ModaWszystkiego najlepszego Gucci!

Wszystkiego najlepszego Gucci!

Sto lat niech żyje nam! Kto? Szacowny jubilat, dom mody Gucci, który w tym roku obchodzi okrągłą, 85 rocznicę swych narodzin. Gucci to prawdziwy modowy potentat z siecią ponad 180 sklepów zlokalizowanych na 6 kontynentach. A wszystko zaczęło się tak niewinnie…

Wszystkiego najlepszego Gucci!
Źródło zdjęć: © AFP

30.10.2006 | aktual.: 30.05.2010 00:22

Sto lat niech żyje nam! Kto? Szacowny jubilat, dom mody Gucci, który w tym roku obchodzi okrągłą, 85 rocznicę swych narodzin. Z tej okazji w sprzedaży pojawiła się limitowana kolekcja torebek zdobiona jeździeckimi motywami. Gucci to prawdziwy modowy potentat z siecią ponad 180 sklepów zlokalizowanych na 6 kontynentach. A Gucci Group zrzesza marki takie jak na przykład: Balenciaga, Bottega Veneta, Boucheron, Stella McCartney, czy Yves Saint Laurent. A wszystko zaczęło się tak niewinnie…

W 1921 roku Gucio Gucci, były windziarz z londyńskiego hotelu Savoy, otworzył w rodzinnej Florencji swój pierwszy niewielki sklep z artykułami skórzanymi: torbami, walizkami i końską uprzężą. Torebki, paski, rękawiczki i inne wyrafinowane wyroby inspirowane stylem angielskiego ziemiaństwa, zdobione jeździeckimi atrybutami (wędzidła, strzemiona, popręgi), szybko zyskały sobie uznanie nie tylko florenckiej klienteli. W 1938 roku otwarty został kolejny sklep, tym razem w Rzymie. Później wszystko potoczyło się już błyskawicznie. Firmę przejęli synowie Gucciego, a kolejne butiki pojawiły się w Paryżu, Londynie, Nowym Jorku i Tokio. Asortyment rozszerzył się znacznie o odzież, obuwie, biżuterię i perfumy, a charakterystyczne torby od Gucciego nosiło większość gwiazd, wymienić tu należy chociażby Audrey Hepburn, Ingrid Bergman czy Grace Kelly.

OBEJRZYJ GALERIĘ GUCCI W latach 80 firma przeżywała kryzys, stała się mniej elitarna, przez co straciła rzesze miłośników. Do świetności przywrócił ją amerykański projektant, absolwent słynnej Parsons School of Design, Tom Ford, który w 1994 został dyrektorem kreatywnym marki. Jego kolekcja ready-to-wear z 1995 roku olśniła dosłownie wszystkich i została okrzyknięta prawdziwym objawieniem. Czarne, ponętne sukienki w nieco dekadenckim klimacie, seksowne szpilki, rozpięte jedwabne koszule, a także zmysłowa kampania reklamowa, przywróciły dawny blask podupadającej marce.

Gucci dalej święci triumfy i nic nie zapowiada końca tej dobrej passy. Obecny dyrektor kreatywny marki to Włoszka Frida Giannini. Łączy ona w swych projektach ceniony na całym świecie włoski styl rodem ze „Słodkiego życia” Felliniego z potrzebami nowoczesnej kobiety. Charakterystyczne logo firmy, inicjały jej założyciela: GG oraz symbol - czerwono-zielony pasek, są rozpoznawalne i pożądane na całym świecie. Dlatego tak łatwo natknąć się na podróbki torebek czy pasków najczęściej pochodzące z Azji. Oryginalne wyroby Gucci zabezpieczone są jednak numerami seryjnymi i nierzadko posiadają certyfikaty autentyczności. Prawdziwe tłumy ustawiają się po nie pod firmowymi butikami w oczekiwaniu na promocje i wyprzedaże, mimo iż cena najmniejszej torebki to wydatek rzędu 1000 USD.

U Gucciego ubiera się większość gwiazd na czele z Madonną, Gwyneth Paltrow, Victorią Beckham, Elizabeth Hurley i Gwen Stefani. Nic w tym dziwnego, wszak Gucci do ponadczasowa elegancja i synonim dobrego smaku. Zatem raz jeszcze: tanti auguri Gucci, tanti auguri a te!

Źródło artykułu:WP Kobieta
Zobacz także
Komentarze (0)