Pidżamowy trend
Podczas tygodnia mody w Mediolanie Prada zaprezentowała linię pidżam. Podobnie Gucci, Alessandro Dell’Acqua czy Dolce&Gabbana. Pidżamy zdominowały sezon wiosna/lato 2009 i to nie tylko we Włoszech.
02.02.2009 | aktual.: 03.02.2009 16:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Podczas tygodnia mody w Mediolanie Prada zaprezentowała linię pidżam. Podobnie Gucci, Alessandro Dell’Acqua czy Dolce&Gabbana. Pidżamy zdominowały sezon wiosna/lato 2009 i to nie tylko we Włoszech.
Brak spodni od garnituru to image modnego mężczyzny, do tego obowiązkowo czarne oprawki z lat 60-tych. Dominujące kolory to: biel, czerń, szarość, granat. Również kolekcje dla kobiet Dolce&Gabbana to inspiracja nocnym strojem. Nie zabrakło długich, klasycznych w pidżamowych "wariacjach"- spodni, krótkich spodenek, sukienek, nocnych koszul, szlafroków.
Prada, od kilku lat dyktująca motywy dla popularnych sieci handlowych, po butach z paskami i grubych rajstopach, teraz zaproponowała kolekcję pidżam z bardzo szerokimi spodniami. Wylansowany trend można zaobserwować na ulicach europejskich stolic. Portal people.com zamieścił zdjęcia Snoop Doga przechadzającego się po mieście w kapciach. Idąc w ślady swego hiphopowego idola, nastolatkowie w Nowej Zelandii coraz częściej przychodzą do szkoły w pidżamach.
Magazyn Elle jest zachwycony nowym "izmem"
Pidżama to strój wyjściowy. Lansowany przez włoskie domy mody najnowszy (dość ekstrawagancki) trend podchwyciła między innymi Jessica Alba, pojawiając się na premierze najnowszego horroru „My Bloody Valentine 3D” właśnie w pidżamie od Dolce&Gabbana. Tym samym nurtujące świat mody pytanie o odwagę wyjścia w takim stroju na ulicę, znalazło odpowiedź. Jessica Alba rozwiała wszelkie wątpliwości.
POLECAMY:
PANTOFLE OD MANOLO BLAHNIK
W miastach takich, jak Szanghaj czy Pekin, nikogo nie dziwi widok mężczyzn w pidżamach. Tak osobliwy styl ubioru w Chinach to norma. Czyżby inspiracja upodobaniem Chińczyków podbijała Europę?
„Pajama game” to najbardziej zaskakujące zjawisko w Medilonie, wzbudzające niemałe emocje. Garnitury prezentowane przez Pradę we wzory przypominające kwiaty wydają się być oryginalnym pomysłem na artystyczną wersję pidżamy. Do tego typowe dla nocnej garderoby zapięcie „na zakładkę”. Takie domy mody, jak Miu Miu, Lanvin, Veronique Branquinho, zainspirowane stylem popularnym w krajach azjatyckich, przeniosły najważniejsze dla niego akcenty na światowe wybiegi: szerokie spodnie zazwyczaj ze ściągaczem, wykonane z lekkich materiałów koszule, równie szerokie i przewiewne.
Najnowsza kampania reklamowa Dolce&Gabbana mówi sama za siebie. Barokowe pidżamy sfotografowane zostały nie gdzie indziej, jak w barokowych wnętrzach i na tle barokowo stylizowanych ścian. Steven Klein sfotografował Mariacarla, Caroline i Karlie potwierdzając jakość medialnych przedsięwzięć Gabbana.
"Ta kolekcja jest prymitywna" - tak o swoim wiosenno-letnim pokazie powiedziała sama autorka, Miuccia Prada. Dlaczego? Projektantka tłumaczy: "Czekają nas ciężkie czasy. Czasy oszczędzania i chudych lat. Nie będziemy już sobie pozwalały na zakupowe szaleństwa jak dawniej, a zatem ograniczmy się do pewnego minimum."
POLECAMY:
PANTOFLE OD MANOLO BLAHNIK