Blisko ludziTabletki a tycie

Tabletki a tycie

Tabletki a tycie

08.11.2007 13:13, aktual.: 30.05.2010 18:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiele kobiet pytanych o to, dlaczego nie stosują tabletek antykoncepcyjnych, mówi, że przede wszystkim wynika to ze strachu przed przytyciem. Czy takie obawy mają racjonalne uzasadnienie?

Wiele kobiet pytanych o to, dlaczego nie stosują tabletek antykoncepcyjnych, mówi, że przede wszystkim wynika to ze strachu przed przytyciem. Czy takie obawy mają racjonalne uzasadnienie?

Wiadomo, jak ważna dla pań jest troska o sylwetkę, dlatego krążące dawniej plotki na temat skutku ubocznego tabletek, jakim był właśnie przyrost wagi, do dziś pokutuje i wpływa na negatywny stosunek do antykoncepcji hormonalnej. Jednak ciągle obserwujemy postęp medycyny, również na tej płaszczyźnie, dlatego też warto sprawdzić, czy istnieje związek między tabletkami antykoncepcyjnymi a naszą wagą.

Dawne mity

Dawniej tabletki antykoncepcyjne zawierały dużą dawkę hormonów, co mogło powodować takie właśnie reakcje organizmu. Dziś jednak dawki te są kilkakrotnie mniejsze, dlatego też stosowanie ich nie stanowi tak znaczącej zmiany dla kobiecego organizmu.

Można zatem z całym przekonaniem powiedzieć, że wszelkie teorie na temat pojawiania się nadmiernego owłosienia, zmiany głosu oraz nagłego wzrostu wagi są oczywiście nieprawdziwe.

Regulacja

Badania wykazują, że nowa generacja tabletek antykoncepcyjnych, przyczynia się do uregulowania funkcjonowania niektórych czynności naszego organizmu. Dlatego u wielu kobiet występuje ustabilizowanie się masy ciała. Część z nich (ok.20%) nawet nieco chudnie.

ANTYKONCEPCJA PO MĘSKU
Niektóre tabletki wpływają bardzo dobrze na cerę, łagodnieje trądzik, cera robi się bardziej wyrównana. Jeśli planujemy rozpocząć stosowanie tabletek antykoncepcyjnych a mamy problemy z cerą, warto zgłosić to u ginekologa lub zapytać wcześniej dermatologa, które tabletki mogą w naszym przepadku pomóc na te problemy.

Ważne jest również to, iż miesiączki nie są już takie bolesne i te trudne dni przestają być dla nas uciążliwe.

Wzrost apetytu

Jeśli u kobiet występuje wzrost wagi (stwierdzony u ok.20%) najczęściej wynika to z tego, że u niektórych osób tabletki wyostrzają apetyt.

Po wzięciu tabletki czujemy większą ochotę na jedzenie. W takich przypadkach oczywiście bardziej należy uważać na to co oraz ile się je. Dodatkowo można też brać tabletki tuż przed snem, dzięki czemu nie będziemy ofiarami napadów głodu.

Ociężałość

Jeśli zauważymy u siebie wzrost wagi, będziemy czuły się ociężałe, to oznacza, że mamy źle dobrane tabletki. Tabletki mogą bowiem powodować zatrzymanie się wody w organizmie, co w efekcie daje wrażenie, jakbyśmy opuchły. Najczęściej w czasie przerwy między braniem tabletek wszystkie te objawy znikają. Jeśli jednak tak się nie stało, należy skonsultować się z lekarzem, który przepisze inne tabletki. Czasem jednak organizm potrzebuje czasu, by przyzwyczaić się do tabletek i objawy znikają same po kilku cyklach. Nie jest to nic groźnego.

Warto dodatkowo wiedzieć, że badania wykazują, że nie ma w ogóle zależności między tabletkami antykoncepcyjnymi a zmianą masy naszego ciała. Warto śledzić postępy medycyny, by uświadamiać sobie, że na każdej płaszczyźnie dokonują się korzystne zmiany.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (7)