Quiksilver - historia i sklep
Hawajskie boardshorts i deska surfingowa to symbole marki Quiksilver
Quiksilver – historia marki
Markę Quiksilver założyli w 1969 roku w Torquay w Australii surferzy Alan Green i John Law. Początkowo na asortyment Quiksilver składały się przede wszystkim charakterystyczne spodenki do surfingu nad kolano, boardshorty. Wśród printów przeważały hawajskie kwiaty i motywy zwierzęce. Aktualnie Quiksilver to ścisła światowa czołówka producentów odzieży, bielizny, butów, pianek, desek i akcesoriów do surfingu, skateboardingu oraz snowboardu. Przez dekady kampanie reklamowe Quiksilver stanowiły efektowną wypadkową funkcjonalności, sportu, mody i sztuki. Najnowszą kolekcję Quiksilver reklamowali m.in. profesjonalni surferzy Andy Nieblas czy Mikey Wright. Marka Quiksilver sponsoruje znanego skatera Tony'ego Hawka. Pod jej patronatem na wielu kontynentach organizowane są zawody w różnych sportach ekstremalnych, a przede wszystkim w surfingu.
Na początku lat 90. z Quiksilver wyodrębniono linie Surf oraz kobiecą Lifestyle Quiksilver. Dała ona początek marce Roxy, z logiem będącym podwojonym i odwróconym znakiem Lifestyle Quiksilver. W 2004 roku Quiksilver przejął DC Shoes, a rok później Rossignol, którą to markę po kolejnych 3 latach sprzedano Bruno Cercley’owi. Pierwsza damska kolekcja Lifestyle Quiksilver ujrzała światło dzienne w 2008 roku. Biura Quiksilver znajdują się obecnie na terenie Australii, Europy, Azji, a także w Ameryce Północnej.
Quiksilver – sklep nie tylko dla sportowców
Odzież Quiksilver powstała z myślą o komforcie i swobodzie ruchów profesjonalnych sportowców. Cenią ją zarówno zawodowcy, jak i młodzi ciałem i duchem amatorzy, nie tylko sportów ekstremalnych. Coś dla siebie znajdą w kolekcjach Quiksilver aktywni mężczyźni, kobiety i dzieci, kochający ocean i góry. Ubrania Quiksilver dość dobrze łączą stylistykę vintage z nieformalnym look'iem prosto ze światowych ulic oraz młodzieżową świeżością. To głównie wygoda o mocno sportowych korzeniach dla osób lubiących wyglądać dobrze i indywidualistów.
Quiksilver wyróżnia się na rynku postawą proekologiczną. Wypuszczane są całe linie produktów marki wykonane z materiałów w pełni eko i przyjaznych dla środowiska, pakowane w podobne torby z tworzyw biodegradowalnych, z recyklingu, malowane bezpiecznymi farbami. Ponadto Quiksilver aktywnie angażuje się w akcje charytatywne o zasięgu lokalnym i światowym poprzez The Quiksilver Foundation, organizację non-profit z kwaterą główną w Kalifornii.