Wystarczy, że powiesz to zdanie. Telemarketer już więcej nie zadzwoni
Telemarketerzy bardzo często zaczynają rozmowę od zdania o "ofercie nie do odrzucenia". Jak skutecznie zniechęcić ich do kontaktu? - Musimy stanowczo powiedzieć, że blokujemy dane u tego administratora - powiedziała Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Każdy z nas przynajmniej raz w życiu odebrał telefon z ofertą od telemarketera. Często zastanawiamy się, dlaczego to właśnie do nas dzwonią i skąd mają nasz numer. Odpowiedzi są proste - sami często wyrażamy zgodę na kontakt, nie czytając regulaminów przy zakupach online.
Jak pozbyć się telemarketera?
Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyjaśniła w programie "Dzień Dobry TVN", jakie zdanie warto wypowiedzieć, aby zniechęcić telemarketerów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tak wygląda rozmowa z konsultantem. Dwie minuty i za 14 dni przychodzi faktura
- Za każdym razem, jak dzwoni do nas telemarketer, jesteśmy uprzejmi, jesteśmy konsumentami, którzy są świadomi, którzy są dobrymi ludźmi, ale, uwaga, musimy stanowczo powiedzieć, że blokujemy dane u tego administratora. Co to spowoduje? To nie spowoduje zastopowania wszystkich telefonów świata, ale przynajmniej w tej jednej części - tak. I tak konsekwentnie do wszystkich, którzy do nas dzwonią - zaznaczyła.
Dodała, że telemarketerzy mają prawo kontaktować się z osobami, które wcześniej wyraziły na to zgodę, np. zaznaczając odpowiednią opcję przy zakupie. To podstawowa zasada, o której często zapominamy.
- Mogą, jeśli ludzie wcześniej się zgodzili na to. To jest podstawowa rzecz, o której niestety zapominamy jako ci, do których dzwonią, często dręczą - powiedziała.
Rozmowa z telemarketerem - jak postępować?
Ekspertka ds. komunikacji Aneta Wrona poradziła natomiast, aby rozmawiać z telemarketerami miło, ale konsekwentnie. Żaden telemarketer nie zrezygnuje po pierwszym "nie", ale po kilku próbach może się już poddać.
Wspomniała też o bardzo ważnej zasadzie, dotyczącej rozmów z telemarketerami.
- Nigdy nie podejmować decyzji zakupowych podczas tego telefonu. Odłożyć, dać sobie czas na przemyślenie, na sprawdzenie w internecie, czy przypadkiem ta sama usługa, ten sam produkt nie kosztuje 1/4 ceny - podkreśliła Aneta Wrona.
Zapraszamy na grupę na Facebooku - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.