Guess - oferta, sklepy, historia marki

Obraz
Źródło zdjęć: © Facebook.com | GUESS

/ 5Guess - marka z tradycją

Obraz
© Facebook.com | GUESS

Guess to amerykańska marka odzieżowa posiadająca swoje sklepy na całym świecie. Klientom oferuje asortyment mody damskiej i męskiej, a także szeroką gamę akcesoriów, takich jak zegarki, perfumy czy buty.

Marka odzieżowa Guess została stworzona w Los Angeles w 1981 roku przez czterech braci Marciano: Georgesa, który był głównym inicjatorem biznesu, Maurice'a odpowiedzialnego za rozwój produkcji, Armanda zajmującego się dystrybucją, a także Paula, który zajmował się reklamą. Bracia pochodzą z Francji, gdzie jeszcze w latach 70. założyli sieć sklepów pod szyldem MGA.

Początkowo firma Guess produkowała ubrania z przetartego jeansu, który różnił się od tego prezentowanego przez konkurentów delikatnością i jasnym odcieniem. Kolekcje odniosły sukces, ale między braćmi pojawiły się pierwsze nieporozumienia. Podczas gdy Georges uważał, że produkty marki powinny być sprzedawane w ekskluzywnych sklepach, jego bracia planowali wprowadzenie kolekcji Guess do marketów np. KMart. Georges Marciano postanowił odejść ze spółki, stopniowo odsprzedając braciom swoje udziały. Ci, zmuszeni byli się zadłużyć, a w dalszej perspektywie przeobrazić przedsiębiorstwo Guess w spółkę akcyjną. Całość swoich udziałów zachował jedynie Paul.

W latach 80. Guess był jednym z najpopularniejszych producentów i dystrybutorów jeansów na świecie, a przy tym pierwszym, który lansował ich designerskie kolekcje. Początkowo produkcja dotyczyła mody damskiej, jednak już w 1983 roku powstały pierwsze linie jeansów męskich. Rok później na rynku pojawiły się zegarki Guess w kolekcji „Guess Steel” i „Guess Collection”. W tym samym czasie ukazała się również linia ubranek dla dzieci, „Baby Guess”, która dziś nosi nazwę „Guess Kids”.

W latach 90. pojawiła się marka Guess Home, w ramach której sprzedawane były między innymi designerskie ręczniki łazienkowe oraz pościel pakowana w innowacyjny sposób w pokrowiec z tego samego materiału, dzięki czemu klientom łatwo było sprawdzić wzór. Działanie Guess Home zakończono wraz z nadejściem nowej dekady.

Wiązało się to z kłopotami finansowymi spółki. Na horyzoncie pojawiła się poważna konkurencja, czyli denimowi giganci tacy jak Diesel, Tommy Hilfiger, Calvin Klein czy Gap. Osłabła zarówno popularność marki Guess, jak i jej pozycja na nowojorskiej giełdzie.

Guess podniósł się na początku XXI wieku, po zaproponowaniu nowej polityki. Pojawiły się linie o szerokim asortymencie, których głównymi odbiorcami stali się młodzi dorośli. Twarzą nowych kolekcji została dziedziczka fortuny, Paris Hilton. W kolejnych latach produkty marki Guess zostały również wprowadzone do sklepów wyprzedażowych. Równocześnie pojawiła się luksusowa marka Guess'a, Marciano, początkowo dedykowana kobietom, a od 2006 również mężczyznom.

Sklepy marki Guess obecne są sześciu kontynentach. Najwięcej placówek znajduje się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jednak marka cieszy się ogromną popularnością również w Ameryce Łacińskiej, Europie, Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Jednym z rynków światowych, na którym Guess pojawia się najczęściej, jest Republika Południowej Afryki.

Guess wypuścił swoje pierwsze reklamy jeszcze w połowie lat 80. Były to czarno-białe spoty o ironicznym wydźwięku, które przez lata otrzymały szereg wyróżnień, przede wszystkim Clio Awards.

Jeansy Guess, specjalnie zaprojektowane na potrzeby filmu, pojawiły się w kultowym "Powrocie do przyszłości". Nosił je główny bohater, Marty McFly. Ponadto markę reklamowały takie sławy światowych wybiegów jak: Claudia Schiffer, Eva Herzigova, a w późniejszych latach również Kate Upton. W 2017 roku twarzą marki Guess została piosenkarka młodego pokolenia, Camila Cabello.

Nazwa marki Guess wiąże się z wizytą założyciela, Georgesa Marciano w restauracji McDonald's w Los Angeles. Zauważył wtedy billboard, na którym umieszczono pytanie 'Zgadnij (ang. guess) która knajpa ma największe cheeseburgery'. To natchnęło go do mianowania firmy Guess.

Sklepy Guess oferują swoim klientom szeroki asortyment odzieży zarówno dla kobiet i mężczyzn, jak i dzieci. W kolekcjach damskich znajdą się ubrania wierzchnie, sukienki, spódnice, bluzki, swetry i kardigany, a także bielizna i akcesoria. Oferta zawiera również linię eleganckich torebek Guess. Podobny asortyment oferowany jest mężczyznom.

Kolekcje dziecięce podzielone są zarówno na płeć, jak i wiek: od niemowlaków, po nastolatków.

/ 5Guess - zegarki

Obraz
© Facebook.com | GUESS

Guess sprzedaje sygnowane swoim logo zegarki już od 1983 roku. Wiele modeli cieszy się ogromną popularnością do dziś.

/ 5Guess - portfele i torebki

Obraz
© Facebook.com | GUESS

Guess oferuje swoim klientkom szeroką gamę wyrobów galanteryjnych. W ofercie znajdują się torebki, a także portfele Guess.

/ 5Guess - perfumy

Obraz
© Facebook.com | GUESS

Pierwszy damski zapach marki Guess pojawił się w sprzedaży w 2005 roku. Woda kolońska dla mężczyzn ukazała się rok później.

/ 5Guess - logo

Obraz
© Facebook.com | GUESS

Oficjalnym logo marki Guess jest trójkąt o czerwonych krawędziach z nazwą firmy, znakiem zapytania i słowami "washed jeans". Wyrażenie to nawiązuje do tradycji produkowania przez Guess jeansów z efektem "sprania".

Wybrane dla Ciebie

"Sophisticated silk" hitem na jesień. Manicure w stylu Seleny Gomez robi furorę
"Sophisticated silk" hitem na jesień. Manicure w stylu Seleny Gomez robi furorę
Doświadczył rytuału przejścia. Niewielu wie, z czym to się wiąże
Doświadczył rytuału przejścia. Niewielu wie, z czym to się wiąże
Pokazała zdjęcie Harry'ego. Uwagę zwraca jego nazwisko
Pokazała zdjęcie Harry'ego. Uwagę zwraca jego nazwisko
Przed laty stracił żonę. Dziś jest związany z młodszą o 20 lat modelką
Przed laty stracił żonę. Dziś jest związany z młodszą o 20 lat modelką
Pojawiła się na gali Emmy. Tak wygląda w wieku 43 lat
Pojawiła się na gali Emmy. Tak wygląda w wieku 43 lat
Wskoczyła w suknię z "nagim" dołem. Wow to mało powiedziane
Wskoczyła w suknię z "nagim" dołem. Wow to mało powiedziane
Potwierdzili związek. Minge nie gryzła się w język
Potwierdzili związek. Minge nie gryzła się w język
Zaczynają szukać schronienia. Co zrobić, gdy pojawią się w domu?
Zaczynają szukać schronienia. Co zrobić, gdy pojawią się w domu?
Była jego żoną przez 46 lat. Zmarł dwa miesiące po diagnozie
Była jego żoną przez 46 lat. Zmarł dwa miesiące po diagnozie
Imię wymiera. Nosi je tylko 13 Polek
Imię wymiera. Nosi je tylko 13 Polek
To imię noszą tylko dwie Polki. Ma wyjątkowe znaczenie
To imię noszą tylko dwie Polki. Ma wyjątkowe znaczenie
Jego imię to rzadkość. Nosi je tylko czterech Polaków
Jego imię to rzadkość. Nosi je tylko czterech Polaków