UrodaJak dbać o skórę podczas diety?

Jak dbać o skórę podczas diety?

Jak dbać o skórę podczas diety?
Źródło zdjęć: © 123RF

28.05.2012 12:01, aktual.: 31.08.2018 10:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Twoja skóra jest szara, zwiotczała, pomarszczona, poznaczona rozstępami? Z pewnością nie tak wyobrażałaś sobie efekty utraty zbędnych kilogramów? Kondycja skóry po kuracji odchudzającej przeważnie nie jest najlepsza. Winne temu są niedobory witamin, minerałów, często też białka i wody oraz zbyt szybkie tempo pozbywania się nadmiaru kilogramów. Jak dbać o skórę, żeby zachowała blask i sprężystość?

Pielęgnacja
Podczas stosowania diety największym błędem jest zapominanie o skórze. A przecież im większą troską otoczymy ją na samym początku, tym mniej szkód będziemy mieć później do naprawienia. Koniecznością jest balsam nawilżająco-ujędrniający, który należy wklepać przynajmniej raz dziennie, a najlepiej dwa razy. Podczas jego nakładania delikatnie szczyp skórę. W ten sposób zwiększysz jej ukrwienie oraz ułatwisz rozprowadzanie aktywnych składników balsamu.

Ujędrniający masaż wykonuj też podczas kąpieli. Do wyboru masz kilka metod. Możesz nałożyć na skórę gruboziarnisty peeling i przez kilka minut okrężnie masować ciało, kawałek po kawałku. Korzyści z takiego zabiegu będzie kilka. Nie tylko pobudzisz krążenie, ale również zauważalnie wygładzisz skórę, usuwając z niej warstwę zrogowaciałego naskórka. Przydać się może także drewniany lub plastikowy masażer z wypustkami czy sizalowa rękawica. Nie zapomnij o „babcinym” sposobie na jędrne piersi (i nie tylko) - naprzemiennym, chłodnym i ciepłym prysznicu.

Dwa razy w tygodniu postaraj się przeznaczyć chwilę na bardziej intensywną pielęgnację i zrób maskę na ciało. Składniki komponuj dowolnie. Możesz np. zmieszać zieloną glinkę i sproszkowane algi (znane z właściwości ujędrniających), dodać do nich wody i odrobinę olejku arganowego lub oliwy z oliwek. Powstanie odżywcza papka, którą należy nałożyć na miejsca najbardziej narażone na utratę sprężystości, czyli brzuch, uda, piersi i ramiona. Po aplikacji owiń ciało folią spożywczą i pozostaw na co najmniej 30 minut.

W gabinecie
Jeśli skóra jest w bardzo złym stanie, domową pielęgnację warto uzupełnić profesjonalnymi zabiegami. Taka kuracja będzie potrzebna zwłaszcza wtedy, gdy na ciele zagościły rozstępy. W ofercie gabinetów szukaj takich zabiegów jak: endermologia, Thermage, Zaffiro, masaż próżniowy, maska algowa czy body wrapping. Ujędrnianie pod okiem specjalisty jest skuteczne, jednak wiąże się z niemałym wydatkiem, ponieważ po jednej wizycie nie zauważysz efektów.

Gimnastyka

Aktywność fizyczna powinna być nieodłącznym elementem kuracji odchudzającej. Nie tylko ułatwia i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, ale również korzystnie wpływa na kondycję skóry. W jaki sposób? Mocne i sprężyste mięśnie stanowią dla niej podporę, sprawiając, że pozostaje elastyczna i jędrna. Jeśli mięśnie wiotczeją, odbija się to bezpośrednio na wyglądzie skóry. Po drugie, ćwiczenia pobudzają krążenie i dotleniają budujące ją komórki, dzięki czemu skóra staje się odżywiona i zyskuje ładny koloryt.

Szczególnie polecana jest aktywność na świeżym powietrzu - jazda na rowerze, szybkie marsze czy bieganie. Idealnym rozwiązaniem są też regularne wizyty na basenie. Podczas pływania woda delikatnie masuje ciało, co już samo w sobie ma doskonały wpływ na skórę. Jeśli wolisz spokojną gimnastykę, wybierz pilates.

Odżywianie

Główną wadą większości diet jest to, że nie zapewniają stałej dostawy niezbędnych dla zdrowia i urody substancji. Mało urozmaicony jadłospis skutkuje osłabionymi włosami i paznokciami oraz suchą i szorstką skórą. Niewłaściwa dieta może mieć nawet wpływ na powstawanie rozstępów. Jak to możliwe? Im słabsze włókna kolagenowe, tym większe ryzyko powstania białych „kresek”. A najważniejszą tarczą ochronną dla kolagenu są przeciwutleniacze, które znajdziemy w owocach i warzywach.

Zadbaj więc o to, aby każdego dnia jeść pięć porcji warzyw i owoców. Bez obaw sięgaj po kiełki, które zawierają wszelkie potrzebne składniki odżywcze. Przynajmniej raz w tygodniu jedz rybę, a na przekąski wybieraj orzechy - na stan skóry duży wpływ mają nienasycone kwasy tłuszczowe, które znajdziesz właśnie w tych produktach. Dietę możesz uzupełnić suplementami z kolagenem czy np. olejkiem z wiesiołka.

map/(kg)

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (16)
Zobacz także