Idealny kinderbal
Urodziny, karnawał - zorganizowanie kinderbalu to nie lada wyzwanie. Trzeba go dobrze zaplanować, bo dzieci nie będą udawały, że dobrze się bawią.
Jeśli nie zapewnimy dzieciom atrakcji, szybko zaczną się znudzić. Dlatego nie można liczyć na to, że wszystko jakoś się potoczy, tylko dobrze zaplanować bal.
25.05.2010 | aktual.: 08.06.2010 10:22
Urodziny, karnawał - zorganizowanie kinderbalu to nie lada wyzwanie. Trzeba go dobrze zaplanować, bo dzieci nie będą udawały, że dobrze się bawią. Jeśli nie zapewnimy dzieciom atrakcji, szybko zaczną się znudzić. Dlatego nie można liczyć na to, że wszystko jakoś się potoczy, tylko dobrze zaplanować bal. Nierzadko wymaga to więcej zachodu, niż przyjęcie dla dorosłych, ale warto zobaczyć radość na małych buziach.
Włącz do przygotowań innych rodziców. Jeśli chcesz zorganizować dzieciakom bal andrzejkowy, choinkowy, czy karnawałowy podziel się pomysłem z innymi rodzicami - co dwie głowy to nie jedna. Nie rób tego jednak w ostatniej chwili, ale na dwa, trzy tygodnie przed balem. Chętnych włącz do przygotowań. Może to stać się okazją do nawiązania znajomości.
Dobrze zaplanuj czas i miejsce. Najlepiej w piątek albo sobotę, kiedy rodzice mają wolny czas, żeby pomóc w organizacji i dowieźć dzieci na miejsce. Pamiętaj, że impreza dla milusińskich powinna zacząć się dużo wcześniej, niż dla dorosłych, żeby mogła skończyć około godz. 18-19, a dzieciaki miały czas, aby się wyszaleć. Wystarczą na to trzy, maksymalnie cztery godziny. Możesz zorganizować przyjęcie w domu albo skorzystać z usług wyspecjalizowanych firm. W mieszkaniu wybierz największy pokój, żeby dzieciaki miały miejsce do zabaw.
Wymyśl motyw przewodni. Możesz skorzystać z usług firmy, które organizują przyjęcia dla maluchów w centrum zabaw dla dzieci. Mają w swojej ofercie baseny z piłeczkami, zjeżdżalnie i wiele innych atrakcji, które dzieciaki uwielbiają. Musisz się jednak liczyć z dość wysokimi kosztami - około 50-100 zł od dziecka. Równie dobrą zabawę możesz zorganizować w domu. Pamiętaj jednak, że dzieci nie będą siedzieć cały wieczór przy stole. Najlepiej wybierz motyw przewodni przyjęcia: np. Dziki Zachód, zoo czy zaczarowana kraina. Dziewczynki uwielbiają być wróżkami i królewnami, a chłopcy wolą superbohaterów i rycerzy. Ustal z rodzicami kwestię kostiumów. Przygotuj jakieś awaryjne, na wypadek, gdyby któreś dziecko go nie miało. Możesz je uszyć albo wypożyczyć z wypożyczalni.
Przygotuj przekąski. Nie zapomnij o małym co nieco dla maluchów. Głodne będą marudziły. Zapytaj rodziców, czy ich dzieci nie są na coś uczulone. Zrób małe porcje i zapomnij o eksperymentach, dzieci jedzą tylko sprawdzone potrawy. Zawsze dobrze się sprawdzają małe, kolorowe kanapki, pokrojone kawałki pizzy lub owoców i trochę słodyczy. Do picia podaj sok albo kompot.
Zapewnij bezpieczeństwo. Dzieci będą bawiły się i biegały, zabierz więc z podłogi małe chodniki na których mogą się poślizgnąć, zrezygnuj też z pastowania podłogi. Zabierz szklane rzeczy i doniczki z kwiatami, które mogą znajdować się w zasięgu małych rączek. Meble odsuń na bok, żeby dzieciaki nie potykały się o nie. Zamiast szklanek i talerzy możesz skorzystać z papierowych lub plastikowych sztućców, niech jednak będą zabawne i kolorowe. Zyskasz pewność, że nic się nie stłucze, a dzieciaki się nie pokaleczą. Pochowaj leki i kosmetyki.
Udekoruj mieszkanie. Kup baloniki, konfetti, serpentyny. To stworzy atmosferę do zabawy -maluchy to uwielbiają. Wśród ozdób mogą też znaleźć się motywy przewodnie balu, jeśli jest w klimacie wróżek i czarnoksiężników, niech będą to np. gwiazdki.
Miej coś w zanadrzu. Dzieciaki bywają nieprzewidywalne. Na wypadek, gdyby zaczęły się nudzić albo za bardzo się rozbrykały przygotuj awaryjnie gry i zabawy. Może to być karaoke, koniecznie jednak z piosenkami, które dzieci znają, czy kalambury. Małe dzieci lubią proste zabawy. Włącz płytę z muzyką, niech dzieci się bawią, a na hasło bęc zastygną w bezruchu. Takie zabawy dają wiele radości. W tekturowym pudle wytnij po bokach dwa otwory na rączki. Połóż w środku przedmiot, niech dziecko po dotyku zgadnie, co to za rzecz. Nie zapomnij o nagrodach.
Upominki na koniec. Nie powinny być jednak zbyt drogie. Niech będą to jakieś miłe drobiazgi - baloniki, lizaki, czy papierowe maski karnawałowe, które rozdałaś dzieciom podczas przyjęcia.