ModaTommy Hilfiger - historia marki, ubrania i akcesoria

Tommy Hilfiger - historia marki, ubrania i akcesoria

Tommy Hilfiger - historia marki, ubrania i akcesoria
Źródło zdjęć: © global.tommy.com
Agnieszka Krasa

Tommy Hilfiger to linia ubrań i akcesoriów, które zdobi logo w kolorach białym, czerwonym oraz granatowym. Projektant wszedł na rynek z przemyślaną strategią, nastawiony na sukces. Inna opcja nie wchodziła w grę, jego poprzednia firma już wcześniej bowiem zbankrutowała.

Tommy Hilfiger – historia marki

Thomas Jacob Hilfiger stworzył debiutancką kolekcję ubrań pod swoim nazwiskiem w 1985 roku. Udało się to dzięki inwestycji, jakiej w firmę dokonał Mohan Murjani. Jako nowość na nowojorskiej modowej scenie połączenie luźnego szyku i stylu charakterystycznego dla wyższych sfer szybko podchwycono. Dodatkowo Tommy Hilfiger reklamował się na billboardzie na Times Square. Kolejne kolekcje przynosiły coraz większe zyski, a projektanta i twórcę nowej marki wybrano na projektanta roku 1995.

Tommy Hilfiger zastosował zupełnie nowy chwyt marketingowy do promocji sygnowanych własnym nazwiskiem produktów. Do kampanii reklamowych zaprosił bowiem największe światowe gwiazdy. I tak w charakterystycznych ubraniach Hilfigera pokazywali się Britney Spears, Lenny Kravitz, Snoop Dogg czy P. Diddy. Z firmą współpracują tacy artyści, sportowcy i modelki, jak Beyonce, Gigi Hadid czy Rafael Nadal.

Tommy Hilfiger i Phillips-Van Heusen

Tommy Hilfiger Corporation zmieniło właściciela w 1989 roku, kiedy przejął ją Sportswear Holdings Limited. Kolejnym właścicielem Tommy Hilfiger został Apax Partners, a następnie firmę przejął Phillips-Van Heusen, co dało początek jednej z potężniejszych marek odzieżowych. Fuzja ta przeszła do historii. Mimo szeregu zmian w firmie Tommy Hilfiger pozostaje naczelnym projektantem, odpowiedzialnym za wyznaczanie trendów nie tylko w USA, ale (o dziwo) przede wszystkim w Europie i Azji, gdzie elementy poszczególnych linii sprzedają się najlepiej.

Tommy Hilfiger – charakterystyka kolekcji

W żadnej z kolekcji Tommy Hilfiger nie znajdziemy sezonowych trendów, które błyskawicznie przemijają. Ubrania Hilfigera charakteryzuje przede wszystkim uniwersalność i ponadczasowość – moda ta opiera się przemijaniu. Stawiamy na klasykę oraz wysoką jakość, poszczególne elementy marki posłużą nam więc bardzo długo. Podobnie jest z kolorystyką: jaskrawe barwy lub modne tylko w danej chwili to nie domena Tommy'ego Hilfigera, tak samo jak bogate zdobienia czy hafty, które ustępują tutaj miejsca porządnemu wykonaniu.

Tommy Hilfiger – ubrania i akcesoria

Obecnie Tommy Hilfiger zarabia na swojej marce kwoty rzędu 15 mln dolarów rocznie. Zyski Tommy Hilfiger Group sięgają 4,6 mld dolarów w ciągu roku. To nie tylko rozpoznawalne na całym świecie logo, zdobiące wysokiej jakości ubrania, ale również obuwie, zegarki, torebki, okulary, a nawet perfumy. Produkty od Tommy'ego Hilfigera sprzedawane są już łącznie w przeszło 25 kategoriach, stanowiąc nieodłączny element aktualnej popkultury. Hilfiger dba o swoich klientów, których grupa to przede wszystkim ludzie młodzi, pomiędzy 25. a 40. rokiem życia.

Zakupy kolekcji Tommy Hilfiger możemy zrobić również online. Jest to szczególne przydatne, gdy nie mamy dostępu do asortymentu żadnego ze sklepów stacjonarnych, których w 90 krajach na całym świecie jest już ponad 140. Klasyczny amerykański luz, promowany przez Tommy'ego Hilfigera, doskonale wpisuje się w modowe DNA większości fashionistów i świetnie się sprzedaje. Jeśli zrobimy przez internet zakupy na kwotę co najmniej 425,90 zł, otrzymamy dostawę gratis. A stacjonarnie zakupy u Tommy'ego Hilfigera zrobić możemy chociażby w Nowym Jorku, Paryżu, Buenos Aires, Sydney, Zurychu czy w Osace. System sklepów w sieci franczyzy działa również na terenie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

1 / 6

Styl marki Tommy Hilfiger

Obraz
© global.tommy.com

Ubrania opatrzone logo Tommy Hilfiger cechuje prostota i ponadczasowość.

2 / 6

Logo marki Tommy Hilfiger

Obraz
© global.tommy.com

Biel, granat, czerwień - to kolory goszczące na charakterystycznym logo marki Tommy Hilfiger.

3 / 6

Kampanie reklamowe Tommy Hilfiger

Obraz
© Facebook.com

Swoje kolekcje Tommy Hilfiger kieruje przede wszystkim do ludzi młodych.

4 / 6

Tommy Hilfiger - kolekcja wiosna-lato 2017

Obraz
© Facebook.com

Gwiazdą kampanii jest znana modelka - Gigi Hadid.

5 / 6

Tommy Hilfiger - sklepy

Obraz
© global.tommy.com

Salony Tommy Hilfiger znajdziemy w 90 krajach świata.

6 / 6

Tommy Together Tour 2017

Obraz
© Facebook.com

Tommy Hilfiger promuje kolekcję jesień-zima 2017 wspólnie z dobrze znaną wielbicielom marki Gigi Hadid.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)