprowadzi kilka zmian, które sprawią, że kupowanie będzie szybsze i łatwiejsze.

Po pierwsze pojawi się więcej reklam. Instagram wprowadza bowiem API, narzędzie do zarządzania promocjami. W praktyce każdy, kto ściągnie taką aplikację, będzie mógł zostać przedsiębiorcą, który pokazuje swoje produkty w serwisie. Dzięki takiemu ruchowi Instagram stanie się jeszcze potężniejszym medium z większym portfolio marek.

Serwis rozpoczął także współpracę z platformami reklamowymi Brand Networks and Salesforce, które wprowadzą swoje własne kampanie do aplikacji. Do tej pory tylko duże marki mogły pozwolić sobie na takie działania, teraz także mniejsi gracze wkroczą do naszych smartfonów.

Instagram zapowiada, że użytkownicy nie odczują tej zmiany. Jakoś trudno w to uwierzyć, biorąc pod uwagę fakt, że pewnością będziemy bardziej wodzeni na pokuszenie nowymi akcesoriami Michael Kors (ponad 5 milionów obserwujących) lub Coach (prawie 850 tysięcy fanów) – marek, które zapowiadają wzmocnienie działań marketingowych na platformie.

Internetowa platforma sprzedażowa mytheresa.com idzie o krok dalej. Oprócz standardowego przekierowania do sklepu, zamierza prowadzić ożywiony dialog ze swoimi klientami oznaczając dostępne w sprzedaży produkty hashtagiem #buytheresa. Bonusem będzie też nowe konto @myt_stylist, gdzie będzie można dzielić się swoimi stylizacjami, a następnie je kompletować.
Należy dodać, że wzrośnie jakość i atrakcyjność zdjęć, tak, aby nawet tańsze marki były w stanie przekonać klientów co do atrakcyjności swoich produktów. Dobrym przykładem jest konto Nasty Gal(1,7 miliona obserwujących), gdzie sposób prezentacji każdego produktu ma kluczową rolę, wygląda zawsze jak z sesji do magazynu o modzie i jest zgodny z obowiązującymi trendami.

W Polsce przez Instagrama można zostać przekierowanym do sklepów 303 Avenue (prawie 8,5 tysiąca followersów), Magda Butrym (9,7 tysiąca followersów), a także Femi Pleasure (12,3 tysiąca followersów) i Local Heroes (126 tysięcy followersów). Niebawem inne marki zaczną robić to samo. Wystarczy tylko kilka kliknięć, aby nowa torebka ze zdjęci trafiła do naszych rąk. Tak więc uważajcie i trzymajcie swoje karty kredytowe w bezpiecznym miejscu.

Obraz

Justyna Majka
Absolwentka filologii angielskiej oraz zarządzania w sektorach mody. Redaktor działu moda w magazynie Fashion Post. Prowadzi bloga Fashion Promoter.

Obraz
Obraz

** #męskie gwiazdy Instagrama

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Poznali się w pokoju nauczycielskim. Skecz Neo-Nówki przekreślił ich ślub
Poznali się w pokoju nauczycielskim. Skecz Neo-Nówki przekreślił ich ślub
"Ja, ja, ja i ja". Córka bez ogródek mówi, jakim był ojcem
"Ja, ja, ja i ja". Córka bez ogródek mówi, jakim był ojcem
Zniknęła na lata i odrzucała pomoc. Oto jak dziś wygląda życie Dmoch
Zniknęła na lata i odrzucała pomoc. Oto jak dziś wygląda życie Dmoch
Założyła marynarkę na gołe ciało. Było o krok od wpadki
Założyła marynarkę na gołe ciało. Było o krok od wpadki
Aleksandra Kisio w "Tańcu z gwiazdami". Dawno nie widziana aktorka zachwyciła
Aleksandra Kisio w "Tańcu z gwiazdami". Dawno nie widziana aktorka zachwyciła
Boją się kinky seksu. Seksuolożka mówi, na czym polega
Boją się kinky seksu. Seksuolożka mówi, na czym polega
Spokojny sen bez bólu. Oto pozycje dla osób przewlekle chorych
Spokojny sen bez bólu. Oto pozycje dla osób przewlekle chorych
Nie potrzebowali "papierka". Ślub wzięli tylko dla córki
Nie potrzebowali "papierka". Ślub wzięli tylko dla córki
"Lepiej nie kupuj". Najgorsze smarowidło do chleba
"Lepiej nie kupuj". Najgorsze smarowidło do chleba
Nawet 5 tys. zł. Lepiej, żebyś nie miał w koszyku
Nawet 5 tys. zł. Lepiej, żebyś nie miał w koszyku
"Czarna mamba" pokazała męża. Kim jest jej ukochany?
"Czarna mamba" pokazała męża. Kim jest jej ukochany?
25 lat temu była gwiazdą. Tak wygląda dziś
25 lat temu była gwiazdą. Tak wygląda dziś