ycipk-19ry1a

Komandos – Navy SEALs i ich treningi

Trening komandosów bazuje na ciężarze ciała jako obciążeniu. Zakłada zróżnicowane cele, w tym spalanie tkanki tłuszczowej, usprawnianie organizmu i rzeźbienie ciała. Najlepsi komandosi potrafią pełny trening wykonać w 5 minut z zachowaniem poprawnej techniki.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Trening komandosów jest trudny, ale efektywny
Trening komandosów jest trudny, ale efektywny (East News)
ycipk-19ry1a

Komandosi Navy SEALs – historia

Komandosi Navy SEALs to jednostka specjalna Amerykańskiej Marynarki Wojennej. Choć ma ona dostęp do najlepszych technologii i bieżących zaawansowanych badań, każdego roku szkoli setki rekrutów, którym w przyszłości powierzy zadania specjalne.

Jednostka Navy SEALs została powołana w 1961 toku przez prezydenta Johna F. Kennedy'ego. Komandosi trenują w bazie Marynarki Wojennej w Coronado w Kalifornii, mając do dyspozycji między innymi zaawansowany tor przeszkód.

ycipk-19ry1a

Trening komandosów – zasady

Do najważniejszych zasad treningu komandosów należy:

  • wykorzystanie ciężaru własnego ciała jako obciążenia,
  • konsekwentne skracanie czasu trwania treningu (z 12 minut podstawowych do nawet 5 minut),
  • dobór ćwiczeń według celu, jaki ćwiczący chce osiągnąć,
  • determinacja i wiara w swoje możliwości.

Treningi komandosów – 5 wariantów

Każdy z treningów komandosów zakłada odmienny cel. Wszystkie łączy jednak to, że zawierają po 6-8 ćwiczeń, a między każdą serią przewidziana jest tylko minuta odpoczynku.

ycipk-19ry1a

I trening komandosów na siłę i masę – zawiera ćwiczenia, które wykorzystują jako obciążenie ciężar ciała. Trening zawiera:

  • podciąganie jednorącz ze zwisu
  • pompki w staniu na rękach
  • przysiady na jednej nodze z jedną nogą w wykroku w tył
  • pompki z przeskokiem
  • pompki z nogami w górze (opartymi na ławce)
  • sprinty z leżenia
  • przysiady tradycyjne na jednej nodze

II trening komandosów na spalanie tkanki tłuszczowej – przewiduje skrócenie przerw do minimum i ćwiczenie dużych grup mięśni. Ćwiczenia tego treningu to:

  • wskakiwanie na schody
  • przysiady boczne
  • podskoki z przysiadu
  • przysiad na jednej nodze z jedną nogą na ławce i drugą wyciąganą do przodu
  • obwód aerobowy
  • kaczy chód
  • przysiady tradycyjne na jednej nodze

III trening komandosów na rzeźbę – skupia się na brzuchu, ale pozwoli wyćwiczyć całe ciało. Jest 10 proc. Skuteczniejszy niż tradycyjne brzuszki. Ćwiczenia to:

  • podciąganie jednorącz
  • przysiady boczne
  • podskoki z przysiadu
  • przysiad na jednej nodze z jedną nogą na ławce i drugą wyciąganą do przodu
  • sprinty z leżenia
  • pompki tricepsowe
  • wstawanie bez pomocy rąk
  • przysiady tradycyjne na jednej nodze

IV trening komandosów na sprawność – wpływa nie tylko na kondycję mięśni, ale i wydolność oddechową całego organizmu. Proponowane aktywności fizyczne treningu to:

  • wskakiwanie na schody
  • podskoki z przysiadu
  • obwód aerobowy
  • przeskoki przez poręcz
  • wstawanie bez pomocy rąk
  • kaczy chód

V trening komandosów na regenerację organizmu – poprawia krążenie i pozwala zregenerować organizm między innymi podczas kaca. Należy wykonywać następujące ćwiczenia:

  • przysiady boczne
  • przysiad na jednej nodze z jedną nogą na ławce i drugą wyciąganą do przodu
  • obwód aerobowy
  • przysiady
  • pompki tricepsowe
Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-19ry1a