Single w Polsce. Najnowsze dane mogą zaskoczyć

Jak wynika z najnowszych danych aplikacji randkowej meet2more 90 proc. singli poszukujących miłość pochodzi z miast powyżej 200 tysięcy mieszkańców np. Warszawy, Poznania, Katowic, Łodzi. Miłości przez Internet najczęściej szukają mężczyźni (ok. 70 proc.), którzy jednocześnie stanowią 90 proc. osób decydujących się na wykupienie wersji premium aplikacji randkowej. Lajki stanowią ok. 17,5 proc. wszystkich interakcji kobiet, co oznacza, że panie zdecydowanie częściej odrzucają niż akceptują profile. Co jeszcze wiemy o osobach, które szukają miłości online?

Single w Polsce. Najnowsze dane mogę zaskoczyćSingle w Polsce. Najnowsze dane mogę zaskoczyć / zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Ponad połowa Polaków cierpi na samotność, a 35 proc. nie ma nikogo, do kogo mogłaby się zwrócić o pomoc. Poczucie odizolowania i braku bliskiej osoby obok spotęgowała pandemia, która wpłynęła na nasze życie społeczne i emocjonalne. W obliczu tych trudności, aplikacje randkowe stają się dla wielu osób jedną z głównych dróg do nawiązania nowych relacji i znalezienia towarzysza życia.

Aplikacje randkowe, które pozwalają użytkownikom na szybkie przeglądanie potencjalnych partnerów i łatwiejsze nawiązywanie rozmów, stają się coraz bardziej popularne. Ponadto, wersje premium oferują dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak możliwość bezpośredniego kontaktu z osobami, które mogą być bardziej zainteresowane relacją.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Adam Zdrójkowski jest singlem? Nagle padło imię "Wiktoria"

Single coraz bardziej wymagający

Współczesny singiel to osoba, która coraz częściej szuka miłości i relacji za pośrednictwem aplikacji randkowych, co potwierdzają dane z aplikacji randkowej meet2more. Użytkownicy spędzają średnio 8 minut dziennie na przeglądaniu profili, a największa aktywność skupia się w dużych aglomeracjach, takich jak Warszawa, Poznań czy Katowice. Zdecydowana większość użytkowników to mężczyźni, co pokazuje, że aplikacje randkowe przyciągają przede wszystkim tę płeć, choć kobiety również zaczynają korzystać z płatnych opcji premium, co wskazuje na rosnący trend wśród pań.

Dane pochodzące z meet2more wskazują, że zachowania użytkowników wykazują ciekawe różnice: mężczyźni są bardziej hojni w przyznawaniu lajków, a kobiety częściej stosują dislajki, co może wynikać z odmiennych oczekiwań i strategii randkowych. Dla współczesnego singla kluczowe funkcje to nie tylko możliwość nawiązania kontaktu, ale i śledzenie, kto się nim interesuje, co sprawia, że aplikacje randkowe stają się narzędziem do szybkiego budowania relacji i sprawdzania potencjalnych partnerów.

Inwestycja w relację?

Rosnąca popularność aplikacji randkowych w Polsce odzwierciedla nie tylko zmieniające się podejście społeczeństwa do nawiązywania relacji, ale również dynamiczny rozwój sektora technologicznego w obszarze usług online. Dane pokazują, że single coraz częściej sięgają po płatne funkcje premium, co wskazuje na ich gotowość do inwestowania w możliwość znalezienia partnera. To również sygnał dla firm działających w tej branży, że personalizacja, intuicyjność i efektywność aplikacji pozostają kluczowymi czynnikami wpływającymi na zaangażowanie użytkowników. W obliczu narastającego problemu samotności, rynek ten ma nie tylko ogromny potencjał wzrostu, ale też realny wpływ na poprawę jakości życia swoich odbiorców.

Najciekawsze dane liczbowe:

  • W aplikacji użytkownicy spędzają średnio około 8 minut dziennie.
  • Około 70 proc. użytkowników to mężczyźni, co wskazuje na wyraźną dominację jednej płci. Kobiety stanowią mniej niż 10 proc. kupujących dostęp premium. Główne motywacje użytkowników to lajkowanie oraz podgląd, kto ich polubił - co jasno wskazuje, jakie funkcje są kluczowe dla użytkowników. Lajki stanowią ok. 17,5 proc. wszystkich interakcji kobiet, zaś dislajki ok. 82,5 proc. Stosunek lajków do dislajków wynosi około 1:4,7, co sugeruje, że kobiety zdecydowanie częściej odrzucają niż akceptują profile.
  • Ok. 30 proc. wszystkich interakcji mężczyzn to lajki, zaś 70 proc. wszystkich interakcji mężczyzn to dislajki. Stosunek lajków do dislajków wynosi około 1:2,3, co pokazuje, że mężczyźni, choć częściej "hojni" w dawaniu lajków, również zdecydowanie częściej dokonują dislajków niż akceptacji.

Badanie "Poczucie samotności wśród dorosłych Polaków". Dane wygenerowane na podstawie grupy 1100 osób korzystających z aplikacji randkowej meet2more.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Źródło artykułu: WP Kobieta
Wybrane dla Ciebie
Spotkał się z wdową po Jakubiaku. To od niego usłyszała
Spotkał się z wdową po Jakubiaku. To od niego usłyszała
Bielicka miała romans z żonatym. Ta miłość prawie ją zgubiła
Bielicka miała romans z żonatym. Ta miłość prawie ją zgubiła
Zorganizował koncert tylko dla niej. "Od razu się we mnie zakochała"
Zorganizował koncert tylko dla niej. "Od razu się we mnie zakochała"
Zamiast aktorką została lekarką. Tak dziś wygląda 37-letnia Misheel Jargalsaikhan
Zamiast aktorką została lekarką. Tak dziś wygląda 37-letnia Misheel Jargalsaikhan
Eric Dane nie może chodzić o własnych siłach. "Prawa strona przestała działać"
Eric Dane nie może chodzić o własnych siłach. "Prawa strona przestała działać"
Jak brak seksu działa na organizm? Lekarka mówi wprost
Jak brak seksu działa na organizm? Lekarka mówi wprost
"Nie jestem spolegliwa". Krystyna Prońko szczerze o trudnym charakterze
"Nie jestem spolegliwa". Krystyna Prońko szczerze o trudnym charakterze
25 lat temu była gwiazdą. Tak dziś wygląda 50-letnia Tara Reid
25 lat temu była gwiazdą. Tak dziś wygląda 50-letnia Tara Reid
Winona Ryder zapozowała z ukochanym na premierze. "Myślał, że jestem Millą Jovovich"
Winona Ryder zapozowała z ukochanym na premierze. "Myślał, że jestem Millą Jovovich"
Marta Nawrocka w Notre-Dame. Tak stylistka ocenia jej stylizację
Marta Nawrocka w Notre-Dame. Tak stylistka ocenia jej stylizację
"Królowa pieczarek" w koronkowej mini. Od Boś nie sposób oderwać wzroku
"Królowa pieczarek" w koronkowej mini. Od Boś nie sposób oderwać wzroku
Pisarek pozowała na schodkach. Jej mini spódniczka jest strzałem w dziesiątkę
Pisarek pozowała na schodkach. Jej mini spódniczka jest strzałem w dziesiątkę