GwiazdyMagia Photoshopa

    Magia Photoshopa

    Magia Photoshopa
    Źródło zdjęć: © Getty Images

    1 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Facebook.com

    Jak z 50-latki zrobić seksowną 20-stkę? Jak usunąć pomarańczową skórkę bez ciężkich ćwiczeń fizycznych i drogich kosmetyków? Jak uzyskać dodatkową kończynę? Na to wszystko mogą liczyć gwiazdy, których zdjęcia obrabiane są w najpopularniejszym programie do obróbki zdjęć, Photoshopie. Mimo tego, że wpadek z jego użyciem nie sposób zliczyć, nadal robią one wrażenie. Program ma już 26 lat, a my przypominamy tylko kilka z jego ważniejszych "dzieł".

    Be beautiful naturally

    2 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Materiały prasowe

    Każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo w kampaniach podrasowywane są modelki albo gwiazdy. To, co widzimy w reklamach to nic innego jak zakłamywanie rzeczywistości. Nad efektem końcowym, który trafia „w ręce” odbiorców, pracuje sztab ludzi – nie tylko styliści i makijażystki, ale również graficy.

    3 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Materiały prasowe

    Gwiazdy same proszą o to, aby „podreperować” im niektóre części ciała – coś odjąć, czegoś dodać. W taki sposób powstają gigantycznych rozmiarów piersi Mariah Carey na plakatach albo nogi Kendall Jenner bez kolan.

    4 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Facebook.com

    Nie od dziś wiadomo, że Madonna ma ogromny kompleks na punkcie swojego wieku. Dlatego też zaprzyjaźniła się z Photoshopem. Program potrafi odjąć lat, wygładza zmarszczki, naciąga skórę, poprawia sylwetkę. Prawdziwe oblicze wokalistki – choć podrasowane gruba warstwą makijażu – można zauważyć dopiero, kiedy występuje na scenie.

    5 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Materiały prasowe

    Wizerunki przed i po obróbce w Photoshopie diametralnie się różnią – w związku z tym, w niektórych państwach zakazane jest nadużywanie go, a niektóre magazyny organizują sesje z dopiskiem „bez Photoshopa”.

    6 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Materiały prasowe

    Justin Bieber, który wystąpił w kampanii Calvin Klein Underwear, również padł ofiarą przeróbki grafika. Specjaliści dorobili mu trochę mięśni. Wystarczy porównać jego zdjęcia bez koszulki, kiedy spaceruje po ulicach miasta, z tymi z reklamy bielizny.

    7 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Facebook.com

    Kim Kardashian regularnie retuszuje swoje prywatne zdjęcia. Używa do tego nie tylko Photoshopa, ale także filtrów na Instagramie. W ten sposób poprawia sobie talię, usuwa drugi podbródek czy wysmukla ciało.

    8 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Materiały prasowe

    Jednej z modelek Victoria’s Secret usunięto kawałek pośladka.

    9 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © East News

    Standardem są dodatkowe kończyny – tak jak w przypadku zdjęcia agencyjnego Beyonce, która ma trzecią rękę.

    10 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © Materiały prasowe

    Rażąco często zdarza się grafikom wyolbrzymić czyjąś stopę - jak w przypadku Gigi Hadid w reklamie marki Guess - lub wysmuklić palce u dłoni, czego ofiarą padła Ariana Grande.

    11 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © East News

    Problemem są również podrasowane twarze, które po obróbce zupełnie nie przypominają tych prawdziwych. Tak jak w przypadku Izabeli Kuny czy regularnie retuszowanej Britney Spears.

    12 / 12

    "Przed" i "po", czyli co można zdziałać obróbką zdjęć

    Obraz
    © mwmedia

    Część gwiazd towarzyszy grafikom podczas obróbki zdjęć - chcą mieć wgląd w to, czy zostało poprawione wszystko, co im się nie podoba. Część natomiast nie ma żadnego wpływu na pracę specjalistów. Zdarza się nawet tak, że są zaskoczone efektem w postaci za mocno wyretuszowanego zdjęcia.

    Na co dzień gwiazdy borykają się z takimi samymi problemami jak normalni ludzie – mają zmarszczki, zmiany skórne, cellulit. Nie są idealne. To, co widzimy w kampaniach i na plakatach, to produkt obróbki, którym nie powinniśmy się sugerować.

    Komentarze (6)