Blogosferą rządzą ekspertki od mody. Vlogosfera, czyli świat internetowego wideo to królestwo specjalistek od urody. Pokazują jak w kilka minut zrobić codzienny makijaż, przy pomocy kosmetyków i peruki zmieniają się w lalkę Barbie czy zdradzają, jak soda oczyszczona pomaga w walce z cieniami pod oczami. Ich filmiki oglądają setki tysięcy ludzi, a kanały na YouTube to tylko ułamek ich mediowego imperium. Kto rządzi urodą w świecie video?
Blogosferą rządzą ekspertki od mody. Vlogosfera, czyli świat internetowego wideo to królestwo specjalistek od urody. Pokazują jak w kilka minut zrobić codzienny makijaż, przy pomocy kosmetyków i peruki zmieniają się w lalkę Barbie czy zdradzają, jak soda oczyszczona pomaga w walce z cieniami pod oczami. Ich filmiki oglądają setki tysięcy ludzi, a kanały na YouTube to tylko ułamek ich mediowego imperium. Kto rządzi urodą w świecie video?
Aż trudno uwierzyć, że najpopularniejsze filmiki o urodzie nie są robione przez wielkie marki, a przez vlogerki, które swoje imponujące kariery zazwyczaj zaczynały w domowym zaciszu, przed toaletką w łazience czy sypialni. Dzisiaj Michelle Phan, Pixiewoo czy Huda Kattan to marki równie rozpoznawalne, co Chanel, MAC Cosmetics czy Maybelline. Każde wideo z ich udziałem błyskawicznie staje się hitem internetu. Na czym polega ich sekret? Przede wszystkim na autentyczności i praktyczności. Wskazówki, tutoriale czy recenzje są przez nich tworzone z pasją, a fanki zyskują ogromną porcję wiedzy na temat trendów, technik czy kosmetyków.
Huda Beauty
Huda Kattan, założycielka bloga i marki kosmetycznej Huda Beauty jest ekspertką od makijażu oczu. 32-latka, która bloguje odkąd przeprowadziła się z USA do Dubaju, jest makijażowym guru. Jej kolekcja sztucznych rzęs to jeden z najlepiej sprzedających się kosmetyków w Sephorach w krajach arabskich, a sama blogerka jest jedną z najlepiej zarabiających kobiet w świecie urody. Huda wie co zrobić, aby osiągnąć firankę rzęs godną Kardashianek. Oczywiście można zdecydować się na drogi zabieg przedłużania, albo wykorzystać sztuczkę, którą Kattan podzieliła się ze swoimi fankami.
Vlogerka radzi, aby po wytuszowaniu rzęs wczesać w nie kilka włókien bawełnianej waty, która przyklei się do wilgotnych włosków, zagęści je i wydłuży. Następnie radzi, aby rzęsy ponownie wytuszować. Metoda chyba działa, bo wideo obejrzało już 650 000 osób!
Aleksandra Kisiel / Kobieta WP
Darsh Bites
Darishka Patel z Nowej Zelandii ma szansę pójść w ślady najpopularniejszych vlogerek. Wszystko dzięki 4 minutowemu klipowi, w którym pokazuje domowy sposób na pozbycie się cieni pod oczami, które są jej zmorą. Zamiast wydawać fortunę na drogie kremy czy zabiegi, vlogerka proponuje potraktować problematyczny obszar pastą z wody i... sody oczyszczonej. Domowy kosmetyk nakłada przy użyciu łyżki i zostawia na pięć minut, uważając, aby pasta nie dostała się do oczu. Regularnie powtarzany zabieg rozjaśnia skórę, likwiduje opuchliznę i worki. Wideo blogerki ma już 170 000 wyświetleń, a o jej metodzie napisały największe kobiece portale na świecie.
Sarah Angius
Urodowa vlogerka z Holandii, Sarah Angius, zaczynała swoją przygodę z internetem w 2008 roku. Dziś jej krótkie, 15 sekundowe filmiki robią furorę na Instagramie i Facebooku. Angius, posiadaczka imponującej grzywy, pokazuje propozycje najróżniejszych fryzur. W jej eksperckim wykonaniu nawet najbardziej skomplikowany warkocz czy upięcie wydają się bajecznie proste. Absolutnym hitem Holenderki jest instruktażowy film pokazujący jak suszyć i modelować długie włosy, aby osiągnąć spektakularną objętość. Na Instagramie zebrał już 126 tysięcy lajków, mimo iż fryzjerki - amatorki muszą poświęcić mnóstwo czasu, aby osiągnąć efekt, jaki Sarah prezentuje w kilka sekund.
Michelle Phan
Amerykańska makijażystka jest jedną z pionierek urodowego vlogowania. Swój kanał na YouTubie założyła w 2007 roku i od tamtego czasu zdobyła 8 milionów subskrybentów, a jej filmy wyświetlono 1,1 miliarda razy! Zaledwie 3 lata po założeniu bloga Phan została ambasadorką Lancome na Azję i USA. Od tamtego czasu Michelle wypuściła własną linię kosmetyków, napisała książkę i założyła firmę Ipsy, której wartość jest wyceniana na pół miliarda dolarów! A wszystko zaczęło się od tutoriali, w których Phan wcielała się w lalkę Barbie, zombie czy Lady Gagę. Do dziś jej najpopularniejsze wideo to instrukcja, jak krok po kroku zrobić makijaż w stylu słynnej lalki. Ma 64 miliony odsłon.
Pixiwoo
Za blogiem i kanałem na YouTubie stoi duet - siostry Nick i Sam. Obie są makijażystkami, dlatego wspólnie w 2007 roku założyły bloga, który dziś jest w światowej czołówce kanałów na YouTubie. Pixiwoo śledzi 2 miliony osób, a ich filmiki mają ogromny viralowy potencjał, choć proponowane przez dziewczyny makijaże wymagają ogromnych umiejętności i arsenału kosmetyków. Mimo to ich najpopularniejszy film prezentujący makijaż w stylu arabskim wyświetlono 5 milionów razy! Sam (37) i Nick (34) pracują w branży urodowej od blisko 20 lat. Świat makijażu nie ma przed nimi sekretów. Zdolne siostry są najpopularniejszymi blogerkami w Wielkiej Brytanii i regularnie współpracują z wielkimi markami.
Kandee Johnson
Zanim Kandee została popularną blogerką była makijażystką i mamą trójki dzieci. Po trzeciej ciąży postanowiła założyć bloga parentingowego, który szybko przerodził się w urodowy. To był 2008 rok. Dzisiaj Johnson ma czwórkę dzieci, a jej nazwisko stało się marką, którą większość kojarzy z wideo, w którym Kandee przy pomocy makijażu zmienia się w Angelinę Jolie czy lalkę Barbie. Podobieństwo jest uderzające.
POLECAMY: