ModaDiesel - kolekcje, historia, kampanie reklamowe

Diesel - kolekcje, historia, kampanie reklamowe

Diesel - kolekcje, historia, kampanie reklamowe
Źródło zdjęć: © Facebook.com | Diesel

Diesel to włoska marka odzieżowa, która początkowo produkowała spodnie jeansowe. Obecnie asortyment zawiera także ubrania innego typu, między innymi skórzane kurtki czy sukienki damskie.

Diesel – historia

Założycielem marki Diesel jest Renzo Rosso, który jako piętnastolatek zaczął szyć pierwsze pary jeansów. Część z nich nosił sam, resztę sprzedawał znajomym za niewielką opłatą. W późniejszych latach uczęszczał do szkoły przemysłu włókienniczego w Padwie.

W 1976 roku Rosso zatrudnił się w firmie Moltex, będącej jednym z lokalnych producentów odzieży. Dwa lata później wykupił udziały przedsiębiorstwa od dotychczasowego właściciela, Adriano Goldschmieda i zmienił nazwę firmy na Diesel. Od tej pory Rosso szył ubrania jeansowe pod własnym szyldem. W 1990 roku licencję do dystrybucji odzieży marki Diesel w Stanach Zjednoczonych i Meksyku otrzymała firma Russ Togs, Inc. Mimo planów rozpoczęcia produkcji na terenie USA, przedsiębiorstwo upadło, a Diesel zaczął eksportować odzież do Ameryki Północnej na własną rękę. Lepiej zakończyła się współpraca z Mitsubishi Co., które zajęło się dystrybucją ubrań marki do Japonii.

W 1995 roku ruszyła strona internetowa marki Diesel jako jedna z pierwszych w kontekście firm odzieżowych. Zawierała ona zdjęcia kolekcji, a także panel sprzedażowy. Pierwsze zakupy online na stronie możliwe były w Finlandii i Szwecji w 1997 roku.

W 1996 roku otwarto pierwsze sklepy flagowe marki Diesel. Powstały one w Nowym Jorku, San Francisco, Rzymie i Londynie. W kolejnych latach autoryzowane punkty sprzedaży rozpoczęły działalność w Berlinie, Barcelonie i Paryżu. Do dziś kolekcje Diesla dostępne są także w sklepach multibrandowych na całym świecie.

Pod koniec lat 90. Diesel święcił triumfy w sprzedaży i w środowisku. W 1996 roku został nagrodzony nagrodą Premio Risultati jako Najlepsza Firma Włoska Roku według Instytutu Bocconi, a dwa lata później został okrzyknięty przez The Wall Street Journal mianem „label of the moment”.

W 2002 roku doszło do poważnych zmian strukturalnych firmy. Renzo Rosso wykupił bowiem spółkę Only The Brave (OTB), która zarządza zarówno marką Diesel, jak i kilkoma innymi markami odzieżowymi, wykupionymi przez Rosso.

Diesel – współpraca z innymi markami

W ramach holdingu OTB Diesel związany jest z takimi markami jak Maison Margiela, Vikto&Rolf, Staff International, Marni czy Brave Kids.

Poza tym podczas kilkudziesięciu lat swojej działalności Diesel nawiązał współpracę z:

  • Fossil – kolekcja biżuterii i zegarków Diesel,
  • Marcolin – okulary przeciwsłoneczne,
  • L'Oréal – zapachy,
  • AGV – hełmy,
  • Monster – słuchawki,
  • Pinarello – rowery,
  • Bugaboo – wózki dziecięce,
  • Foscarini, Seletti, Moroso, Scavolini i Zucchi – elementy dekoracyjne i artykuły gospodarstwa domowego.

Diesel – kampanie reklamowe

Kampanie reklamowe marki Diesel już od 1991 roku powstawały we współpracy ze szwedzką agencją reklamową Paradiset DDB. Reklamy zazwyczaj mają surrealistyczny charakter i rzadko prezentują konkretne produkty firmy. Część z nich ma przekaz społeczny, ukryty najczęściej w ironicznych hasłach. Pojawiły się również reklamy Diesla nawiązujące do działań przeciwko międzynarodowemu establishmentowi.

Kampanie reklamowe marki zdobyły trzykrotnie nagrodę na Cannes Lions International Advertising Festival w 1997, 2001 i 2010 roku. W spotach Diesla pojawiły się takie gwiazdy jak Liam Hemsworth, Winnie Harlow czy Joe Jonas.

Marka odzieżowa Diesel oferuje swoim klientom trzy podstawowe kolekcje:

  • Diesel – reaktywowana przez obecnego dyrektora artystycznego, Nicolę Formichettego,
  • Diesel Black Gold – niedawno stworzona linia zaprojektowana przez Andreasa Melbostada,
  • Diesel Kid.
1 / 4

Diesel - niecodzienne kampanie reklamowe

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Marka Diesel wyróżnia się ciekawymi i onirycznymi kampaniami reklamowymi. Taka właśnie jest kampania na sezon jesień/zima 2017.

2 / 4

Diesel - sklepy flagowe

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Produkty Diesel dostępne są w sklepie internetowym marki, a także w sklepach stacjonarnych. Część z nich to sklepy partnerskie sprzedające ubrania różnych firm, część natomiast to flagowe punkty sprzedaży Diesla. Jednym z nich jest sklep we Frankfurcie n. Menem.

3 / 4

Diesel Kid - kolekcje dla dzieci

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Diesel produkuje także ubrania dla dzieci w ramach kolekcji Diesel Kid.

4 / 4

Diesel - zapachy męskie

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Dużą popularnością wśród klientów Diesla cieszy się woda toaletowa dla mężczyzn Diesel Bad.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)