Diesel - kolekcje, historia, kampanie reklamowe

Obraz
Źródło zdjęć: © Facebook.com | Diesel

/ 5Diesel - włoska marka o światowym zasięgu

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Diesel to włoska marka odzieżowa, która początkowo produkowała spodnie jeansowe. Obecnie asortyment zawiera także ubrania innego typu, między innymi skórzane kurtki czy sukienki damskie.

Założycielem marki Diesel jest Renzo Rosso, który jako piętnastolatek zaczął szyć pierwsze pary jeansów. Część z nich nosił sam, resztę sprzedawał znajomym za niewielką opłatą. W późniejszych latach uczęszczał do szkoły przemysłu włókienniczego w Padwie.

W 1976 roku Rosso zatrudnił się w firmie Moltex, będącej jednym z lokalnych producentów odzieży. Dwa lata później wykupił udziały przedsiębiorstwa od dotychczasowego właściciela, Adriano Goldschmieda i zmienił nazwę firmy na Diesel. Od tej pory Rosso szył ubrania jeansowe pod własnym szyldem. W 1990 roku licencję do dystrybucji odzieży marki Diesel w Stanach Zjednoczonych i Meksyku otrzymała firma Russ Togs, Inc. Mimo planów rozpoczęcia produkcji na terenie USA, przedsiębiorstwo upadło, a Diesel zaczął eksportować odzież do Ameryki Północnej na własną rękę. Lepiej zakończyła się współpraca z Mitsubishi Co., które zajęło się dystrybucją ubrań marki do Japonii.

W 1995 roku ruszyła strona internetowa marki Diesel jako jedna z pierwszych w kontekście firm odzieżowych. Zawierała ona zdjęcia kolekcji, a także panel sprzedażowy. Pierwsze zakupy online na stronie możliwe były w Finlandii i Szwecji w 1997 roku.

W 1996 roku otwarto pierwsze sklepy flagowe marki Diesel. Powstały one w Nowym Jorku, San Francisco, Rzymie i Londynie. W kolejnych latach autoryzowane punkty sprzedaży rozpoczęły działalność w Berlinie, Barcelonie i Paryżu. Do dziś kolekcje Diesla dostępne są także w sklepach multibrandowych na całym świecie.

Pod koniec lat 90. Diesel święcił triumfy w sprzedaży i w środowisku. W 1996 roku został nagrodzony nagrodą Premio Risultati jako Najlepsza Firma Włoska Roku według Instytutu Bocconi, a dwa lata później został okrzyknięty przez The Wall Street Journal mianem „label of the moment”.

W 2002 roku doszło do poważnych zmian strukturalnych firmy. Renzo Rosso wykupił bowiem spółkę Only The Brave (OTB), która zarządza zarówno marką Diesel, jak i kilkoma innymi markami odzieżowymi, wykupionymi przez Rosso.

W ramach holdingu OTB Diesel związany jest z takimi markami jak Maison Margiela, Vikto&Rolf, Staff International, Marni czy Brave Kids.

Poza tym podczas kilkudziesięciu lat swojej działalności Diesel nawiązał współpracę z:

  • Fossil – kolekcja biżuterii i zegarków Diesel,
  • Marcolin – okulary przeciwsłoneczne,
  • L'Oréal – zapachy,
  • AGV – hełmy,
  • Monster – słuchawki,
  • Pinarello – rowery,
  • Bugaboo – wózki dziecięce,
  • Foscarini, Seletti, Moroso, Scavolini i Zucchi – elementy dekoracyjne i artykuły gospodarstwa domowego.

Kampanie reklamowe marki Diesel już od 1991 roku powstawały we współpracy ze szwedzką agencją reklamową Paradiset DDB. Reklamy zazwyczaj mają surrealistyczny charakter i rzadko prezentują konkretne produkty firmy. Część z nich ma przekaz społeczny, ukryty najczęściej w ironicznych hasłach. Pojawiły się również reklamy Diesla nawiązujące do działań przeciwko międzynarodowemu establishmentowi.

Kampanie reklamowe marki zdobyły trzykrotnie nagrodę na Cannes Lions International Advertising Festival w 1997, 2001 i 2010 roku. W spotach Diesla pojawiły się takie gwiazdy jak Liam Hemsworth, Winnie Harlow czy Joe Jonas.

Marka odzieżowa Diesel oferuje swoim klientom trzy podstawowe kolekcje:

  • Diesel – reaktywowana przez obecnego dyrektora artystycznego, Nicolę Formichettego,
  • Diesel Black Gold – niedawno stworzona linia zaprojektowana przez Andreasa Melbostada,
  • Diesel Kid.

/ 5Diesel - niecodzienne kampanie reklamowe

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Marka Diesel wyróżnia się ciekawymi i onirycznymi kampaniami reklamowymi. Taka właśnie jest kampania na sezon jesień/zima 2017.

/ 5Diesel - sklepy flagowe

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Produkty Diesel dostępne są w sklepie internetowym marki, a także w sklepach stacjonarnych. Część z nich to sklepy partnerskie sprzedające ubrania różnych firm, część natomiast to flagowe punkty sprzedaży Diesla. Jednym z nich jest sklep we Frankfurcie n. Menem.

/ 5Diesel Kid - kolekcje dla dzieci

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Diesel produkuje także ubrania dla dzieci w ramach kolekcji Diesel Kid.

/ 5Diesel - zapachy męskie

Obraz
© Facebook.com | Diesel

Dużą popularnością wśród klientów Diesla cieszy się woda toaletowa dla mężczyzn Diesel Bad.

Wybrane dla Ciebie

Wysmarkuj kostki przed wyjściem do lasu. Kleszcze nawet się nie zbliżą
Wysmarkuj kostki przed wyjściem do lasu. Kleszcze nawet się nie zbliżą
Co daje obrzezanie? Lekarze wymieniają korzyści
Co daje obrzezanie? Lekarze wymieniają korzyści
Wskoczyła w bikini. Aż trudno oderwać od niej wzrok
Wskoczyła w bikini. Aż trudno oderwać od niej wzrok
Ma trudny okres za sobą? "Zaczynam oddychać pełną piersią"
Ma trudny okres za sobą? "Zaczynam oddychać pełną piersią"
Najgorszy owoc dla psów. Pod żadnym pozorem mu go nie podawaj
Najgorszy owoc dla psów. Pod żadnym pozorem mu go nie podawaj
"Było u mnie naprawdę krucho". Musiał zastawiać kolejne przedmioty
"Było u mnie naprawdę krucho". Musiał zastawiać kolejne przedmioty
Miał ją zdradzać z koleżanką z planu. Tak zachował się po rozstaniu
Miał ją zdradzać z koleżanką z planu. Tak zachował się po rozstaniu
Zrób to we wrześniu. Wiosną chwastów będzie mniej
Zrób to we wrześniu. Wiosną chwastów będzie mniej
Już mogą wchodzić do domów. To dlatego lepiej ich nie zabijać
Już mogą wchodzić do domów. To dlatego lepiej ich nie zabijać
Ten trik robi furorę w sieci. Sprawdziłam, czy naprawdę działa
Ten trik robi furorę w sieci. Sprawdziłam, czy naprawdę działa
Wsyp dwie łyżki do toalety. Po 15 minutach wyżre cały brud
Wsyp dwie łyżki do toalety. Po 15 minutach wyżre cały brud
"Tata miał rację". Młynarska zabrała głos po zestrzeleniu dronów
"Tata miał rację". Młynarska zabrała głos po zestrzeleniu dronów