Modowe wydarzenia 2012
Rozpoczynający się właśnie rok, to dobra okazja by podsumować najważniejsze wydarzenia modowe 2012. Czy świat mody trochę się zmienił i czy nadal może zaskakiwać? Oceńcie same.
08.01.2013 | aktual.: 08.01.2013 10:35
Rozpoczynający się właśnie rok, to dobra okazja by podsumować najważniejsze wydarzenia modowe 2012. Czy świat mody trochę się zmienił i czy nadal może zaskakiwać? Oceńcie same.
Kooperacje H&M
Współpraca największych modowych nazwisk z sieciówkami to zawsze wielkie wydarzenie. Temperaturę podgrzewa zwykle ograniczona ilość ubrań i dodatków oraz sklepów, w których można je nabyć. W minionym roku na szczególną uwagę zasłużyło H&M, dla których kolekcje stworzyli Anna Dello Russo i Maison Martin Margiela. Dwa różne style i całkowicie odmienny klimat, ale obie kolekcje zyskały grono wiernych fanów.
Victoria's Secret w Polsce
W czerwcu pierwszy salon w Polsce i drugi w Europie otworzył u nas bieliźniarski gigant Victoria's Secret. Ta wiadomość zelektryzowała fanki bajecznych pokazów mody. Niestety na majtki od VS przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Póki co, w sklepie dostępne są jedynie produkty beauty i akcesoria.
Brad Pitt dla Chanel No 5
Z kultowym zapachem marki Chanel najbardziej kojarzy się prawdopodobnie Marilyn Monroe. Kultowe perfumy reklamowały także Audrey Tautou czy Nicole Kidman. Brad Pitt w roli najnowszej twarzy zapachu to było ogromne zaskoczenie, ale sama kampania raczej nie była największym sukcesem ani Pitta, ani Chanel.
Pokaz mody Wirtualnej Polski
W lipcu tego roku Wirtualna Polska zorganizowała własny pokaz mody podczas Sopot Fashion Days. Na wybiegu pojawili się świetnie ubrani ludzie spotkani na ulicach Trójmiasta i wybrani przez Internautów. Uczestnicy przed pokazem zostali przeszkoleni w chodzeniu po wybiegu, spotkali się ze stylistką, makijażystkami i fryzjerkami. Doszły nas również słuchy, że dwie z dziewczyn nie zakończyły swojej przygody z modą na letnim pokazie.
Adele na okładce Vogue'a
Do wzięcia udziału w okładkowej sesji „Vogue'a” dla marcowego numeru zaproszono Adele. Podobno za nowym wizerunkiem zdobywczyni pięciu statuetek Grammy stała sama Anna Wintour. Amyrykański „Vogue” przekroczył w ubiegłym roku kilka własnych rekordów. Adele była największą gwiazdą na okładce, Meryl Streep najstarszą, a jubileuszowy numer był tak ciężki, że poczta miała problemy z dostarczeniem prenumeraty.
Starsi ludzie w reklamach dla nastolatek
Zdaje się, że momentami mamy dość nastoletnich, nieskazitelnie pięknych modelek. Furorę zrobili zatem modele 60+ reklamujący młodzieżowe ciuchy. Jako pierwsi na szalony pomysł wpadli przedstawiciele amerykańskiej marki American Apparel zapraszając do współpracy Jacky, która mogłaby być babcią większości klientów AA. Z kolei Chinka, właścicielka młodzieżowego butiku do sesji zaprosiła swojego dziadka, ten natychmiast stał się gwiazdą internetu. Nastolatki zazdroszczą mu długich i zgrabnych nóg.
Rihanna dla River Island
Współpraca gwiazd z sieciówkami, to już swego rodzaju tradycja. Tym razem padło na Rihannę, która odkryła w sobie duszę projektantki. Piosenkarka stworzyła kolekcję wraz z zespołem River Island. Premiera w sklepach wiosną tego roku, natomiast w sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia ciuchów z kolekcji. Także sama Rihanna pokazała się w kombinezonie swojego projektu.
Czarne perfumy Lady Gagi
Gwiazda pop sygnuje swoim nazwiskiem pierwsze czarne perfumy „Fame”. Flakony są już dostępne na polskim rynku. Premierze zapachu towarzyszyła sesja zdjęciowa z nagą Lady Gagą, po której wspinali się malutcy mężczyźni. Choć podobno piosenkarka w wywiadach zapowiadała zapach krwi i nasienia, w perfumerii powąchamy kwiatowe i owocowe nuty.
Kolekcja Krzysztofa Stróżyny na londyńskim Fashion Weeku
Jednym z polskich akcentów podczas tegorocznego Tygodnia Mody w Londynie był pokaz kolekcji Krzysztofa Stróżyny. Projektant zaprezentował sylwetki inspirowane Elizabeth Taylor w roli Heleny Trojańskiej. Zwiewne tkaniny, pastelowe barwy – oto propozycja Stróżyny na nadchodzącą wiosnę.
Ciężarna Adriana Lima w kalendarzu Pirelli 2013
A Nowy Rok w modzie otwiera jak zwykle kalendarz Pirelli. Tym razem zupełnie inny niż poprzednie edycje. Fotograf Steve McCurry autor słynnego zdjęcia Afganki z okładki National Geographic postanowił, że tym razem wszystkie modelki ze słynnego kalendarza będą ubrane. Wśród nich umieścił przyszłą mamę Adrianę Limę, która na zdjęciu pozuje w widocznej już ciąży.
(nmk/pho)