ModaMeduza dla H&M i stringi od Dżoany

Meduza dla H&M i stringi od Dżoany

Meduza dla H&M i stringi od Dżoany
Źródło zdjęć: © AKPA
21.06.2011 16:08, aktualizacja: 24.06.2011 15:22

Pierwszy dzień lata Google powitała za pomocą logo, zaprojektowanego specjalnie na tę okazję przez Takashi Murakami. To miły dla oka akcent, lecz pierwszy dzień lata zdominowała wiadomość o dwóch blondynkach, robiących świetne interesy. Poza tym: Trussardi ma nowego kreatywnego, a Alaïa odmawia Diorowi.

Pierwszy dzień lata Google powitała za pomocą logo, zaprojektowanego specjalnie na tę okazję przez Takashi Murakami. To miły dla oka akcent, lecz pierwszy dzień lata zdominowała wiadomość o dwóch blondynkach, robiących świetne interesy. Poza tym: Trussardi ma nowego kreatywnego, a Alaïa odmawia Diorowi.

Donatella Versace długo wzbraniała się przed projektowaniem dla masowego odbiorcy. Nie przekonywały ją nazwiska takie jak Lagerfeld, Elbaz czy McCartney i fakt, że granica między haute couture a prêt-à-porter w wydaniu średniopółkowym, już dawno jest płynna. Na współpracę z H&M namawiał projektantkę jej kolega, Roberto Cavalli, który do tej pory chwali sobie kooperację ze szwedzkim gigantem odzieżowym sprzed kilku lat. Jednak co sezon Donatella systematycznie odmawiała, a H&M co sezon ponawiało propozycję współpracy.

„Bardzo szanuję wszystkich, którzy decydują się na tego typu związki” mówiła Donatella kilka lat temu w wywiadzie dla „New York Magazine”. „Ja nie zdecyduje się na taki krok, bo bardzo długo pracowałam na to, aby na dobre umieścić markę Versace w segmencie produktów luksusowych i nie zamierzam teraz tego zmieniać współpracą z H&M”.

Bastion padł kilka dni temu: królowa kiczu zgodziła się projektować dla mas. Sceptycznie nastawiona do tej pory Donatella Vercase, w wywiadach dla mediów rozpływała się w zachwytach. „Jestem podniecona wizją współpracy z H&M i możliwością dotarcia do szerokiej rzeszy klientów firmy. Mogę obiecać, że kolekcja będzie stanowić kwintesencję stylu Versace, będzie idealna dla H&M i dla fanów Versace na całym świecie”

Projektując dla H&M, Donatella sięga ponoć do archiwów marki, chcąc na nowo zinterpretować klasyczne projekty Versace. Kolekcja damska ma być seksowna i zmysłowa, zaś kolekcja męska będzie synonimem klasyki i ponadczasowej elegancji. Po raz pierwszy w kolekcji designerskiej H&M dostępne będą elementy wystroju domu, jak na przykład poduszki i pościel z charakterystycznym logo marki – głową meduzy.

„Versace to jedna z najważniejszych marek ostatnich czasów, a jej kolekcja dla H&M będzie wytworna i ekspresyjna - będzie wszystkim, co Versace oznacza dla świata mody”- mówi dyrektor kreatywna H&M, Margareta van den Bosch.

POLECAMY:

Wydawało się, że wypełnienie luki po Johnie Galliano nie będzie trudnym zadaniem: na świecie jest przecież wielu projektantów, którzy daliby sie pokroić za możliwość szefowania jednej z najbardziej prestiżowych marek świata. Jednak posada nadal jest wolna, a projektanci wcale nie stoją w kolejce po schedę po skompromitowanym Galliano. Jeden z nich, Azzedine Alaïa, któremu zaproponowano szefowanie marką, bez wahania odmówił.

Alaïa, który triumfy popularności święcił w latach 90-tych, od kilku sezonów usiłuje wrócić do branży. Wydawałoby się, że propozycja Diora byłaby projektantowi bardzo na rękę. Jednak Alaïa jest nieugięty, a swoją decyzję skomentował na łamach „Financial Times”, podkreślając, że nie chce być kolejnym rozdziałem w tej smutnej historii.

Nowe nazwisko w branży: Umit Benan. Turecki projektant właśnie został namaszczony na głównego projektanta kreatywnego u Trussardi. Zastąpi na tym stanowisku, Milana Vukmirovica, który zrezygnował z posady w marcu. Benan studiował w londyńskiej Central Saint Martins i w Parsons w Nowym Jorku. Przed przyjęciem oferty Trussardi pracował dla Marca Jacobsa, Sophie Theallet i zaprojektował damską linię dla Pollini. Jego pierwsza kolekcja dla włoskiej marki będzie pokazywana w niedzielę, na mediolańskim tygodniu mody męskiej.

Na koniec prawdziwa bomba w kolorze blond. Co tam Versace i Dior ! Wiadomość o tym, że Joanna Krupa angażuje się w polski przemysł bieliźniarki, zdominowała wszystkie serwisy informacyjne. Po zabawnej reklamie lodów Koral, Joanna Krupa uznała zapewne, że nie będzie rozdrabniać się na drobne i zainwestowała ćwierć miliona złotych w firmę bieliźniarską Esotiq & Henderson.

Gdańska firma ma ponad 100 sklepów w kraju i 20 za granicą i wkrótce planuje otworzyć nowe sklepy, m.in. w USA, gdzie Joanna Krupa jest znaną osobistością i byłaby najlepszą reklamą marki. Joanna weszła w nowy interes całą sobą: nie tylko wyłożyła pieniądze i pokazała się na giełdzie podczas debiutu marki, ale też zaprojektowała własną kolekcję bielizny. Za całe przedsięwzięcie Krupa, jak donosi prasa, otrzyma pół miliona złotych, czyli blond anioł ma nosa do interesów. Wróżymy Dżoanie karierę na miarę Gisele Bündchen, która najpierw kupiła akcje firmy Ipanema, potem zaprojektowała własną linię klapek i sandałów i nagle stała się miliarderką.

POLECAMY:

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także