Guess - oferta, sklepy, historia marki
Guess - marka z tradycją
Guess – historia marki
Marka odzieżowa Guess została stworzona w Los Angeles w 1981 roku przez czterech braci Marciano: Georgesa, który był głównym inicjatorem biznesu, Maurice'a odpowiedzialnego za rozwój produkcji, Armanda zajmującego się dystrybucją, a także Paula, który zajmował się reklamą. Bracia pochodzą z Francji, gdzie jeszcze w latach 70. założyli sieć sklepów pod szyldem MGA.
Początkowo firma Guess produkowała ubrania z przetartego jeansu, który różnił się od tego prezentowanego przez konkurentów delikatnością i jasnym odcieniem. Kolekcje odniosły sukces, ale między braćmi pojawiły się pierwsze nieporozumienia. Podczas gdy Georges uważał, że produkty marki powinny być sprzedawane w ekskluzywnych sklepach, jego bracia planowali wprowadzenie kolekcji Guess do marketów np. KMart. Georges Marciano postanowił odejść ze spółki, stopniowo odsprzedając braciom swoje udziały. Ci, zmuszeni byli się zadłużyć, a w dalszej perspektywie przeobrazić przedsiębiorstwo Guess w spółkę akcyjną. Całość swoich udziałów zachował jedynie Paul.
W latach 80. Guess był jednym z najpopularniejszych producentów i dystrybutorów jeansów na świecie, a przy tym pierwszym, który lansował ich designerskie kolekcje. Początkowo produkcja dotyczyła mody damskiej, jednak już w 1983 roku powstały pierwsze linie jeansów męskich. Rok później na rynku pojawiły się zegarki Guess w kolekcji „Guess Steel” i „Guess Collection”. W tym samym czasie ukazała się również linia ubranek dla dzieci, „Baby Guess”, która dziś nosi nazwę „Guess Kids”.
W latach 90. pojawiła się marka Guess Home, w ramach której sprzedawane były między innymi designerskie ręczniki łazienkowe oraz pościel pakowana w innowacyjny sposób w pokrowiec z tego samego materiału, dzięki czemu klientom łatwo było sprawdzić wzór. Działanie Guess Home zakończono wraz z nadejściem nowej dekady.
Wiązało się to z kłopotami finansowymi spółki. Na horyzoncie pojawiła się poważna konkurencja, czyli denimowi giganci tacy jak Diesel, Tommy Hilfiger, Calvin Klein czy Gap. Osłabła zarówno popularność marki Guess, jak i jej pozycja na nowojorskiej giełdzie.
Guess podniósł się na początku XXI wieku, po zaproponowaniu nowej polityki. Pojawiły się linie o szerokim asortymencie, których głównymi odbiorcami stali się młodzi dorośli. Twarzą nowych kolekcji została dziedziczka fortuny, Paris Hilton. W kolejnych latach produkty marki Guess zostały również wprowadzone do sklepów wyprzedażowych. Równocześnie pojawiła się luksusowa marka Guess'a, Marciano, początkowo dedykowana kobietom, a od 2006 również mężczyznom.
Guess – sklepy
Sklepy marki Guess obecne są sześciu kontynentach. Najwięcej placówek znajduje się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jednak marka cieszy się ogromną popularnością również w Ameryce Łacińskiej, Europie, Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Jednym z rynków światowych, na którym Guess pojawia się najczęściej, jest Republika Południowej Afryki.
Guess – kampanie reklamowe
Guess wypuścił swoje pierwsze reklamy jeszcze w połowie lat 80. Były to czarno-białe spoty o ironicznym wydźwięku, które przez lata otrzymały szereg wyróżnień, przede wszystkim Clio Awards.
Jeansy Guess, specjalnie zaprojektowane na potrzeby filmu, pojawiły się w kultowym "Powrocie do przyszłości". Nosił je główny bohater, Marty McFly. Ponadto markę reklamowały takie sławy światowych wybiegów jak: Claudia Schiffer, Eva Herzigova, a w późniejszych latach również Kate Upton. W 2017 roku twarzą marki Guess została piosenkarka młodego pokolenia, Camila Cabello.
Guess – nazwa
Nazwa marki Guess wiąże się z wizytą założyciela, Georgesa Marciano w restauracji McDonald's w Los Angeles. Zauważył wtedy billboard, na którym umieszczono pytanie 'Zgadnij (ang. guess) która knajpa ma największe cheeseburgery'. To natchnęło go do mianowania firmy Guess.
Guess – oferta
Sklepy Guess oferują swoim klientom szeroki asortyment odzieży zarówno dla kobiet i mężczyzn, jak i dzieci. W kolekcjach damskich znajdą się ubrania wierzchnie, sukienki, spódnice, bluzki, swetry i kardigany, a także bielizna i akcesoria. Oferta zawiera również linię eleganckich torebek Guess. Podobny asortyment oferowany jest mężczyznom.
Kolekcje dziecięce podzielone są zarówno na płeć, jak i wiek: od niemowlaków, po nastolatków.