Życzenia świąteczne dla klientów
Wysyłanie życzeń świątecznych to doskonały sposób na to, aby nieco skrócić dystans w biznesie i docenić współpracę z klientami oraz partnerami. To okazja, żeby w naturalny sposób podkreślić to, jak ważna jest kooperacja z daną osobą czy instytucją dla nas i naszej firmy. Życzenia świąteczne dla klientów muszą jednak spełniać kilka warunków.
18.12.2018 | aktual.: 18.12.2018 11:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dlaczego warto wysłać życzenia świąteczne do klientów?
Wysyłanie życzeń świątecznych do klientów pozwala na wyrażenie wdzięczności za zaufanie, a także danie sygnału do dalszej pomyślnej współpracy. To pomaga budować relację w biznesie.
Nie ma lepszej okazji niż nadchodzące Święta Bożego Narodzenia, aby nienachalnie i szczerze podziękować klientom czy partnerom biznesowym za współpracę oraz zaufanie. Kilka miłych słów z okazji świat stało się niemal obowiązkiem, a już na pewno miłą tradycją.
Podtrzymywanie życzliwych relacji z klientem jest kluczowe dla współpracy, a co za tym idzie osiągania zysków. Przesyłając życzenia świąteczne do klientów możemy dać sygnał, że są oni dla naszej firmy niezwykle ważni i zasługują na szczególne traktowanie. Poza tym takie życzenia dają wyraz wdzięczności za zaufanie i utrzymywanie partnerskich relacji.
Mail czy kartka z życzeniami świątecznymi dla klientów to także doskonały marketing. Dzięki temu można o sobie przypomnieć i wyrazić nadzieję na pomyślne kontynuowanie współpracy w nowym roku.
Życzenia świąteczne dla klientów – zasady
Życzenia dla klientów powinny wpisywać się w kanon oficjalnych życzeń świątecznych. Wśród zasad, których należy przestrzegać pisząc życzenia świąteczne dla klientów, znajdą się między innymi:
- neutralność przekazu – warto omijać podejmowanie tematów czysto osobistych, a nawet poglądów religijnych, bo choć Boże Narodzenie wiąże się z tradycją chrześcijańską, to obchodzone jest także w sposób świecki przez osoby niewierzące,
- używanie zwrotów grzecznościowych, życzliwość i szacunek, przy jednoczesnym zachowaniu dystansu,
- poprawność ortograficzna, interpunkcyjna i składniowa tekstu życzeń dla klientów,
- czytelny zapis odręczny lub estetycznie sformatowany zapis elektroniczny życzeń,
- przesyłanie życzeń bożonarodzeniowych do klientów mailem albo pocztą tradycyjną, nie za pośrednictwem SMS-a czy komunikatora.
Charakter życzeń dla klientów będzie zróżnicowany, w zależności od tego na ile go znamy. Życzenia świąteczne dla klientów sklepu czy salonu fryzjerskiego mogą mieć charakter masowy, gdyż znamy jedynie adres mailowy czy nazwisko takiej osoby. Jednak życzenia do klientów banku albo biura podróży, którzy mają szczególny wpływ na dochody firmy, mogą być nieco bardziej spersonalizowane.
Życzenia świąteczne dla klientów – przykłady
Propozycje spersonalizowanych życzeń świątecznych dla klientów:
"Niech w zbliżającym się Nowym Roku
pomyślność i szczęście nigdy Państwa nie opuszczą,
a pogoda ducha codziennie dodaje energii i siły
do tworzenia i realizowania nowych pomysłów."
"W podziękowaniu za dotychczasową współpracę
pragniemy złożyć Państwu życzenia
ciepłych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia,
a w nadchodzącym Nowym Roku samych sukcesów i wszelkich dóbr."
Przykłady życzeń bożonarodzeniowych dla klientów o charakterze uniwersalnym:
"Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia
i nowego roku chcemy życzyć Naszym Klientom
i Przyjaciołom wszystkiego co najlepsze,
dużo radości, sukcesów i uśmiechów każdego dnia."
"Wszystkim Klientom, Partnerom
oraz Przyjaciołom firmy xxx składamy życzenia
spokojnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia
oraz pomyślności i sukcesów w nadchodzącym nowym roku."