UrodaPrawdziwi artyści zmysłów

Prawdziwi artyści zmysłów

Prawdziwi artyści zmysłów
02.11.2006 10:29, aktualizacja: 31.05.2010 19:13

Ten, kto stworzy nowy, oryginalny, niepowtarzalny, trwały i cieszący się popularnością zapach, może liczyć na dostatnie życie i oferty wielu firm produkujących perfumy. Czuły nos i wizja zapachu to rzecz, której nie da się wyuczyć. Prawdziwy kreator zapachu to artysta.

Ten, kto stworzy nowy, oryginalny, niepowtarzalny, trwały i cieszący się popularnością zapach, może liczyć na dostatnie życie i oferty wielu firm produkujących perfumy. Czuły nos i wizja zapachu to rzecz, której nie da się wyuczyć. Prawdziwy kreator zapachu to artysta.

Często dąży on do zrealizowania swej ulotnej wizji, poświęcając wiele dni i nocy, które spędza w samotności w laboratorium. Aby osiągnąć doskonałość w swym fachu, perfumiarze przemierzają świat, jak np. Loc Dong, kreator zapachów Elizabeth Arden, przebywając wiele dni w podróży, która ma dostarczyć inspiracji, ucząc się nowych zapachów, kupując wyjątkowe produkty.

Zanim przystąpią do stworzenia pierwszego w swym życiu dzieła, muszą poznać składniki perfum oraz zapamiętać jak największą liczbę zapachów, substancji naturalnych i syntetycznych.

Pierwsza jest zawsze idea zapachu, marzenie o nim, a potem następuje poszukiwanie go poprzez tworzenie różnych wariantów. Podczas tych prób często powstaje nieoczekiwany zapach, bo kombinacji mogą być tysiące i nie zawsze da się przewidzieć efekt.

Nic kosztem jakości

Pierwszym nowożytnym perfumiarzem był podróżujący jako komiwojażer po całej Europie syn kupca 19-letni Pierre Francois - Pascal Guerlain. Przy okazji swych podróży zafascynował się światem zapachów do tego stopnia, że poświęcił tworzeniu perfum całe swoje życie. A ponieważ był niezwykle konsekwentny i pracowity, już w 1828 r. został właścicielem fabryki perfum i kremów. Tworzył zapachy indywidualne oraz perfumy na jeden wieczór dla znanych osobistości. Sam wyszukiwał swych klientów, zarządzał fabryką. Prawdziwy sukces osiągnął, komponując zapach dla cesarzowej Eugenii, jest to słynne Eau Imperiale.

Wielkim przebojem tego domu mody i oznaką fascynacji krajami arabskimi są perfumy Shalimar z 1925 roku. Obecnie dom Guerlain wprowadza coraz nowocześniejsze zapachy, które nadal są produktami z najwyższej półki i cieszą się ogromnym powodzeniem. Ponieważ dewizą Gurlaina było nie robić nigdy czegoś kosztem jakości, perfumy te są niezwykle trwałe, a ich kompozycja zapachowa zawsze niepowtarzalna.

W szokującej otoczce

Wśród słynnych kreatorów zapachów na uwagę zasługuje Calvin Klein, współczesny najbardziej znany i uznany amerykański kreator mody. Jego zapachy od samego początku utożsamiały nowe spojrzenie na rzeczywistość, wyrażając ducha, w jakim żyją i bawią się ludzie przełomu XX i XXI wieku.

Metodą na podbicie rynku była nie tylko filozofia nowych, bezpretensjonalnych, prostych i efektownych zapachów, ale także szokująca otoczka wokół nich. Jedna z pierwszych reklam, do której zaangażowano przypominającą dziecko Kate Moss, wywołała szok kulturowy, a Kleina oskarżono o pedofilię i promowanie anoreksji. Jednak kreator ten doskonale wiedział, co robi. Rozumiejąc mechanizmy rządzące reklamą, wzbudzał świadomie duże emocje wokół swych zapachów, dostarczając jednocześnie na rynek perfumy doskonałe, cieszące się ogromną popularnością, modne.

W całość przemyślanej strategii marketingowej wpisują się opakowania jego zapachów, bardzo proste, wręcz neutralne, ale wybiegające naprzód swą nowoczesną, niezwykle estetyczną formą. W 1985 roku, w czasach przerysowania i cynicznego podejścia do mody oraz koloru, Klein wprowadza bardzo prosty flakon Obsession. Pierwszy zapach tego domu mody stał się od razu przebojem. Calvin Klein jako pierwszy wprowadził na rynek zapachy unisex CK One, bestseller roku 1995 i CK Be. Często zapachy dla Kleina tworzy Anne Gotlieb.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także