"Rozwód? Przemyśl to"

TVP będzie emitować spot Fundacji Mamy i Taty, przygotowany w ramach
prowadzonej od lipca kampanii "Rozwód? Przemyśl to". Wcześniej komisja ds. kampanii społecznych TVP
uznała, że spot sugeruje większą odpowiedzialność mężczyzn za rozpad małżeństwa.

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

TVP będzie emitować spot Fundacji Mamy i Taty, przygotowany w ramach prowadzonej od lipca kampanii "Rozwód? Przemyśl to". Wcześniej komisja ds. kampanii społecznych TVP uznała, że spot sugeruje większą odpowiedzialność mężczyzn za rozpad małżeństwa. Jak poinformował zespół prasowy Telewizji Polskiej, o rozpoczęciu emisji spotu postanowił prezes spółki Juliusz Braun.

"W opinii prezesa J. Brauna TVP, jako nadawca publiczny, powinna być otwarta na przekazy odnoszące się do problemów istotnych społecznie, prezentując różnorodne punkty widzenia" - napisano w komunikacie przesłanym PAP.

Spot przygotowany przez fundację ma formę bajki. Czytany przez lektora tekst brzmi: "A potem był ślub i żyli sobie razem. Jakiś czas, bo się po prostu sobą znudzili troszeczkę... i pan książę się wyprowadził". Z dalszej jego części można dowiedzieć się, że "życie to nie bajka", a "w życiu tak już jest, że nie ma nic na zawsze i na nikogo do końca liczyć nie można".

Spot kończy się apelem: "Dbaj o swój związek, bo taką bajkę wasze dzieci zapamiętają na całe życie. Rozwód, nawet kulturalny, to nie jest dobre zakończenie".

Fundacja w czerwcu wystąpiła do komisji ds. kampanii społecznych TVP z prośbą o przyjęcie spotu do emisji na zasadach społecznych - zgodnie z ustawą medialną telewizja ma obowiązek udostępnienia czasu antenowego na niekomercyjny przekaz społeczny pochodzący od organizacji pozarządowych.

Według oświadczenia przesłanego PAP przez fundację, komisja nie przyjęła spotu do emisji, gdyż w jej ocenie jest on "nieobiektywny i sugeruje większą odpowiedzialność mężczyzn niż kobiet za rozpad małżeństwa".

Z tym zarzutem fundacja się nie zgodziła. W jej ocenie komisja błędnie zinterpretowała wyprowadzenie się mężczyzny, które "jest w spocie rezultatem, a nie przyczyną rozpadu związku". Fundacja przywołuje też dane GUS, według których to właśnie mężczyźni wielokrotnie częściej wyprowadzają się z domu w wyniku rozwodu.

Jak podkreślono w oświadczeniu Fundacji Mamy i Taty, jej spot od ponad dwóch miesięcy jest bezpłatnie emitowany w TVN. (PAP)

POLECAMY:

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Masz te 6 nawyków? To znak wysokiej inteligencji emocjonalnej
Masz te 6 nawyków? To znak wysokiej inteligencji emocjonalnej
Obowiązkowy zabieg w październiku. Turkuć zniknie w mgnieniu oka
Obowiązkowy zabieg w październiku. Turkuć zniknie w mgnieniu oka
Koronka i prześwity. Kamila Boś zaskoczyła stylizacją
Koronka i prześwity. Kamila Boś zaskoczyła stylizacją
Kupili dom na licytacji komorniczej. Oto co zastali w środku
Kupili dom na licytacji komorniczej. Oto co zastali w środku
Nowa grafika Damięckiej. Mocny rysunek o Gazie
Nowa grafika Damięckiej. Mocny rysunek o Gazie
Skończyła 41 lat. Zapozowała w kostiumie kąpielowym
Skończyła 41 lat. Zapozowała w kostiumie kąpielowym
Wtedy możesz wyciąć drzewo od razu. "Zasada milczącej zgody"
Wtedy możesz wyciąć drzewo od razu. "Zasada milczącej zgody"
"Szalony i szczery". Tak wspominają Jacka Wójcika przyjaciele z TTV
"Szalony i szczery". Tak wspominają Jacka Wójcika przyjaciele z TTV
Kupili dom w cenie mieszkania. Niesamowite, jaki zrobili sufit
Kupili dom w cenie mieszkania. Niesamowite, jaki zrobili sufit
"Karmelowe paznokcie" to hit jesieni. Cichopek już je nosi
"Karmelowe paznokcie" to hit jesieni. Cichopek już je nosi
Bella Hadid bryluje w trenczu. Podobny model znajdziesz w sieciówce
Bella Hadid bryluje w trenczu. Podobny model znajdziesz w sieciówce
"Jacek zapewne chciałby". Stacja podjęła decyzję po śmierci Wójcika
"Jacek zapewne chciałby". Stacja podjęła decyzję po śmierci Wójcika